1643
Sök

Köpråd: Volkswagen Golf III eller Mazda 626

54 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Hej!
Jag behöver lite råd när det gäller ett bilköp.
Jag funderar på att köpa en Golf 3:a som går väldigt bra, eller så funderar jag även på en Mazda 626 som går väldigt bra i motor o allt.

Nån som har nån åsikt? tongue

511 Inlägg
10 maj 2009
Vilken är du mest intresserad av?
vet inte mycket om mazda, men golf är ju en riktigt sköj bil och man kan göra dom rätt häftig, men som sagt ingen anning om mazdan

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

54 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
halvorsen skrev:
Vilken är du mest intresserad av?
vet inte mycket om mazda, men golf är ju en riktigt sköj bil och man kan göra dom rätt häftig, men som sagt ingen anning om mazdan

Jag är mest intresserad av golfen, då den kostar 9900, och den gick riktigt bra, det mesta e ju bytt o så med.
Mazdan är jag lite intresserad av med då det är min systers bil som inte gått mycket alls.

Men jag tror nog att jag ska försöka skaffa mig en Golf istället big_smile

Tack så mycket för din åsikt big_smile

250 Inlägg
10 maj 2009
Hur menar du att den går riktigt bra? går den fort (stark motor) eller är motor o låda osv i väldigt bra skick så dom funkar utan något som helst problem?

Men tycker att du ska ta golfen smile

Volkswagen - Das Auto

54 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Puttski skrev:
Hur menar du att den går riktigt bra? går den fort (stark motor) eller är motor o låda osv i väldigt bra skick så dom funkar utan något som helst problem?

Men tycker att du ska ta golfen smile

Både och, den gick bra i både låda och motor, stark och pålitlig kändes det som big_smile

Så jag satsar nog på golfen.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 maj 2009
Beror på vad du skall ha bilen till, kör du mycket längre sträckor är det bekvämare med Mazdan tex. I stan är Golfen smidigast osv

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

German Engineering
9 083 Inlägg
10 maj 2009
Har du kollat om kamremmen är bytt? Är den besiktigad? Vad är det för årsmodell?

Om det ser bra ut, växellåda, motor osv så tycker jag att du ska satsa på Golfen smile Synd att du inte hade nån länk på den bilen sad Lycka till big_smile

//CarpeDiem - VW-fantast wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

7 100 Inlägg
10 maj 2009
köp mazdan ffs!!!! smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
10 maj 2009
golfen... skruva golf är skitlätt! akta dig för röst bara då golf 1,2,3 rostar så pass att dem får 70-80 tals opel´s att vara rena drömmen...

dock så är den otroligt driftsäkra och lättmekade. går hyffsat billigt och delar finns överallt.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

597 Inlägg
10 maj 2009
påpekar det ace skrivit, på golfen får du akta dig för rost 3an är väldigt rostvänlig

Sök