3758
Sök

Koppla in bas på s60 orginal stereo?

267 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
ja vet någon om man kan göra det finns det uttag för bas, lågnivå kabel o så, har stora stereo paketet, eller ska man shitta iväg orginal stereon o köpa ett nytt

rostskyddsmålare

4 693 Inlägg
10 maj 2009
Finns det lågnivå på den så är det bara att tuta och köra.

Booyakasha!

1 727 Inlägg
10 maj 2009
Har precis blivit klar med ett bygge i en S60.
Lågnivåadapter från orginal CD till 1st slutsteg, Rockford 3002 som driver 2st 12" Rockford P3 i varsin sluten box.
Blev över förväntan.
MEN...det skulle bli mycket bättre om man kunde ha ett separat steg till dörrarna, så att man kan ha ett HP filter till dörrhögtalarna och få bort den lägsta basen.

Pierre
Senast redigerat av Horsyhorse (10 maj 2009)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 maj 2009
Horsyhorse skrev:
Har precis blivit klar med ett bygge i en S60.
Lågnivåadapter från orginal CD till 1st slutsteg, Rockford 3002 som driver 2st 12" Rockford P3 i varsin sluten box.
Blev över förväntan.
MEN...det skulle bli mycket bättre om man kunde ha ett separat steg till dörrarna, så att man kan ha ett HP filter till dörrhögtalarna och få bort den lägsta basen.

Pierre

Är ju "bara" att köra med adapter där med till ett steg.....eller en trevlig box (som tex. BitOne, RF 3Sixty osv osv)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

267 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
tänkte oxå om man nu byter ut orginal skiten, till ett annat, måste man ha slut steg för att driva alla högtalare det e nog 12 st eller något som jag har i bilen, eller finns det kanske ett inbyggt steg , gömd nånstans

rostskyddsmålare

jobbar påre
751 Inlägg
12 maj 2009
Du har ett slutsteg som sitter under passagerar sätet.. jag hade inte bytt ut nånting utan bara tagit lös högtalarkablarna under stolen och koppla på en "högnivå till lågnivå adapter" och sen koppla tebax allt.och sedan dragit lågnivåkabeln därifrån till slutsteget. sen kan du dra Remotkabeln från ett parkeringljus bak. är svårt som *** att hitta en annan vettig remoteström..stereon levererar ingen ström för de iaf....

detta har jag gjort på en S60 så de funkar=)

1 727 Inlägg
13 maj 2009
Om man istället använder lågnivåadapter(har tjatat om den många ggr) så får man remote ut på den, inget svårt alls.
Sedan är det mkt enkelt att dra RCA och remote utmed "kardantunneln".

Pierre

267 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
tackar för alla svar

rostskyddsmålare

jobbar påre
751 Inlägg
18 maj 2009
Horsyhorse skrev:
Om man istället använder lågnivåadapter(har tjatat om den många ggr) så får man remote ut på den, inget svårt alls.
Sedan är det mkt enkelt att dra RCA och remote utmed "kardantunneln".

Pierre

vars i hela friden får du remote från den? va har du använt för speciall isf? min har då bara högtalaringång och extra jordning.

58 Inlägg
18 maj 2009
Pro_fxr skrev:
vars i hela friden får du remote från den? va har du använt för speciall isf? min har då bara högtalaringång och extra jordning.

På orginalsteget, eller i HU:n så finns det en 6poilg kontakt.
Stiftet som sitter i mitten utav den är 12v remote

1 727 Inlägg
18 maj 2009
Tsleh har helt rätt.
Jag använder adapter från Backes Ljud, på den finns remoten klar.

Pierre

jobbar påre
751 Inlägg
18 maj 2009
aha:P  när jag kopplade på i min polares bil använde vi då en adapter som jag har i min... sen remote från ett parkeringsljus bak=)

Sök