3240
Sök

Saab Turbo X VS 740 Tic = Vinst för 740in ?

3 354 Inlägg
29 maj 2009
#61
frightnight skrev:
Så här står det om audin ja tävlade med Motoreffekt, kw:  245,0 hur många hk är

ca 333hk

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

321 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
#62
Seth skrev:
frightnight skrev:
Så här står det om audin ja tävlade med Motoreffekt, kw:  245,0 hur många hk är

ca 333hk

Jaha okej, ja inte undra på att han smiska upp mig tongue


321 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
#64
steifan skrev:
4 utblås -> farligt

Utmana ej


Punkt

wink

Jag fick se dom när han körde om mig...haha wink


865 Inlägg
29 maj 2009
#65
hedley skrev:
haha så du jämför en trimmad bil med okänd effekt mot en original bil som du inte vet konkret om han släppte av eller inte vågade gasa mer?

Då kan jag ju jämföra min gamla bil v70 t5.a när jag ställde upp laddet mot en original turbo x som jag faktiskt rastade på motorvägen och då hade jag krasst beräknat att jag låg på runt 260hk mot 280hk, för hk vinner ju alltid och inget beror på föraren eller dess miljö? roll

haha vilket skitsnack... hk vinner inte alltid


876 Inlägg
29 maj 2009
#66
Growe skrev:
tror knappast att någon som tänker sig att åka i 200 med en bil tillåter sig att en gammal sunken 740 ligger kvar bakom om han har ett val att dra ifrån..

sen om han släppte av vid 200 eller ej kvittar för ligger det en 740 i arslet upp till 200blås
och man har en bil som är värd några hundra tusen mer än en 740 så är det nog fruktansvärt förnedrande

sen ska man kolla vikten 200hk i 740 om den är chippad sen väger den högst 1400kg
mot en klumpig modern 4hjulsdriven subaru med saabgrill så är det nog inte svårt att räkna ut att 280hk inte räcker långt
80hk fördel till saaben 500-600kg fördel i vikt för volvon
det är som en liten fiat extra i saaben
testa att surra fast en fiat panda på takräcket på eran bil så får ni se hur mycket 500-600kg gör för prestandarn då räcker inte dom där 80hk långt

det var en 9-3 Turbo X det pratas om, inte en 9-2X. Två heeelt olika bilar.


huh?
10 427 Inlägg
29 maj 2009
#67
frightnight skrev:
steifan skrev:
4 utblås -> farligt

Utmana ej


Punkt

wink

Jag fick se dom när han körde om mig...haha wink

En sån här är också lite läskig:
http://bmw.jbcarpages.com/5series/2001M5/Artikelbilder/2001%20M5%20Silver%20rear.jpg
wink


193 Inlägg
29 maj 2009
#68
frightnight skrev:
jag hade så klart förväntat mig att jag skulle få smisk smile..iaf så var jag bakom han på infarten till motorvägen, och sen när han kom ut på motorvägen så blinkade han ut och drog på fullt (?) och jag med, han körde i omkörningsfilen fast det inte var några bilar att köra om, för han försökte köra ifrån mig..men han var som en bromskloss, vid 200 km/h

Klart du inte har en chans, om du nu pratar om bilen som du har här? 156hk...?
Men jag kanske har missat något?

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

huh?
10 427 Inlägg
29 maj 2009
#69
Falcy skrev:
frightnight skrev:
jag hade så klart förväntat mig att jag skulle få smisk smile..iaf så var jag bakom han på infarten till motorvägen, och sen när han kom ut på motorvägen så blinkade han ut och drog på fullt (?) och jag med, han körde i omkörningsfilen fast det inte var några bilar att köra om, för han försökte köra ifrån mig..men han var som en bromskloss, vid 200 km/h

Klart du inte har en chans, om du nu pratar om bilen som du har här? 156hk...?
Men jag kanske har missat något?

156hk original men den verkar vara ganska seriöst trimmad i nuvarande utförande.


321 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
#70
steifan skrev:
frightnight skrev:
steifan skrev:
4 utblås -> farligt

Utmana ej


Punkt

wink

Jag fick se dom när han körde om mig...haha wink

En sån här är också lite läskig:
http://bmw.jbcarpages.com/5series/2001M … 20rear.jpg
wink

Sluta, nu kommer jag börja drömma mardrömmar tongue


193 Inlägg
29 maj 2009
#71
steifan skrev:
Falcy skrev:
frightnight skrev:
jag hade så klart förväntat mig att jag skulle få smisk smile..iaf så var jag bakom han på infarten till motorvägen, och sen när han kom ut på motorvägen så blinkade han ut och drog på fullt (?) och jag med, han körde i omkörningsfilen fast det inte var några bilar att köra om, för han försökte köra ifrån mig..men han var som en bromskloss, vid 200 km/h

Klart du inte har en chans, om du nu pratar om bilen som du har här? 156hk...?
Men jag kanske har missat något?

156hk original men den verkar vara ganska seriöst trimmad i nuvarande utförande.

Ok, är det org. och den nu är trimmad rejält så är det väl inte omöjligt, såklart.
Det framgår inte hur mycket hk/vrid vi pratar om så frågeställningen är rätt dum?

