3600
Sök

Volvo 850 turbo-96 hackar vid 4000rpm

76 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Nu krånglar min volvo 855 turbo-96 automat igen, den har börjat små hacka vid 4000varv. Går fint på alla varv båda lägre och högre än 4000, men just på 4000 så hugger det till några gånger innan den varvar vidare.

Den går att varva upp utan problem när man står still.

Har bytt:
Tändkablar
Fördelarlock
Rotor
Vevhusventilationen med alla slangar
Tändstiften

Har kollat:
Alla slangar jag kan hitta
Letat tjuvluft utan resultat
Får inga felkoder

Var inne på om det var soppapumpen men då borde den ju inte hacka bara just vid det varvtalet???

LMM:en om jag drar ut kontakten så går han oföändrat på tomgången men tvär dör så fort jag lägger i R eller D o ska köra iväg.

Tacksam för hjälp.

Live your life in the fast lane

44 Inlägg
17 maj 2009
Jag har precis samma fel som dig, och jag har fått bränsletrycket mätt å det var bra.

Hackar bilen olika för varje gång du startar den? det gör min.

Om jag också drar ur kontakten till LMM så händer inget, är troligtvis nå knas med den.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
17 maj 2009
Markus_K skrev:
Jag har precis samma fel som dig, och jag har fått bränsletrycket mätt å det var bra.

Hackar bilen olika för varje gång du startar den? det gör min.

Om jag också drar ur kontakten till LMM så händer inget, är troligtvis nå knas med den.

går den lika utan lmm så är den trasig

2slow

76 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Nej den går oförändrat på tomgång när jag drar ur lmm:en men den dör så fort jag börjar rulla, men startar direkt efter.

265 Inlägg
17 maj 2009
byt vevaxel givaren smile

nu med 470 hk

76 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Vevaxel givaren. ok vart sitter den på dessa motorer nån som vet? Aldrig hört att den krånglar på det här sättet men sen är man ju inte nån expert heller smile

Dolk
146 Inlägg
18 maj 2009
Impulsrelät kan vara glapp. Min 740 "hackar/hoppar" till vid 3 000 varv. testa byta dom så kanske det fixar sig smile

Sök