3055
Sök

E30 börjat låta som en diesel bil ???? vafan hjälp mig -.-

110 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
min  bmw e30 320i 87a, började låta som en diesel bil efter vi hade varit ute o kört, kom hem och hoppade ut o hörde detta ljud  har inte mkt funderinger på va de kan va neutral möjligt vis några lager i kamaxlen elr nått de låter som om ljudet kommer ifrån toppen,  hoppas någon kan hjälpa mig !!!

Fättan ska va som förgasarn, sketen o dann.

NissanMotorsport
18 maj 2009
kollat så du har olja? smile

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
18 maj 2009
sveepa skrev:
min  bmw e30 320i 87a, började låta som en diesel bil efter vi hade varit ute o kört, kom hem och hoppade ut o hörde detta ljud  har inte mkt funderinger på va de kan va neutral möjligt vis några lager i kamaxlen elr nått de låter som om ljudet kommer ifrån toppen,  hoppas någon kan hjälpa mig !!!

du menar altså att den "tickar" ? kollat oljan? kanske är för lite

----->Strippen S2<-----

VCRACING

110 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
nja vet inte om man kan säga att den "tickar" de låter snarare som en disel bil  sådär lite ojämt och knackar kanske man kan säga. jag har inte kollat oljan än de va så sent  nu ikv så tar de imon men den har ju aldrig låtit så förr de började ba nu direkt.

4 682 Inlägg
19 maj 2009
du har inte något läckage i avgassystemet? brukar kunna låta lite "diesel aktigt" om grenröret läcker.

220 Inlägg
19 maj 2009
Annars är det väl ingen hemlighet att M20 motorerna börjar ticka med åren. Sliten kamaxel eller slitna lyftare är väl ganska vanligt..

Försöker iaf
1 998 Inlägg
19 maj 2009
Vippa som gått av? Lär väl rassla men...

Annars så kolla oljan för sånt ljud kommer inte bara direkt

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

2 230 Inlägg
19 maj 2009
jag tror på oljan smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 353 Inlägg
19 maj 2009
Dåligt med olja eller trasig grenrörspackning tror jag också på.

I värsta fall en vipparm som gått av, men det skulle låta väldigt illa då ^^

There's no replacement for displacement

110 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
tack så mkt för all hjälp ska gå ut imorron o  titta till de hela lite big_smile

110 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
några muttrar på grenröret tatt rätt löst så spännde dom och fylde på lite mer olja och nu låter den  bättre big_smile gjorde även en  richtig motor tvätt :
D

Sök