För 10min sen när jag satt och tjocka en macka med "lök & skink sallad" så tar jag tag i macka i katen så losnar hela skiten och mackan hamnar upp och ner över tanget bordet !!! sen när jag torkat bort 90% av alla smörjan från tnageterna så tar jag tag i mackan igen så losnar andra sidan av kanten och mackan faller upp och ner över musen!!! fattar inte hur nått som aldrig hänt förut händer två gånger irad!! sur som fan nu
men det är ju alltid så, den sidan med pålägget hamnar alltid nedåt! Lika som att katter alltid hamnar på tassarna när de ramlar.. men tänk om man knöt fast en smörgås med pålägget uppåt på ryggen på en katt?
Allt lr inget..
Rak-apparater är bra, om man använder hyvel efteråt..
När vi snackar otur. Var för några år sedan när jag var ute och fiskade.
Hade varit ute hela natten utan ett jävla napp och på morgonen trollar vi lite och givetvis får redbull som även kör båten ett duktigt bottennapp. Sitter bom fast, så stänger av motor och är allmänt trött på allt, drar till lite löst några gånger och *pjing* linan rätt av... Muttrar och svär lite och vi bestämmer oss för att stanna där vi är och kasta lite in mot vassen.
Jag fäller bak handtag till motor för att få lite plats och råkar slå till min mobiltelefon och givetvis ramlar den överbord... Blir då riktigt förbannad och svär över att nu kan denna fisketuren inte bli värre. Behöver jag säga att ~20 minuter senare ösregnade det även och redbull råkade halka i sjön och blöta ner halva sig vi skulle gå iland?