en bil med max 100hk (så ni slipper köra ihjäl er eller någon annan med er enorma kunskap och erfarenhet om trafiken) och som är lättskruvad,(ni har inte mycket pengar att repa för) och ser ut som en julgran (så ni slipper biltema styla den själv, extrakostnader!) samt har plats för så många som möjligt.
Så du menar att Amerikanarna är kända för att bygga snåla bilar? Bara för att det finns ett par exempel på snåla bilar så betyder inte det att alla de hundratals V8 modeller som tar 2 liter milen kan bort rationaliseras.
Amerikanarna har rent generellt alltid byggt törstiga bilar, de undantag som finns är väldigt få.
Jag skrev heller heller aldrig att BARA amerikanarna bygger törstiga bilar, men att säga att Nissan eller Toyota gör törstiga bilar är lite snett eftersom de gör så många små smidiga bilar. Kollar du snittet på förbrukningen på Toyota/Nissan och Chevrolet/Ford (inte EU ford)/dodge modeller så ser du.
Stel axel påverkar inte förbrukningen, det har jag heller aldrig påstått. Men de biltyp jag beskrev har ofta stel bakaxel. Och det är ett rätt bra exempel på att de amerikanska bilarna ofta håller sig med rätt low-tech teknik i både chassi och motor.
Herre gud vad du tar åt dig, du kan väl knappast neka till att amerikanarna i snitt drar mycket soppa?
nej jänkare e inte kända för att bygga snåla bilar, men dom byggde/bygger oxå snåla bilar. nånting som dom allra flesta väljer att ignorera. sen att det skulle bero på gammal teknik att jänkarna drar mycket bränsle e ju helt fel, jänkarna har uppfunnit/ varit först med det allra mesta inom bilvärden. nej det beror helt enkelt på : mer effekt= högre förbrukning. men ändå ser man inte att nån snackar om att skyline,supra m.m drar mycket bränsle . sen så har ja aldrig sagt att nissan/toyota gör törstiga bilar. men det finns törstiga japanska bilar likasom det finns snåla amerikanska bilar. jänkarnas s.k "low-tech" teknik e den teknik som fungerar bäst, så varför inte använda sig av den?
och bara för att jag orkar svara utförligt på dina inlägg betyder inte att jag tar åt mig.
Har aldrig nekat till att de byggt eller är kapabla till att bygga snåla bilar, det finns en hel del kompentens i det landet när det gäller att bygga bilar. Men det är inte de modellerna som säljer (även om det är på väg att ändras) och de snåla modellerna är än så länge i klar minoritet.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ok, och vilka erfarenheter grundar du dina åsikter på då? Snygg?, OK, de är en personlig åsikt..
Men bra och billig där har du verkligen fel i när du säger att 740 inte är.. Den är väldigt driftsäker och hållbar och billiga att handla..så va menar du?
900/9000/9-3 skulle de va bra och billiga då?
kan hålla med om att 9-3 an är snyggare än 740 men mer än så vetifasen..
Du k inte jämnföra en 9-3 och en 740, för isf vet du inte vad en 9-3a är.
Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
skulle inte köpa en saab 9-3 för 20.000:- (de beloppet TS sa det rörde sej om) jag hade hellre köpt en lågmilare i fint skick 9000 2,3t eller en saab 900t i stället i fint skick.