TBOC_Razor skrev:
Äh sluta gnälla, klockan var ju ffs nästan två på natten när jag postade

Men många måste ställa frågan

MadManJim skrev:
Kört på både 95oktan och 98oktan har även provat Etanol..
Du skall varken köra på 95 oktan eller etanol.
Med 95 är det ingen omöjlighet att den spikar.
Då den går på gränsen vid overboost.
Etanol skall du absolut inte prova om du inte mappar om bilen.
Då kommer den gå för magert.
Svara gärna på frågan jag ställde.
AxlSam skrev:
Hur vet du att bilen spikar?
Bytt/kollat färg på stift?
påsen skrev:
Jag skulle tro att den får för lite soppa faktiskt.
Antingen det eller för högt laddtryck, men om den är original så kan det ju inte ha med laddet att göra.
Kan ju vara en soppapump som inte jobbar som den ska, vet inte om det sitter en eller två pumpar på dessa, kan även vara soppafiltret som är igensatt så att den inte får tillräckligt med soppa.
Laddtrycket stiger inte längre än original på mätarn va? Om det gör det så kan det ha med magnetventilen att göra, är ju känt på saabarna att dem kan ge upp nämligen.
Hur långt ifrån luftmassemätaren sitter det öppna filtret? Sitter det för nära så kan det med tiden pajja LMM:en.
/Påsen
Soppapumpen kan sjunga på sista versen..
Men det är en sak man tittar sent.
Börja med att sätta dit original luftrening.
Angående laddtryck på mätarn så är det inget man kan gå efter.
Då denna mätare mäter luftmassa och inte laddtryck.
Börja med att kolla över stift och DI