Har problem med min ryck vid häftig acceleration med min Toyota Supra. Vid "normalt" gaspådrag knappast inget men vid häftigt eller "plattan i botten" är det som om tändningen slår ifrån någon 10-dels sekund med ca 2 sekunders mellanrum. Bilen är en MK III 7M-GTE -92. Vore mycket tacksam för tips om eventuella orsaker till ett irriterande problem.
När byttes bränslefiltret sist? är laddtrycket uppställt något? för isf kan det vara spikningssensorerna som bryter tändningen när laddtrycket stiger. Provat bytt stift?
Bytte tändstift under vinteravställningen. Sitter nu monterade NGK Laser Platinum BCPR6EP-N-8. Bytte även tändkablar. Laddtrycket är uppskruvat till 0,85. Ryckningarna är mer märkbara innan normal motortemp. Vad jag gjort utöver standard framgår av presentationen på sidan "bilar" (gå in på "deciliter")
Nu vet jag ju inte vad en Supra laddar org men de låter ju som knacksensor "slår" in... när du bytte stift...bytte du till kallare eller e det org stift?
Man måste köra bilen för att fatta om det är beroende på tändning eller soppa. Men som du beskriver så låter det som snålt med soppa (typ vattentempgivare som felar eller motsv).
/Göran
deciliter skrev:
Bytte tändstift under vinteravställningen. Sitter nu monterade NGK Laser Platinum BCPR6EP-N-8. Bytte även tändkablar. Laddtrycket är uppskruvat till 0,85. Ryckningarna är mer märkbara innan normal motortemp. Vad jag gjort utöver standard framgår av presentationen på sidan "bilar" (gå in på "deciliter")
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI