3667
Sök

värmepaket 940

5 Inlägg
15 april 2006
Trådstartare
Har tyvärr fått in kylarvatten i cupén, sprucket paket. Har börjat riva isär paneler och det ser inte kul ut. Har en Haynes rep.bok men inget kapitel om byte av paket. Någon här som bytt och kan komma med goda råd. På bättre faktaböcker, tillägas kan att bilen har AC, Tack på förhand.

403 Inlägg
26 december 2010
Hur gick det för dig med paketet? har du nå tips smile?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
26 december 2010
skysst trådlyft lol

1 772 Inlägg
26 december 2010
Visst hade det funkat, om trådskaparen hade vart inloggad sen 2006, men det har han inte.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Smålänning
7 887 Inlägg
26 december 2010
Tonycrona skrev:
Hur gick det för dig med paketet? har du nå tips smile?

Tror inte TS kommer svara dig wink

Men jag jar gjort det jobbet och kan säga som så att det finsn inga genvägar. Vill du att det ska gå lätt, väck med hela panelen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

403 Inlägg
1 februari 2011
Har nu bytt, och säger bara att man byter inte värmepak i en volvo utan att plocka isär hela instrumentbrädan!  Joo man kan göra som jag o byta ändå men då får man dra sönder plastkåpan som skiten sitter i, vilket leder till sämre tryck i fläktarna o sämre värme, blir dock varmt! Jag vägrade ju att ta bort instrumentbrädan så! o 2 skruv sitter helt fuckt upp, uppe högt som fan o omöjliga o få dän utan att ta bort brädan!. Ba rycka till skiten sprack.

Smålänning
7 887 Inlägg
1 februari 2011
När jag bytte på en 945 med AC så lyckades jag både få bort och dit alla skruvarna när jag bara tog bort nedre panelen och mittkonsollen, men fy fan vilket jobb det är då, jämfört med om man har allt väck.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

403 Inlägg
2 februari 2011
kanske finns olika paket, tro mig, min bil hade de inte gått på!

Smålänning
7 887 Inlägg
2 februari 2011
Tonycrona skrev:
kanske finns olika paket, tro mig, min bil hade de inte gått på!

Finsn två, med och utan AC. Däremot har du nog en del utrustning i din bil som inte fanns i dne jag grejade med smile

Sök