4090
Sök

Höjning av laddtryck på en garret gik turbo

41 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
#1
hej någon därute som vet hur man höjer laddtrycket på min  turbo? det är en Garett GIK steg4 turbo,
tacksam för svar,


2 230 Inlägg
26 april 2009
#2
den bör väll heta mer än så? men om du kan skruva på WG staget så är ju det ett sätt iaf..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

7 274 Inlägg
26 april 2009
#3
Styrs inte laddtrycket utav en magnetventil?
Isåfall är det bara att mappa om den...


173 Inlägg
26 april 2009
#4
Den lättaste vägen är ju o pysa upp laddet.

//Patrik

41 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
#5
_Patrik skrev:
Den lättaste vägen är ju o pysa upp laddet.

detta är min första turbo så jag har absolute ingen aning är tacksam för all hjälp


41 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
#6
Rojpen skrev:
den bör väll heta mer än så? men om du kan skruva på WG staget så är ju det ett sätt iaf..

detta är min första turbo bil så jag är helt nollställd när det gäller sånt här försöker lära mej allt jag kan av er som har erfarenhet


173 Inlägg
26 april 2009
#7
du sätter en pysventil på slangen mellan wg klockan o magnet ventilen. men det finns risk för att den kommer slå ifrån då. o då åker du på en om mappning.

//Patrik

Volvoskadad
6 017 Inlägg
26 april 2009
#8
Snälla. Labba inte med laddtrycket på bilar med elektroniskt styrt laddtryck!
Håller en stund sen går det åt helvete!

Jonas

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
27 april 2009
#9
Pysventil är en dålig lösning när det är elektroniskt styrt som tidigare sagt.

Alternativet jag tänker på är väl att chippa/mappa bilen, och höja laddet på det viset, någon annan får fylla i om det finns något annat sätt.
Senast redigerat av Mäki (27 april 2009)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

183 Inlägg
27 april 2009
#10
Ursäkta offtopic men din bil har väl redan cirka 450 hk? varför ska du höjja laddtrycket ännu mera när detta är din första turbobil? tongue


60 Inlägg
27 april 2009
#11
Hör av dej till Autotech i Trollhättan så kan dom mappa den åt dej så den är rätt optimerad med modifikationerna på bilen.


1 497 Inlägg
27 april 2009
#12
Säger inte 2,5T motorerna hej då vid cirkus 300hp?

Refined
1 770 Inlägg
27 april 2009
#13
Som redan nämt. Det är chip som gäller för din bil med att höjja laddtrycket.
Börjar man vela med att pysa eller skruva på Westgaten är man illa ute.

Refined
1 770 Inlägg
27 april 2009
#14
AxlSam skrev:
Säger inte 2,5T motorerna hej då vid cirkus 300hp?

Om du har stålstakar då?

183 Inlägg
27 april 2009
#15
AxlSam skrev:
Säger inte 2,5T motorerna hej då vid cirkus 300hp?

Tror dom klarar upp mot 350, då steg4 innebär 320hk med orginal kolvar/stakar.


1 497 Inlägg
27 april 2009
#16
Zwudda skrev:
AxlSam skrev:
Säger inte 2,5T motorerna hej då vid cirkus 300hp?

Om du har stålstakar då?

Tänkte mer på blocket.
Då cylinderfodren är så tunna.

Är det inte därför det är mindre borr på T5 motorerna?

41 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
#17
AxlSam skrev:
Zwudda skrev:
AxlSam skrev:
Säger inte 2,5T motorerna hej då vid cirkus 300hp?

Om du har stålstakar då?

Tänkte mer på blocket.
Då cylinderfodren är så tunna.

Är det inte därför det är mindre borr på T5 motorerna?

det är alltid kul med mer hästar och det är så himla roligt att få en bmw i röven och så nuddar man gasen lite så är han borta:lol:


113 Inlägg
10 maj 2009
#18
jag undrar med det, har själv en 2,5t och siktar på 300+ någonstans där har ju H profil stakar men hörde från autotech att dom inte igentligen vill ladda över 1 bar på våra motorer? :S
Det är så lätt som nåogn sa att cylinderväggarna går sönder. Därför trimmar dom bara 2,3 liters motorerna nu.
Senast redigerat av pro_danc3 (10 maj 2009)


41 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
#19
pro_danc3 skrev:
jag undrar med det, har själv en 2,5t och siktar på 300+ någonstans där har ju H profil stakar men hörde från autotech att dom inte igentligen vill ladda över 1 bar på våra motorer? :S
Det är så lätt som nåogn sa att cylinderväggarna går sönder. Därför trimmar dom bara 2,3 liters motorerna nu.

den går så in i satan nu bara jag får iordning på det bluddrande problemet:)


113 Inlägg
10 maj 2009
#20
affe87 skrev:
pro_danc3 skrev:
jag undrar med det, har själv en 2,5t och siktar på 300+ någonstans där har ju H profil stakar men hörde från autotech att dom inte igentligen vill ladda över 1 bar på våra motorer? :S
Det är så lätt som nåogn sa att cylinderväggarna går sönder. Därför trimmar dom bara 2,3 liters motorerna nu.

den går så in i satan nu bara jag får iordning på det bluddrande problemet:)

Den går bra kanske men hur länge håller det är ju frågan. ta och läs lite vad dom säger om 2,5 motorer som inte är schimsade eller nya foder



Sök