En gång för alla: Inga problem... verken si eller så. Det sitter efter 15 min med lugn körning. Samt om du har lite "där uppe" så kör du faktiskt säkrare. Ett stort plus är du får en bra "racingkänsla..." Det med spakarna måste vara ett "skämt"??? Eller??? Bilarna byggs inte om så mycket att spakarna byter plats...
En gång för alla: Inga problem... verken si eller så. Det sitter efter 15 min med lugn körning. Samt om du har lite "där uppe" så kör du faktiskt säkrare. Ett stort plus är du får en bra "racingkänsla..." Det med spakarna måste vara ett "skämt"??? Eller??? Bilarna byggs inte om så mycket att spakarna byter plats...
I min sitter blinkers på höger hand och torkare på vänster...
Klart att dom sitter på "fel" sida? Hmmm... vilka bilar/bilmodeller jämför du med då? Eller kan det vara så att alla bilar jag har är RHD är "felaktiga"?
För egen del underlättar det enormt att just spakarna är ombytta. Bara att tänka att blinkersen sitter närmast förardörren oavsett bil så blir det aldrig fel.
För egen del underlättar det enormt att just spakarna är ombytta. Bara att tänka att blinkersen sitter närmast förardörren oavsett bil så blir det aldrig fel.
Det är ju logiskt. Man lär sig "känna" bilen på no-time om det är si eller så...
Som sagt, man kommer in i det rätt fort, första provturen är det knepigt, men sen kommer man in i det. Nu har jag bara provat högerstyrt som hastigast 2 gånger. Men det va enklare att komma in i det än jag trodde. Men som sagt, omkörningar måste planeras.
man vänjer sig fortare än ja trodde. det jobbiga är att man måste backa igenom mcdriven om man inte har tjejen med sig fickparkering är lättare med högerstyrt.
märkte en lusig sak som jag inte upplevt förut men att backa när man sitter på fel sida är fan så olustigt när man alltid backar efter speglarna..
tog en stund att köra ut polarns skyline ur garaget och man ska trixa man är ganska van att kolla vissa vinklar mer i höger backspegeln pga det är så långt bort medans det är helt tvärsom..körde som en nybörjare just när jag backade bland alla bilar och pelare
man vänjer sig fortare än ja trodde. det jobbiga är att man måste backa igenom mcdriven om man inte har tjejen med sig fickparkering är lättare med högerstyrt.
Är väl bara tufft att komma backandes genom drive in kön Gäller väl ifs att man kan backa då så man inte hamnar toksnett eller kör ner något
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.