4214
Sök

Slutsteg slår ifrån, "protect" vid tillslag.. orsak?!

39 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Jag har nån form av GAS steg, alpha någonting heter det mer vet jag tyvärr inte. Nu förstår jag givetvis ifall ni inte kan svara på detta, men det kanske händer att någon vart med om detta innan.. Jag lirade på ganska hårt och länge, tillslut så slog det bara ifrån.. tänkte aja, startade om stereon och det funkade igen.. spelade inte lika hårt men fortsatte spela ett bra tag sen hände samma sak igen. Efter att jag startat om stereon igen så får jag inte liv i slutsteget. Det enda som händer då man vrider på tändningen är att den röda lampan tänds där det står protect. Jag har öppnat och kikat, ingenting synligt ser bränt ut eller liknande. Är det någon som har koll på vad som kan har hänt eller är det helt omöjligt att säga utan att mäta upp det? Väldigt tacksam för svar..

7 277 Inlägg
7 april 2009
Om steget går i protect med enbart plus, jord och remote inkopplad så har du troligtvis bränt det...

730 Inlägg
7 april 2009
Skulle tro att nån lödning har smält.. Har hänt 3 ggr på mitt Gas Silver C2

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

1 585 Inlägg
7 april 2009
Jag hade samma problem med mitt slutsteg för ett tag sedan, då var det jordkabeln som inte hade bra kontakt längre. Fixade ny jordpunkt och har fungerar skit bra sen dess:) Testa om det hjälper, annars tror jag tyvärr att du bränt steget:/

39 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Brains skrev:
Om steget går i protect med enbart plus, jord och remote inkopplad så har du troligtvis bränt det...

Hmm, jaajo det stämmer ju precis vad du säger. Vad är det som oftast som bruka flyga åt helvete då man överbelasta det?
Har testat med 2 andra slutsteg med samma plus och gjord med ett perfekt resultat så det är nog ej jorden som det sitter i..

Sök