2945
Sök

Svensk (Racer)Bilprovning

blacken
25 april 2009
Man kanske ska börja med begära om att få se om besiktningsmannen har ett ett giltigt körkort/körkortsklass innan man låter han/hon köra iväg med "pärlan"..

16 Inlägg
25 april 2009
Illa äre!
men tycker själv att supra med 450hk räknas som "superbil"
bra mkt bättre än en jävla ferrari te "slipsgubbebil" !
Senast redigerat av Ejerfeldt (26 april 2009)

Supraman
2 300 Inlägg
26 april 2009
Man ska alltid va med när dom besiktar och övervaka.
Då kan man hindra dom för att göra något dumt, och alltid kräva att va med på provkörningen.

Det e väl som det brukar när en ovan ska ge järnet med en supra tt.
Dom e med på den första turboknuffen men tas helt av överaskning av den andra som känns mkt mer.
Då brukar de va lätt att något händer.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Trucker
168 Inlägg
26 april 2009
Eller att man upplyser han om att denna bilen har jävligt mycket effekt och att man åker med, som Stefan Varberg säger... bara genom att man åker med så vågar dom nog inte riktigt platta på, på de sättet.

Personligen hade jag nog inte tvekat från att klappa till pucksnöret som krashade supran på de sättet, om de nu varit min bil.

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
26 april 2009
Ejerfeldt skrev:
Illa äre!
men tycker själv att supra med 600hk räknas som "superbil"

Det var inga 600 i den, 450 i motorn.

Even fools they say, can find a way out of the dark.

249 Inlägg
26 april 2009
Reeplayed skrev:
Ejerfeldt skrev:
Illa äre!

450 plus låg vikt är ju hyfsat mycket mer än snittet som dom provkör iaf cool

12 086 Inlägg
26 april 2009
Varvid Supra är en superbil lr inte känns väl rätt oväsentligt? tongue
Ser man en besman stampa fullt för att sladda in i en lyktstolpe skulle vem som hällst med *** bli förbannad. Nästan så man skulle filma nästa gång ifall att tongue

214 Inlägg
26 april 2009
JapMax skrev:
Varvid Supra är en superbil lr inte känns väl rätt oväsentligt? tongue
Ser man en besman stampa fullt för att sladda in i en lyktstolpe skulle vem som hällst med *** bli förbannad. Nästan så man skulle filma nästa gång ifall att tongue

Håller med dig till fullo. Nu blir jag ju lite orolig, min bil ska ju in på besiktning nu i veckan eller nästa. roll

16 Inlägg
26 april 2009
85an skrev:
Reeplayed skrev:
Ejerfeldt skrev:
Illa äre!

ojoj, vart fel big_smile

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
26 april 2009
trist för ägaren jag har aldrig gillat besiktnings män för vissa är helt blåsta i korken, kan ju erkänna att man får ännu mera skräck för å glida in på bilprovningen efter detta.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 april 2009
Vem fan bryr sig om att några inte tycker att supra är en superbil? Det är en väldigt motorstark bil, och denna snubben hade väl haft problem med en trimmad 740 med 450hp så som han kör kundernas bilar. Och 740 är ingen superbil...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Polestar
155 Inlägg
27 april 2009
85an skrev:
Reeplayed skrev:
Ejerfeldt skrev:
Illa äre!

Det var ju tydligen lustgas i bilen med ^^

DFFL
9 020 Inlägg
27 april 2009
Jag tycker att detta är roligare:
"Han hämtade bilen från Irland förra året. I sommar hade han planer på att tävla med den, bland annat på den legendariska banan Nüburgring i Tyskland. "

"– Besiktningsmannen såg väl sin chans att köra superbil, säger han."

Vem ska han tävla mot?

Och är verkligen en Supra en superbil?

EDIT:
Sen är det faktiskt bara en bil, bilar går sönder om man kör in de i stolpar eller vad det nu var.
Shit happens, du får ersättning ju.
Senast redigerat av FireTraXX (27 april 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
28 april 2009
Jag hade lätt blivit sjövild.
Även om det hade vart min gamla Volvo 940 som jag hade för några år sedan.
Besmän ska väl för fasen bara göra sitt jobb och inte kolla om det är någon fart i bilen eller inte.
Så det enda dem ska göra när dem kör bilen är kolla bromsar och avgasvärden.
Och dem ska köra i en lugn och fin hastighet.
Superbil eller inte, det är fan illa.
Och om han väljer att kalla sin bil för just superbil vad gör det? HAN kanske tycker det är en superbil och andra tycker det inte.

