Hejsan!
Har själv en gti och det är ju roligt att se att det börjar bli fler och fler
Angående fläkten så har jag lite tips, har nämligen bränt min egen fläkt, och kompisens har också vart bränd, börja med att mäta upp laddströmmen från generatorn, på bägge våra bilar så var det "laddströmsreglaget" (har glömt vad det egentligen heter) som hade gått, varpå hans bil laddade hela 22 volt och min låg runt 19, iochmed detta så börjar saker å ting gå fel (lmm,fläkt mm)
Förhoppningsvis har du samma problem och då är det ju inte så svårt varken penga eller jobbmässigt.
(vissa undantag på pengabiten kan ju ske, som alla bilentusiaster vet)
Har du tur kan ju detta även vara grunden till de höga avgasvärderna, men i det fallet skulle jag inte hoppas på för mycket då de ofta skenar iväg på 205or av ngn anledning.
Schyssta nya sulor på kärran också, ett litet tips till nästa gång som jag tog åt mig av väldigt mycket (en gammal peugeot guru sa det till mig en gång)
Gå aldrig över 185 då däcken flexar lite för mkt i svängarna och en del av gokart-känslan försvinner, och det är ju faktiskt den man är ute efter om man som stor svensk åker runt i en liten fransyska till bil
Håll ögonen öppna på bakaxeln, låt inte bilen stå länge och om du orkar se till att gänga in fettnipplar i axeln så att den inte "skär" eller vad man nu ska kalla det, som någon tidigare nämnde i tråden så händer det VÄLDIGT ofta, speciellt på bilar som står stilla länge mellan varven.
Mer matnyttig information om bakaxlar och
mycket annat finns på
http://www.peugeot-sport-club.com/!
Ännu ett sista och avslutande tips är att smörja upp sprintarna i dörrgånggärnen, dessa har en tendens att rosta och gå av inuti gångärnet vilket gör det nästintill omöjligt att få ut dem och ersätta.
Spruta på lite 5-56 då och då eller lägg på lite fett så de inte händer dig också!
Slutligen så vill jag önska dig lycka till och jag hoppas att få se ännu en fungerande gti (grand tourismo injection om du inte visste det
) på vägarna inom den närmsta framtiden!
205, quelle sacre numero!