3807
Sök

Oljan fösvinner på min calibra 8v

Hemma Pulare
14 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Hej
Bytte packningen till oljetråget för den läckte som ett såll på min calibra 8v sen dess har den börjat dricka olja och går varm så fort man står still en liten stund.
Och när den är varm så går den ryckigt som själva fan på låga varv helst när man ska åka iväg från stillastående och det ryker i cupen vid lite högre varv.
Kan det vara topp packningen som sackt upp sej?
Tacksam för svar

54 Inlägg
26 april 2009
Vet inte om toppen gör så att den går varm, men däremot så går topplockspackningen OM den går varm. Har du kollat om oljan fortfarande är genomskinlig eller kanske börjar bli beige-brun?

Hemma Pulare
14 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
busta_rhyme skrev:
Vet inte om toppen gör så att den går varm, men däremot så går topplockspackningen OM den går varm. Har du kollat om oljan fortfarande är genomskinlig eller kanske börjar bli beige-brun?

Den har börjat blive brun

54 Inlägg
26 april 2009
Har du ett lock överst på ventilkåpan? Där du häller i oljan? Kolla om locken är kletigt med nåt annat än vatten på insidan..

Hemma Pulare
14 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
busta_rhyme skrev:
Har du ett lock överst på ventilkåpan? Där du häller i oljan? Kolla om locken är kletigt med nåt annat än vatten på insidan..

inge klet på locket

Hemma Pulare
14 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Gjorde ett komptest och då var det taskig komp på 2 cylindrar

1 948 Inlägg
27 april 2009
luktar det bensin om oljan? eftersom du säger att du har taskigt komp. på 2 burkar så e det antagligen dina kolvringar som har börjat ge sig sad så bara å riva och renovera, inte så värst kostsamt men desstomer tidskrävande sad

Hemma Pulare
14 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
baltis skrev:
luktar det bensin om oljan? eftersom du säger att du har taskigt komp. på 2 burkar så e det antagligen dina kolvringar som har börjat ge sig sad så bara å riva och renovera, inte så värst kostsamt men desstomer tidskrävande sad

Luktade inte bensin om oljan vad jag kunde känna men topp packningen var inte den finaste jag har sett iaf. så i morn blir det planing av topp

Sök