3838
Sök

B21ET Startar inte, hjälp!!

66 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Jag har sökt lite på motorn nu och kommit fram till att det kommer ingen soppa ur någon utav spridarna när man kör på startmotorn, vad är fel? Någon som vet?

(K-jet mekaniskt sprut)

Tacksam för svar!!

1 339 Inlägg
9 juni 2009
Prövat startgas?

Larssa91
9 juni 2009
vet du att det kommer fram bensin till spridarna? kollat om pumpen går?

Whatever :)
1 652 Inlägg
9 juni 2009
Larssa91 skrev:

"kommit fram till att det kommer ingen soppa ur någon utav spridarna när man kör på startmotorn"

Nej de gör de inte han skrev de i texten, men kolla över soppa pumparna. för har den under sätet gett sig så är de inte säkert att den i tanken orkar trycka fram till spridrarna. Kolla över relän osv. så att de klickar m.m.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Larssa91
9 juni 2009
XeptiQ skrev:
Larssa91 skrev:

"kommit fram till att det kommer ingen soppa ur någon utav spridarna när man kör på startmotorn"

Nej de gör de inte han skrev de i texten, men kolla över soppa pumparna. för har den under sätet gett sig så är de inte säkert att den i tanken orkar trycka fram till spridrarna. Kolla över relän osv. så att de klickar m.m.

om trycket är för lågt så kommer bensinen fram till spridarna men det kommer inget igenom dom därför undrade jag om det kommer fram till dom INTE ur dom.
plocka av matarledningen och kolla om det kommer något. pröva att mät bränsletrycket om du har möjlighet.

1 339 Inlägg
10 juni 2009
Mäta bränsletryck o hålla på, vf de? Går den på startgas e problemet ganska uppenbart? ^^

66 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Huvudpumpen går, har den i motorrummet. Dock tror jag inte att pumpen i tanken går. Men jar har provat plocka loss slangen från pumpen och kolla så det kommer soppa ur den, och det gör det med ganska bra tryck. Den borde väl iaf ha så pass bra tryck med bara huvudpumpen så den orkar trycka igenom lite soppa genom spridarna? Det kommer ju inget nu!

194 Inlägg
10 juni 2009
Har samma fel på min 940 Tic soppa i spridarbryggan men inte så mkt. och startar bara till lite snabbt sen lägger den av.Men denår klockrent så länge man matar den med Startgas smile

Joodu_6

66 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
På luftburken och allt där omkring finns ett litet rör med en blå plugg i toppen, jag tog bort den blå pluggen och lyfte upp den insex skruven lite (så hela klaffen i luftburken åker upp) och när jag gjorde det så kommer det soppa. Men när jag skruvade tillbaka alla spridare och lyfte på den så startade den inte?

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
11 juni 2009
Nr 1 det kommer inte så mycket soppa ur spridarna bara för att du kör på startmotorn.
Systemet är ju mekansikt. Armen måste lyfta för att det skall komma soppa.
Kontrollera slangarna först uppe kring insuget vanligt att dessa spricker.
Är de hela så koppla in kallstarten vid sidan om. Starta bilen med kallstarten och stäng av den direkt.
Går bilen nu så är det att din styrtrycksventil har för högt tryck vilket gör att armen inte orkar lyfta.

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

Sök