En liten update...
Hämtade idag ut ett paket, nämligen JDM Kouki spoilern. Den var väldigt bra i skick (den är begagnad) några små skråmor men den skall ändå lackas om så det gör ingenting. Svetsning av bakluckan och målning av den och spoilern kommer att ske nästa helg, inte den som börjar imorgon utan nästa, väntar med spänning.
Har även fått pli på dumpen. Var tvungen att justera fjädern lite då det visade sig att den var lite för spänd, man hörde motslag från turbot tidigare vilket inte är så bra för turbot. Kapade fjädern ~1½ halvt varv men det blev lite för mycket, den dumpade ut för mycket luft vilket ledde till att motorn i vissa situationer ville "stalla". Satte då dit 2 brickor för att få tillbaka lite längd på fjäder och då blev det perfekt, inga smällar i avgassystemet mera och inte heller några "nära stallningar".
Har även fixat lite på kretskortet till Consult kabeln, det som kvarstår är borrning av hålena och lödning. Hoppas den fungerar.
Metoden jag använder för att göra krestkort är ganska enkel, här kommer den step-by-step för den som är intresserad:
1. Printa kretskortet på ett fotopapper med laserskrivare.
2. Stryk fast pappret med ett strykjärn på kortet
3. Sätt kortet med papper i blöt
4. Ta bort allt papper från kortet och svärtan från lasern lämnar kvar, blöt mera vid behov.
5. Sätt kortet i framkallningsvätska, i mitt fall natriumpersulfat.
6. Borra hålena.
7. Löd.
Kan hända att jag hinner få kopplad förstärkaren till högtalarna i helgen så att man får lite musik. Verkar också lite som om GPS´n är lite ostabil inuti instrumentbrädan verkar som om jag blir tvungen att flytta den ovanpå brädan, får se vad jag hinner.
Några bilder ska det ju också va´...
Consult kabelns kretskort klart för framkallning. Fyllt på lite med sprittusch där var svärtan från lasern inte tog fast riktigt.
Consult kabelns kretskort klart för borrning och lödning.
Vad kan det månne hittas i detta paket? ![tongue](img/smilies/tongue.png)
Spoiler ser ut att passa, elr? ![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
JDM Kouki spoilern passar nog. Dock lite långt bak och högt upp pga original spoilern under...