Jag menar en seriöst trimmad Drabant med 400hk drar en org. TurboX också...
Senast redigerat av Falcy (29 maj 2009)

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

321 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
#72
Falcy skrev:
steifan skrev:
Falcy skrev:
Klart du inte har en chans, om du nu pratar om bilen som du har här? 156hk...?
Men jag kanske har missat något?

156hk original men den verkar vara ganska seriöst trimmad i nuvarande utförande.

Ok, är det org. och den nu är trimmad rejält så är det väl inte omöjligt, såklart.
Det framgår inte hur mycket hk/vrid vi pratar om så frågeställningen är rätt dum?

Jag menar en seriös Drabant med 400hk drar en org. TurboX också...

Jo sant, men ja vill helst inte skriva vad jag har, för jag vet faktist inte..de kanske nån volvonisse kan räkna ut... men 220+ hk är väl inte omöjligt ?

b230Ft, portad planad 530 topp..vet ej om det är större ventiler på eller inte..chippad på bsr, vx3 kam..laddar 0.9.. det var det ägaren före mig visste iaf smile

Ja just det.. 2.5 från turbon å öppet luftfilter ger väl nån liten blyg hk kanske tongue
Senast redigerat av frightnight (29 maj 2009)


huh?
10 427 Inlägg
29 maj 2009
#74
Katalogtrimmad tidig B230FT ska 'ha' ungefär 196hk ( & ~300Nm) bara med andra chip
och nu är det ju lite mera gjort med denna.

Ska nog inte ta i för mycket ändå, kanske lönt att testa på någon rullande landsväg frightnight?
Borde ju finnas någon firma i groß-Gävle som kan hjälpa dig med lite effektmätning smile
Senast redigerat av steifan (29 maj 2009)


321 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
#75
steifan skrev:
Katalogtrimmad tidig B230FT ska 'ha' ungefär 196hk ( & ~300Nm) bara med andra chip
och nu är det ju lite mera gjort med denna.

Ska nog inte ta i för mycket ändå, kanske lönt att testa på någon rullande landsväg frightnight?
Borde ju finnas någon firma i groß-Gävle som kan hjälpa dig med lite effektmätning smile

ja det är ju sant, jo det bästa är ju att bänka..fan ska kolla upp det smile
Vad brukar man ta för en liten bänkning ? smile


huh?
10 427 Inlägg
29 maj 2009
#76
frightnight skrev:
steifan skrev:
Katalogtrimmad tidig B230FT ska 'ha' ungefär 196hk ( & ~300Nm) bara med andra chip
och nu är det ju lite mera gjort med denna.

Ska nog inte ta i för mycket ändå, kanske lönt att testa på någon rullande landsväg frightnight?
Borde ju finnas någon firma i groß-Gävle som kan hjälpa dig med lite effektmätning smile

ja det är ju sant, jo det bästa är ju att bänka..fan ska kolla upp det smile
Vad brukar man ta för en liten bänkning ? smile

http://www.motornord.se/system/webshop. … ;HSID=3054
1000kr hos Motornord i Sundsvall (!) för 2wd-bilar.


321 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
#77
steifan skrev:
frightnight skrev:
steifan skrev:
Katalogtrimmad tidig B230FT ska 'ha' ungefär 196hk ( & ~300Nm) bara med andra chip
och nu är det ju lite mera gjort med denna.

Ska nog inte ta i för mycket ändå, kanske lönt att testa på någon rullande landsväg frightnight?
Borde ju finnas någon firma i groß-Gävle som kan hjälpa dig med lite effektmätning smile

ja det är ju sant, jo det bästa är ju att bänka..fan ska kolla upp det smile
Vad brukar man ta för en liten bänkning ? smile

http://www.motornord.se/system/webshop. … ;HSID=3054
1000kr hos Motornord i Sundsvall (!) för 2wd-bilar.

De va som fan smile det ska jag nog ordna.. rätt så kul och se vad man har smile d borde med bänka din pärla tycker jag :-]


Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 maj 2009
#78
Saab 9-3 har inte en gnutta Subaru i sig, och hur skulle det föresten vara en nackdel att ha en framgångsrik rallybil som byggrund? Kan tänka mig att en 9-2X aero (har för mig värstingen hette så) går rätt bra...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 299 Inlägg
29 maj 2009
#79
Growe skrev:
tror knappast att någon som tänker sig att åka i 200 med en bil tillåter sig att en gammal sunken 740 ligger kvar bakom om han har ett val att dra ifrån..

sen om han släppte av vid 200 eller ej kvittar för ligger det en 740 i arslet upp till 200blås
och man har en bil som är värd några hundra tusen mer än en 740 så är det nog fruktansvärt förnedrande

sen ska man kolla vikten 200hk i 740 om den är chippad sen väger den högst 1400kg
mot en klumpig modern 4hjulsdriven subaru med saabgrill så är det nog inte svårt att räkna ut att 280hk inte räcker långt
80hk fördel till saaben 500-600kg fördel i vikt för volvon
det är som en liten fiat extra i saaben
testa att surra fast en fiat panda på takräcket på eran bil så får ni se hur mycket 500-600kg gör för prestandarn då räcker inte dom där 80hk långt

Eftersom du inte verkar ha så bra koll på Saab tänkte jag bara upplysa dig om att det finns bara en modell som byggde på subaru och det va 9-2an, och den såldes inte i Sverige.

9-3 har ingenting med Subaru och göra, inte 9-5 heller för den delen.



Sök