2828
Sök

Volvo 940 ltt tappar ladd och stendör vid gaspådrag ! 1996

258 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
#1
Hej jag har en volvo 940 ltt som är chippad , öppet filter, sportavgas , 531 och vx3 kam.
men när allt laddtryck kommer så dör den i typ en 1/4 sekund sen kommer den igen. som om något skulle spärra allt i en kort kort stund . den laddar 0.85 ungefär. peakar på 1.1 nästan.
händer mest på 1,2 och 3 :an
den va likadan med orginaltopp.

kan de  va för små spridare ?
Senast redigerat av takidas (19 maj 2009)

enpetar-klubben

67 Inlägg
3 maj 2009
#2
va e de för chipp har du kollat felkoder?


Gorgilus addictus
4 755 Inlägg
3 maj 2009
#3
Kanske finns en tryckvakt som stoppar allt?

Allt för den där jävla hatten!

258 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
#4
nilsson_racing skrev:
va e de för chipp har du kollat felkoder?
bsr, har inte kollat. ska kika på det !

enpetar-klubben

258 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
#5
THEBADGUY skrev:
Kanske finns en tryckvakt som stoppar allt?
det måste ju gå att mygla bort isf ?

enpetar-klubben

261 Inlägg
4 maj 2009
#6
tryckvakt ska inte sitta på en 96 och absolut inte på en ltt! Så den teorin går fetbort!!!!!  Det är endast
om bilen är utrustad med turbo plus som det sitter tryckvakt på 940.

876 Inlägg
4 maj 2009
#7
Inte så hajj på turbo men behöver man inte byte främreröret om man ska ladda  på lite mer med en ltt?


258 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
#8
volvoperfomanceclub skrev:
Inte så hajj på turbo men behöver man inte byte främreröret om man ska ladda  på lite mer med en ltt?
vilket rör ??  Sen är det ju bara wastegaten som skiljer i stort sätt. spridarna också.

Men det måste ju finnas nåt överladdningsskydd eller något ?
Det har inte med wastegaten o göra iaf, för jag har provat utan.
Den stendör ett par gånger när allt turbotryck kommer. måste finnas nån trycksensor eller liknande.
Nån som har någon ide ?
Senast redigerat av takidas (19 maj 2009)

enpetar-klubben

644 Inlägg
20 maj 2009
#9
takidas skrev:
volvoperfomanceclub skrev:
Inte så hajj på turbo men behöver man inte byte främreröret om man ska ladda  på lite mer med en ltt?
vilket rör ??  Sen är det ju bara wastegaten som skiljer i stort sätt. spridarna också.

Men det måste ju finnas nåt överladdningsskydd eller något ?
Det har inte med wastegaten o göra iaf, för jag har provat utan.
Den stendör ett par gånger när allt turbotryck kommer. måste finnas nån trycksensor eller liknande.
Nån som har någon ide ?
De kan sitta ett överladdningsskydd under kåpan som sitter under ratten!


Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 maj 2009
#10
ogge89 skrev:
takidas skrev:
volvoperfomanceclub skrev:
Inte så hajj på turbo men behöver man inte byte främreröret om man ska ladda  på lite mer med en ltt?
vilket rör ??  Sen är det ju bara wastegaten som skiljer i stort sätt. spridarna också.

Men det måste ju finnas nåt överladdningsskydd eller något ?
Det har inte med wastegaten o göra iaf, för jag har provat utan.
Den stendör ett par gånger när allt turbotryck kommer. måste finnas nån trycksensor eller liknande.
Nån som har någon ide ?
De kan sitta ett överladdningsskydd under kåpan som sitter under ratten!
På 740turbo tom 89. 740 turbo 90 och 940 turbo har det inbyggt i bänslrchippet. Och när man chippar tar man bort den spärren.

Jonas

258 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
#11
Volvo_Mannen skrev:
ogge89 skrev:
takidas skrev:

vilket rör ??  Sen är det ju bara wastegaten som skiljer i stort sätt. spridarna också.

