2196
Sök

Slipa av färgen på fälgarna

127 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Tjena... har skaffat mig 4st mim juventus fälgar som ska lackas om, men de är juh så drygt att slipa av färgen eftesom de är så många ekrar, så tänkte höra om de finns något bra medel så man kan tvätta av färgen??
går ju även att blästra dom men då lär man juh också slipa före lackering...

eller något annat bra tips???

MVH

730 Inlägg
6 april 2009
Blästra e nog de lättaste sättet.. Nej du behöver nog inte slipa så mkt efteråt..

Jag blästrade ett par alu fälgar i onsdags, det blev mkt bra resultat..

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
7 april 2009
Biltemas färgborttagning, en gelé som man kletar på, vänta en stund sen så är det vara att torka av.

Men tror inte det biter på 2K klarlack, så då får man slipa först... Eller hitta en ännu starkare färgborttagnings medel.
Senast redigerat av supersupra87 (7 april 2009)

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

bil intereserad :)
16 Inlägg
7 april 2009
tjena jag har köpt ett nytt litet projekt och letar efter fälgar till min Honda accord -97a om någon har ett par billiga  16" - 17" med däck till ett rimligt pris så hör av er snälla smile bult cirkeln är 4/114,3 skicka i gb om ni har ngt roligt

Driver
2 111 Inlägg
7 april 2009
keviino skrev:
tjena jag har köpt ett nytt litet projekt och letar efter fälgar till min Honda accord -97a om någon har ett par billiga  16" - 17" med däck till ett rimligt pris så hör av er snälla smile bult cirkeln är 4/114,3 skicka i gb om ni har ngt roligt

Öhm... lite OT. Lägg frågan i rätt forum.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
7 april 2009
volvov skrev:
Tjena... har skaffat mig 4st mim juventus fälgar som ska lackas om, men de är juh så drygt att slipa av färgen eftesom de är så många ekrar, så tänkte höra om de finns något bra medel så man kan tvätta av färgen??
går ju även att blästra dom men då lär man juh också slipa före lackering...

eller något annat bra tips???

MVH

Glasblästring säger jag bara. Eller finfin sandblästring. Bara lite finslip efter, inget svårjobbat alls. = underbart!. (räcker med några drag med sandpapper efter blästring, går inte att jämföra med om du ska slipa bort all färg..).

Lackerare gillar också om det är riktigt blästrat...

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

huh?
10 427 Inlägg
7 april 2009
Ptja, har du mycket tid så kan du testa att gnida med halvtorr Svinto som slutat löddra.
Kanske inte roligaste lösningen.

Sök