3416
Sök

Vilken fögge är bäst till en B230A

71 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
#1
Skulle vilja ha lite ledtrådar:Pnu när sommare börjar efter jobbet så vill jag ju vara i garaget och pilla med bilen, Jag byte kam till k-kam idag och vilken förgtasare skulle vara bäst att ha då för att åka gas på draget lite o sen vill jag ju ha lite mer hk i den:P och sen vart kan jag få tag på extraktor rör förgasare?tongue jag är inge data snille så jag vet ju inte hur jag ska leta upp sånt:P

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 juni 2009
#2
webrar är dom bästa förgasarna å extraktor finns oftast på blocket eller så finns det på kgtrimning.com

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

219 Inlägg
20 juni 2009
#3
Som turboforssen skrev,blocket och sedan finns ju tradera.Med en k-kam så behövs ju ingen stor förgasare.Räcker gott med en 2portare,ska du göra något med toppen?eftersom du skrev att du ville ha mer Hk ur den.extraktor nja behövs inte med den kammen.
Senast redigerat av AnderL (20 juni 2009)

Kostar att ligga på topp

YEAH!!!
559 Inlägg
24 juni 2009
#4
är det en K kam i B230A orginal, 530 toppen antar jag smile nån som har listan på beteckninarna om B230, vilka kammar som sitter i vardera motorer?

V o L v o

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
24 juni 2009
#5
Alle86 skrev:
är det en K kam i B230A orginal, 530 toppen antar jag smile nån som har listan på beteckninarna om B230, vilka kammar som sitter i vardera motorer?

nej det är inte k-kam original på b230a utan den sitter på b23e runt -80
angående kanmmar så bara att söka finns mycket info om volvos kammar på denna sida:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 062 Inlägg
24 juni 2009
#6
en k-kam sitter i 240 glt å den har väl 130hk något

i en b230a sitter det väl en a-kam å den motorn har 116hk

Sen vadå inte behöver extraktor?? Klart det blir skillnad om man har ett redigt grenrör än den skiten som sitter där org tongue

Sen ang förgasare så skulle nog en weber 36/36 lr liknande sitta fint

Team Björkeryd

YEAH!!!
559 Inlägg
25 juni 2009
#7
okej men om man använder en A-kam i en 230f som har en M-kam så borde det bli lite bättre lr?

V o L v o

71 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
#8
AnderL skrev:
Som turboforssen skrev,blocket och sedan finns ju tradera.Med en k-kam så behövs ju ingen stor förgasare.Räcker gott med en 2portare,ska du göra något med toppen?eftersom du skrev att du ville ha mer Hk ur den.extraktor nja behövs inte med den kammen.

jag känner en som har en kompis som planar toppen för en billing peng:Pjag har ju inte direkt på att haj på meckning men jag lär mig big_smile så hur ställer man upp soppa trycker för kambytet va helt meninglöst utan att stuälla upp soppa trycket:P

71 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
#9
wildboy_87_ skrev:
en k-kam sitter i 240 glt å den har väl 130hk något

i en b230a sitter det väl en a-kam å den motorn har 116hk

Sen vadå inte behöver extraktor?? Klart det blir skillnad om man har ett redigt grenrör än den skiten som sitter där org tongue

Sen ang förgasare så skulle nog en weber 36/36 lr liknande sitta fint

jag vill ju försöka pressa ut så mycket som möjligt utan turbo visst turbo konverterar jag slipper jag all jävla äcklig el eftersom jag har fögge motor:P men vill se vad jag kan försöka uppnå jobbar som en dåre nu för att få pengar till det mesta:P

5 111 Inlägg
7 juli 2009
#10
Nja, jag hade nog bytt till en Weber 36/36 på B230K-insug i stället för att börja laborera med nåt soppatryck på en förgasarbil... K-kam, tvåportare och lite planad topp duger för lite mer skjuts, som konstaterats i så många andra trådar.


71 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
#11
Volvo544special65 skrev:
Nja, jag hade nog bytt till en Weber 36/36 på B230K-insug i stället för att börja laborera med nåt soppatryck på en förgasarbil... K-kam, tvåportare och lite planad topp duger för lite mer skjuts, som konstaterats i så många andra trådar.

okej, det är jag hittar inge beg delar att köpa sprittler nya har jag inte råd med:P


Sök