Men det måste ju finnas nåt överladdningsskydd eller något ?
Det har inte med wastegaten o göra iaf, för jag har provat utan.
Den stendör ett par gånger när allt turbotryck kommer. måste finnas nån trycksensor eller liknande.
Nån som har någon ide ?
De kan sitta ett överladdningsskydd under kåpan som sitter under ratten!
På 740turbo tom 89. 740 turbo 90 och 940 turbo har det inbyggt i bänslrchippet. Och när man chippar tar man bort den spärren.
tror inte det är det som är orsaken. för det har vart likadant på en kompis 740 tic 90:a med vikingchip. och en 940 turbo 91:a som också va chippad. men hur  kan det där skyddet se ut då ? om man vill koppla bort detta ?
har fått höra att det kan vara soppafilter eller soppapump som är krasligt också.

enpetar-klubben

1 675 Inlägg
21 maj 2009
#12
vilket bsr steg har du? orginal down pipe?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

258 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
#13
volvo_1987 skrev:
vilket bsr steg har du? orginal down pipe?
vet inte riktigt.. men det är orginal dp-

enpetar-klubben

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 maj 2009
#14
takidas skrev:
Volvo_Mannen skrev:
ogge89 skrev:

De kan sitta ett överladdningsskydd under kåpan som sitter under ratten!
På 740turbo tom 89. 740 turbo 90 och 940 turbo har det inbyggt i bänslrchippet. Och när man chippar tar man bort den spärren.
tror inte det är det som är orsaken. för det har vart likadant på en kompis 740 tic 90:a med vikingchip. och en 940 turbo 91:a som också va chippad. men hur  kan det där skyddet se ut då ? om man vill koppla bort detta ?
har fått höra att det kan vara soppafilter eller soppapump som är krasligt också.
Ja ett igensatt soppa filter kan det vara.

Jonas

2 121 Inlägg
22 maj 2009
#15
låter nästan som min men min går ner i lad när jag varvar ur bilen men min dörr inte å jag har höjt laddet på min till 0,8 å jag har en ltt


-utan 940
1 728 Inlägg
22 maj 2009
#16
Volvo_Mannen skrev:
Ja ett igensatt soppa filter kan det vara.
Det tror jag också, man ska inte behöva uppgradera nånting för att kunna ladda 0,85bar.

1 Inlägg
22 maj 2009
#17
Bsr chip klipper vid 1bar, kalla det laddtrycks spärr men det är inbyggt i chippet.
Finns inget att koppla bort. köp en riktig wg klocka som inte pikar å ställ laddet 0,95 bar eller byt chip.

Man kan också byta till större lmm och spridare för att lura chipet. vanligt brukar vara 960 lmm ( 012 ) och dom gröna spridarna ( 465cc ) och sen ställa soppatryck.


258 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
#18
dicken skrev:
Bsr chip klipper vid 1bar, kalla det laddtrycks spärr men det är inbyggt i chippet.
Finns inget att koppla bort. köp en riktig wg klocka som inte pikar å ställ laddet 0,95 bar eller byt chip.

Man kan också byta till större lmm och spridare för att lura chipet. vanligt brukar vara 960 lmm ( 012 ) och dom gröna spridarna ( 465cc ) och sen ställa soppatryck.
Är du säker på det där med chippet ? det låter det rimligt iaf

enpetar-klubben

1 675 Inlägg
23 maj 2009
#19
dicken skrev:
Bsr chip klipper vid 1bar, kalla det laddtrycks spärr men det är inbyggt i chippet.
Finns inget att koppla bort. köp en riktig wg klocka som inte pikar å ställ laddet 0,95 bar eller byt chip.

Man kan också byta till större lmm och spridare för att lura chipet. vanligt brukar vara 960 lmm ( 012 ) och dom gröna spridarna ( 465cc ) och sen ställa soppatryck.
Stämmer nog inte. Kör med BSR steg 3 och laddar 1,1 bar. Min går som en klocka inga problem alls. Men kör med riktig WG från BSR med.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

1 353 Inlägg
23 maj 2009
#20
en fråga bara. e det TS som har chippat bilen eller hadu köpt den chippad? låter def som nån laddtrycksspärr slår i. kolla vid vilket laddtryck den slår av.



Sök