3753
Sök

Någon som kan rekomendera någon av dessa baspaket?

375 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Ja som rubriken säger, är sugen på någon av dessa paket. Någon som provat någon av dom?
http://www.mds.se/?artnr=PKTM112R
http://www.brl.se/default.aspx?mc=76&am … amp;p=6163

Avstängd
85 Inlägg
6 maj 2009
jbl lätt

Team dBakuten
3 453 Inlägg
6 maj 2009
zEk3 skrev:
jbl lätt

Med motiveringen?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Avstängd
85 Inlägg
6 maj 2009
Tokken skrev:
zEk3 skrev:
jbl lätt

Med motiveringen?

mds e skit, det borde duga wink

1 338 Inlägg
6 maj 2009
MDS Paketet Vet jag låter bra! smile
Hört det i flera bilar wink

tror inte killen ovan vet så mkt mer än snacka skit tyvärr.
JBL säkert också bra men ej hört det så uttalar mig inte om det.
Istället för lyssna på vissa som skriver men egentligen inte vet nåt om dem, bara chansar..

åk o provlyssna och känn efter vad du tycker.. alla har ju trots allt olika smak

Mvh// Michel

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

1 071 Inlägg
6 maj 2009
Kan bara tipsa om jbl eftersom jag har hört det mds har jag inte hört men har ju lysnat på massor av mds grejer som aldrig har låtit bra

Onödigt inlägg^^

375 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
mYGeL skrev:
MDS Paketet Vet jag låter bra! smile
Hört det i flera bilar wink

tror inte killen ovan vet så mkt mer än snacka skit tyvärr.
JBL säkert också bra men ej hört det så uttalar mig inte om det.
Istället för lyssna på vissa som skriver men egentligen inte vet nåt om dem, bara chansar..

åk o provlyssna och känn efter vad du tycker.. alla har ju trots allt olika smak

Mvh// Michel

Jo fast jag bor lite för långt bort från närmaste ställe som har JBL grejorna hemma så jag får lita på andras omdöme big_smile

660 Inlägg
6 maj 2009
Jag har provat för mycket MDS saker för att rekommendera dom, hörde dock en kille som hade JBL förra sommaren och det spelade på något sjuktbra!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

1 585 Inlägg
6 maj 2009
Jbl med motivering att mds inte låter speciellt bra, och ja jag har testat MDS basar själv. De gick sönder efter 2månader fick nya på garantin och de gick sönder efter 3månader. Därför tycker jag att mds är skit. Effekten de skriver ut stämmer inte iheller. Sen tar dom för mycket betalt för sina basar om man gämför med andra märken med "kvalité".
Senast redigerat av Jolle87 (6 maj 2009)

4 005 Inlägg
6 maj 2009
Man får det man betalar för!

Finns MDS-utrustning som spelar bra, finns MDS-utrusning som spelar dåligt med.
Orka ännu en tråd om detta...

2 914 Inlägg
6 maj 2009
mYGeL skrev:

Mvh// Michel

helt rätt!!!! lyssna inte på oss, lyssna på produkten!!!!
det är inte basen som sak man ska köpa det är ljudet den producerar

åk till närmaste butik och lyssna och ta och köp det du vill ha..

375 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
Man får det man betalar för!

Finns MDS-utrustning som spelar bra, finns MDS-utrusning som spelar dåligt med.
Orka ännu en tråd om detta...

Ja syftet var definitivt inte att starta det traditionella "MDS mot alla andra" kriget. Jag har själv haft MDS grejor som jag tyckt fungerat bra. Men nu ligger ju dessa 2 väldigt nära i pris så jag var helt enkelt ute efter att få det bästa ljudet för samma pengar, därför jag frågade.

kalle_kalle skrev:
mYGeL skrev:

Mvh// Michel

helt rätt!!!! lyssna inte på oss, lyssna på produkten!!!!
det är inte basen som sak man ska köpa det är ljudet den producerar

åk till närmaste butik och lyssna och ta och köp det du vill ha..

Som jag förklarade ovan, tänker inte köra 20 mil för att provlyssna.

7 Inlägg
6 maj 2009
Jag hade satsat på B2's sortiment om jag var du. Riktigt bra kvalitet från danmark.

eztuning.se har rätt mkt på sin sida.

EZ Tuning. Piming made E-Z

375 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Krantzman skrev:
Jag hade satsat på B2's sortiment om jag var du. Riktigt bra kvalitet från danmark.

eztuning.se har rätt mkt på sin sida.

Bara deras billigaste steg kostade 6595:- alltså över 3500:- mer än hela paketen jag frågade om. Dom hade inga färdiga baslådor. Låter ganska långt ifrån det jag sökte.
Senast redigerat av Dirk Diggler (6 maj 2009)

8 Inlägg
6 maj 2009
Jag har JBL lådan i bilen nu och jag tycker den låter riktigt bra. Slår de flesta i samma prisklass när det gäller djupbas, åtminstone av allt jag hört. Rekomenderar JBL paketet!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 maj 2009
Jag slår också ett slag för JBL, MDS har jag kört några olika basar och framsystem av, men aldrig mer.

JBL, känns som ett allmänt mer påkostat märke, där kvalitet är viktigt. Det intrycket har jag i alla fall inte fått av MDS.

Men detta är vad JAG tycker, sen är det upp till dig att bilda din egen uppfattning.

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
6 maj 2009
JBL paketet 100% säkert. bättre kvalite, spelar bättre, håller bättre. den som säger annat ljuger.

Random Hero
4 047 Inlägg
6 maj 2009
det mds steget e de inget fel på, mkt bra inställnings möjligheter o ger ut den effekten dom säger, de vet ja för ja har ett o provar lite med. mds basen vet ja inte hur den låter men tkr porten ser lite klen ut ?

jbl kitten har ja hört i en 206 rc o de lät bra i en sådan liten bil, högt men inte mkt tryck.

Dog food lid. Backwards

375 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
jbl kitten har ja hört i en 206 rc o de lät bra i en sådan liten bil, högt men inte mkt tryck.

Hur menar du då? Var det bra snärtbas men dåligt djup?
Jag ska ha grejorna i min A8 som för övrigt har helt orginal Bose ljud. Det låter helt okej som det är men basen i systemet är näst intill obefintlig. Antar att den som köpte bilen ny snålade in på orginal baslådan som fanns till dom.
Personligen gillar jag snärtig bas mer än sån som bara mullrar, lyssnar på det mesta i musikväg men mest Rock och Heavy Metal och det brukar inte låta så bra med bara djupbas tycker jag.

375 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Ja nu var JBL paket beställt så vi får väl hoppas man blir nöjd smile

Sök