Hej har en 205 gti jag tänkte modda lite, vad säger besiktningen om att sätta avgasrörs utblåset där jag har målat blått på bilden, samt eventuellt svetsa igen bakrutorna ?
Svetsa igen rutorna får du göra, inte på dörrarna eller fram dock såklart. För att få ha sidepipe så e det nästan krav på att det ska vara en lastbil av ngt slag vad jag har lärt mig. Reglerna kan dock ha ändrats och har jag fel så tar det inte lång tid innan ngn kommer att påpeka det Lycka till med ditt projekt!
Avgasröret skallo mynna ut bakom kupeutrymmet menar jag att det e men finn en tråd angående sidepipes såg den tidigare å där var det ett utdrag ur regelboken
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Nya klassificeringsregler för lastbilar av "dubbelhyttstyp"
Från och med den 1 september 2008 ska en bil av "dubbelhyttstyp" ha en kvarvarande vikt för last som är mer än vikten för passagerare för att klassificeras som lastbil. Om vikten för last är mindre eller lika med vikten för passagerare kommer bilen att klassificeras som personbil.
Exempel: En bil med totalvikt 3500 kg 1. Tjänstevikt 3140 + 4 passagerare (4 x 68 kg) 272 kg + vikt för last 88 kg = 3500 kg Bilen klassificeras som personbil.
2. Tjänstevikt 2670 + 4 passagerare (4x 68 kg) 272 kg + vikt för last 558 kg = 3500 kg Bilen klassificeras som lastbil. :S?????