Jag har haft min bil ståendes på en verkstad för reparation (som den late jäveln till bilmekaniker aldrig utförde) en längre tid, och nu har någon varit på den.
De klippte upp ett staket, bröt sig in i bilen från förardörren, bröt sönder hela tändningslåset och av någon anledning tog dem cigarettändaren. I handskfacket hittade jag cigarettuttag från en annan bil (made in italy).
När de var inne så rullade de ut bilen nedför en 50cm hög brant backe så bilen skrapade i bak under.
De kom tack och lov ingenstans, batteriet var dött, ingen bensin och vattenpumpen som skulle bytts var inte det. Dock pajade fläktremmen på något sätt.
De gav sig även på en stor röd minivan med ytterst små ingrepp på tändningslåset.
Min bil var avställd, oförsäkrad och hade inget skattemärke (nya skyltar). Den är 16 år gammal och har 4wd, ser för jävlig ut tyvärr och hade inget av värde i bilen (ingen stereo). Jag bara undrar varför?
Vad kan syftet vara? Kan bilmekanikern ligga bakom? (för att jävlas med mig som han hotade mig med per telefon)
Är det någon som hört eller sett något? Det skedde på Industrigatan 106 i Kristianstad Lördag eller Söndag.
Jag har bilder på vandalismen, men kabeln till kameran strular tyvärr för tillfället.