Man blir ju fasen rädd..

Och ja, han har får allting ersatt men skoj om den inte hinner bli färdig nu i sommar? En hel sommar åt fanders för en bilintresserad kille liksom.

I do it my way

Rallyförare
6 Inlägg
4 maj 2009
FireTraXX skrev:
"Han hämtade bilen från Irland förra året. I sommar hade han planer på att tävla med den, bland annat på den legendariska banan Nüburgring i Tyskland. "

Vem ska han tävla mot?

EDIT:
Sen är det faktiskt bara en bil, bilar går sönder om man kör in de i stolpar eller vad det nu var.

Återigen det spelar ingen roll, superbil eller inte, besiktningsmannen har begått ett grovt tjänstefel. Sen återigen "bara en bil" prova och sätt dig i killens situation att du har lagt ned mängder med tid och pengar på bilen för att en människa sedan ska fördärva den på nån minut. Tror inte att du sagt "Shit happends" då. Du måste inte känna medlidande men håll bara tyst istället för att komma med dina kommentarer vi är nog ganska många som är trötta på dom vid det här laget.
Senast redigerat av bbs_nebula (4 maj 2009)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
4 maj 2009
bbs_nebula skrev:
FireTraXX skrev:

Vem ska han tävla mot?

EDIT:

Återigen det spelar ingen roll, superbil eller inte, besiktningsmannen har begått ett grovt tjänstefel. Sen återigen "bara en bil" prova och sätt dig i killens situation att du har lagt ned mängder med tid och pengar på bilen för att en människa sedan ska fördärva den på nån minut. Tror inte att du sagt "Shit happends" då. Du måste inte känna medlidande men håll bara tyst istället för att komma med dina kommentarer vi är nog ganska många som är trötta på dom vid det här laget.

Du vet att han alltid försöker att göra folk förbannade... lättast att ignorera han.

Dock så håller jag med, för offret är detta lika illa som om att "medelsvensson" skulle få sin bil kvaddad och bli utan lånebil så han kan ta sig till jobbet/handla osv. Risken är att bilen inte är i körbart skick denna sommaren och sånt skiter SBP i, för han får ju som sagt ersättning... det är bara det att vissa saker går inte att ersätta.. som t.ex känslan att få glida runt i sin grymma bil o bara njuta, eller att få bränna runt en bana i full fart... dem grejerna ersätts inte och offret får vara utan...
Senast redigerat av AcesHigh666 (4 maj 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

KHRacing
4 maj 2009
85an skrev:
Reeplayed skrev:
Ejerfeldt skrev:
Illa äre!

Supra plus ordet LÅG VIKT går inte ihop.

en manuell väger ca: 1680kg . . .

Administratör
11 962 Inlägg
4 maj 2009
Håll er till ämnet, allright? Det handlar inte om bilen som sådan här...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 827 Inlägg
5 maj 2009
Zonox skrev:
tkd_rille skrev:
Det jag reagerar över i den artikeln är faktiskt att de äger "Besiktningsmannen såg väl sin chans att köra superbil"
Det där är absolut inte en superbil.
supersportbilar är bilar som ferrari lamborghini pagani och sådant som verkligen inte en normal människa har råd att köpa.

Synd att de smällde bilen men den går säkerligen laga igen.

Hände ju en värre olycka med en mc för några år sedan, ägaren hade lagt upp över 300 tusen på bågen, och testföraren på sbp ramlar och glider extremt långt på asfalten och hojjen med på en 50 väg:), vaddå pressa hojjen mer än vad man själv kan klara av. och de blev skrot av den.

superbil använde aldrig jag själv som utryck för min boil men vadå ferrari ? lol dom hamnar juh i backspeglen på min bbil liksom

Du har ganska höga tankar om dig själv...
Tror du själv att din bil med BPU och "ställbara stötdämpare" skulle rasta en 430 på ringen? För det var ju där du skulle tävla. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Sök