4058
Sök

Ta hem en Bmw 318is e30 som är 1200km härifrån hur?

261 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Nu när jag har sålt min Bmw 320ik e30(¨ångrar mej som fan) så..

har hittat en en Bmw 318is e30 90a som nästan gått 30 000mil fel fri som är riktigt fin sitter kjolpaket på men alla orginal delar förljer med som jag är sugen på köpa!

http://www.blocket.se/pitea/Bmw_318is_e … 21&w=3

Men det finns ett litet problem bilen finns uppe i piteå 1200km och jag bor i växjö.

vet någon hur jag kan lösa det att få hem bilen??

tacksam för svar grabbar ni vet själva hur jobbigt det är att vänta!

Ps.vilken är finare min gammal e30 eller denna??

https://www1.garaget.org/gallery/archive/74322/676199_45knm8.jpg
Min gammla e30 vilken är finare??
Senast redigerat av BboyLuna (3 juni 2009)

Me-BboyLuna

739 Inlägg
3 juni 2009
hej hej det finns transporter för sånt men är svindyrt  oftast ..alternativ 2 är ta flyget upp kör bilen hem mvh agadiffen

261 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
agadiffen skrev:
hej hej det finns transporter för sånt men är svindyrt  oftast ..alternativ 2 är ta flyget upp kör bilen hem mvh agadiffen

kan tänka mej att det är dyrt..men flyg dåå vart hittar jag det,,har aldrig flygit innan.

Me-BboyLuna

739 Inlägg
3 juni 2009
BboyLuna skrev:
agadiffen skrev:

kan tänka mej att det är dyrt..men flyg dåå vart hittar jag det,,har aldrig flygit innan.

kolla www.skyways.se eller så tar du med en polare och åker upp med bil men det är ju med dyrt att köra med 2 bilar hem

201 Inlägg
3 juni 2009
Skicka den med tåget... annars får det bli släp... om du inte kör den hem... Transport; ca 250,-/milen
Och det bästa (som tidigare nämnt): Ta flyget och kör hem kärran...

Be A Part Of The Driving Force

261 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
agadiffen skrev:
BboyLuna skrev:
agadiffen skrev:

kolla www.skyways.se eller så tar du med en polare och åker upp med bil men det är ju med dyrt att köra med 2 bilar hem

tar nog lyg blir jag och brosan som åker upp...va tycker du om den e30 dåå??

Me-BboyLuna

350 Inlägg
3 juni 2009
blåa e snyggare

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
3 juni 2009
Litar du på att bilen håller hela vägen hem så är det ju bara att ta flyget upp, annars tar du med dig en polare och kör upp. Antingen tar ni bilen på släp eller kör båda.

739 Inlägg
3 juni 2009
tycker bilen du har som visningsbild är snyggast

261 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
agadiffen skrev:

Har kollat upp flyget nu det kostar ca 1600:- för två pers upp till skellefteå.

Det tycker jag oxo men om jag skulle köpa den blir det till o lacka den estorilblå och ett par större fälgar;O)

har hört att 325 e30 inte har en chans mot 318is e30 är dettta sant eller??

Me-BboyLuna

342 Inlägg
3 juni 2009
Hrm ...
Jag hade ju kunnat fixat det (se min signatur) ... men tyvärr tror jag att Beemern är för låg med det paketet monterat ...
Annars hade det varit en baggis.

Var ju inte långt mellan oss heller (Jag bor i Karlskrona).
Senast redigerat av 9Femma (3 juni 2009)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

261 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
9Femma skrev:
Hrm ...
Jag hade ju kunnat fixat det (se min signatur) ... men tyvärr tror jag att Beemern är för låg med det paketet monterat ...
Annars hade det varit en baggis.

Var ju inte långt mellan oss heller (Jag bor i Karlskrona).

nej precis..men det går att lösa han kan montera på orginal kjolarna..men frågan är vad du ska ha??

Me-BboyLuna

342 Inlägg
3 juni 2009
Du har pm.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
3 juni 2009
BboyLuna skrev:
agadiffen skrev:

Det tycker jag oxo men om jag skulle köpa den blir det till o lacka den estorilblå och ett par större fälgar;O)

318is har 136hk och 325an M20B25 170hk plus en sexa med mer vrid än fyran
säger väl sig själv vilken som går bäst ?
jag körde 325a en del och åkte sen lite is och den gick jämt som en 323a ungefär

261 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
BboyLuna skrev:
agadiffen skrev:

318is har 136hk och 325an M20B25 170hk plus en sexa med mer vrid än fyran
säger väl sig själv vilken som går bäst ?
jag körde 325a en del och åkte sen lite is och den gick jämt som en 323a ungefär

joo det vet jag med men har hört mkt df vill jag vety om det stämmer..det är bara trots allt siffror.

Me-BboyLuna

404 Inlägg
3 juni 2009
BboyLuna skrev:
agadiffen skrev:

Blir det buss sista biten till piteå eller? kolla på flyg till luleå också, då sparar du några mils bussresa.

261 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Attenator skrev:
BboyLuna skrev:
agadiffen skrev:

Blir det buss sista biten till piteå eller? kolla på flyg till luleå också, då sparar du några mils bussresa.

ja annars får den killen komma med bilen det är bara nårra mil för han med tanke på hur långt jag åker;O)men är den e30in nåt att ha eller va säger du??

Me-BboyLuna

4 001 Inlägg
3 juni 2009
jag hade inte gett dom pengarna för den bilen, särskilt inte om man ska behöva åka så långt.
Finns ju E30 318 för ungefär samma peng på närmare håll, det gå ju även att få E36:or för dom pengarna

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

956 Inlägg
3 juni 2009
Hurvida 318 spöar 325 har jag för mig har diskuterats förut. VAd jag kommer ihåg är att 325 är roligare rakt fram medans 318 har bättre väghållning och balans, vilket gör den roligare och kanske snabbare på kurviga vägar.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

261 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
jag hade inte gett dom pengarna för den bilen, särskilt inte om man ska behöva åka så långt.
Finns ju E30 318 för ungefär samma peng på närmare håll, det gå ju även att få E36:or för dom pengarna

nej precis..jag skulle ALDRIG ge han 18500 för den max 10 om han vill annars får det vara!
köper hellre en monster sexa;O)

Me-BboyLuna

Sök