E-30 skrev:
Tjena..
Var och besiktigade den svarta pärlan igår, när jag senare kollade lite mera noggrant på besiktningsprotokollet, så upptäcker jag att bes-gubben skrivit in fel mätareställning? han har plusat på med 1500 mil? Vad gör man?
Lite pinsamt eftersom bilen är försäkrad som entusiastbil, får endast köras Max 500 mil per år. Så om försäkringsbolaget upptäcker det höga (felaktiga)milantalet, så blir jag säkert debiterad för detta?
Det felaktiga milantalet är även registrerat hos vägverket. Hur agerar man i detta läge.
Bilens värde bör ju ha minskat med +1.500 mil?
Tycker personen på bilprovningen får rätta till det felet han har gjort. Du har betalat för tjänsten och han har läst av fel eller knappat in fel. Får du inte rätt i din fråga tycker jag vi ska starta en protest lista mot bilprovningen för de har en tendens till att inte ta ansvar för de fel de begår!
I de fall de inte kan skilja på högre och vänster är det dessutom fara för andras liv. T ex en spindelled som är glapp på höger sida men noteras som vänster är förrödande! Då byts leden på fel sida och kontrolleras senare på fel sida. Vips så är bilen godkänd i 1år men livsfarlig om glappet är stort.
Senast redigerat av dbjanoz (22 april 2009)
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?