2380
Sök

Köra högerstyrt?

201 Inlägg
14 juni 2009
En gång för alla: Inga problem... verken si eller så. Det sitter efter 15 min med lugn körning.
Samt om du har lite "där uppe" så kör du faktiskt säkrare. Ett stort plus är du får en bra "racingkänsla..." Det med spakarna måste vara ett "skämt"??? Eller??? Bilarna byggs inte om så mycket att spakarna byter plats...

Be A Part Of The Driving Force

1 827 Inlägg
14 juni 2009
handydan skrev:
En gång för alla: Inga problem... verken si eller så. Det sitter efter 15 min med lugn körning.
Samt om du har lite "där uppe" så kör du faktiskt säkrare. Ett stort plus är du får en bra "racingkänsla..." Det med spakarna måste vara ett "skämt"??? Eller??? Bilarna byggs inte om så mycket att spakarna byter plats...

Klart spakarna sitter på fel sida...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
14 juni 2009
handydan skrev:

I min sitter blinkers på höger hand och torkare på vänster...

Så det är det "stora" problemet... wink

201 Inlägg
14 juni 2009
Klart att dom sitter på "fel" sida? Hmmm... vilka bilar/bilmodeller jämför du med då? Eller kan det vara så att alla bilar jag har är RHD är "felaktiga"? wink

Turbo lover
555 Inlägg
14 juni 2009
För egen del underlättar det enormt att just spakarna är ombytta. Bara att tänka att blinkersen sitter närmast förardörren oavsett bil så blir det aldrig fel.

201 Inlägg
14 juni 2009
Turbovin skrev:
För egen del underlättar det enormt att just spakarna är ombytta. Bara att tänka att blinkersen sitter närmast förardörren oavsett bil så blir det aldrig fel.

big_smile Det är ju logiskt. Man lär sig "känna" bilen på no-time om det är si eller så... lol

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
14 juni 2009
Har testat högerstyrt i ca 2km, kunde det i princip lika bra som vänsterstyrt, så låt dig inte avskräckas, inte svårt alls!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

8 250 Inlägg
14 juni 2009
Som sagt, man kommer in i det rätt fort, första provturen är det knepigt, men sen kommer man in i det. Nu har jag bara provat högerstyrt som hastigast 2 gånger. Men det va enklare att komma in i det än jag trodde. Men som sagt, omkörningar måste planeras.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 juni 2009
Tycker inte alls det var speciellt svårt, man slog på torkarna ett par gånger när man skulle svänga men man sig.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

90 Inlägg
14 juni 2009
man vänjer sig fortare än ja trodde. det jobbiga är att man måste backa igenom mcdriven om man inte har tjejen med sig wink fickparkering är lättare med högerstyrt.

nissan silvia Projekt-tråd

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
14 juni 2009
märkte en lusig sak som jag inte upplevt förut men att backa när man sitter på fel sida är fan så olustigt när man alltid backar efter speglarna..

tog en stund att köra ut polarns skyline ur garaget och man ska trixa
man är ganska van att kolla vissa vinklar mer i höger backspegeln pga det är så långt bort
medans det är helt tvärsom..körde som en nybörjare just när jag backade bland alla bilar och pelare smile

Kör fort så hinner inget hända...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 juni 2009
Ljungstrom skrev:
man vänjer sig fortare än ja trodde. det jobbiga är att man måste backa igenom mcdriven om man inte har tjejen med sig wink fickparkering är lättare med högerstyrt.

Är väl bara tufft att komma backandes genom drive in kön cool
Gäller väl ifs att man kan backa då så man inte hamnar toksnett eller kör ner något

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

321 Inlägg
15 juni 2009
Jag tycker det är skönare med högerstyrt. Torkarna gick lite extra i början bara och nu går torkarna extra i vänsterstyrda bilar big_smile

EViLution!

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
15 juni 2009
ja.. är ju lätt o fickparkera nära trotoarkanten iaf med högerstyrt wink

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Sök