3508
Sök

Montering Av Pysventil På Impreza Sti 03

173 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
#1
Någon som kan beskriva hur jag enklast monterar denna ? , ska dra in slangar i kupen är det tänkt.
lägg gärna upp bilder på monterad pys om någon har.

tack på förhand:)

/jimpa


7 276 Inlägg
20 juni 2009
#2
Har verkligen inte en så pass ny bil en magnetventil som styr laddet?


173 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
#3
Jo, orkar inte åka in med bilen bara för att få laddet justerat.. görs ju via OBD uttaget..
enklare att bara trycka dit en pysventil ju ?


173 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
#4
läste lite på nätet och man ska tydligen ha en sk dawes device men hittar ingen åf ??


1 867 Inlägg
20 juni 2009
#5

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
20 juni 2009
#6
ger du den mer laddtryck måste den även matas med mer bränsle, glöm inte detta..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/69264/690627_rd1enu.jpg

har giftiga paint-skills lol
Senast redigerat av The_Mechanic (21 juni 2009)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

173 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
#7
Hehehe nice ritning !... kör med 0,9 nu och original ligger på 1,3 .. motorn byggd för att palla 2,0 !! smile

Tack för blocket tipset..
/jimpa


181 Inlägg
21 juni 2009
#8
Tänk int änns på att Tattar trimma en sån pass ny bil,
kan du köpa en bil för över 100.000 så måste du väll kunna lägga en slant på ett simpelt chipp ?
läs mer om pystrim innan du änns funderar på det..

Med lem
1 127 Inlägg
21 juni 2009
#9
Är du dum i huvudet?

Pystrimma en Impreza? Pystrimma över huvudtaget är dumt. Men på en sådan bil när du har bra laddtrycksstyrningar så mappa/chippa den. Och visst ladda 2 bar du utan att göra mer än att ställa på ladd, hejdå till den motorn..
Senast redigerat av H3dlund (21 juni 2009)


173 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
#10
Hehehe... ingen som läst min info motorn märker jag smile

Sprängde förra motorn(original skiten ) som inte palla de som lovades hahaha !
(OBS den var chippad av its fun idioterna,lämna aldrig bilen dit !)
sprillans ny 2,5 l motor nu med MYCKET godis inuti.. byggd för 800 hk

Tänkte mest prova för skojs skull, lär ju inte rasa pga lite pys...

/jimpa


181 Inlägg
21 juni 2009
#11
Låter som att du inte kan ett skit om motorer,
du kan fan inte bara höja laddtrycket,
utan att justera soppa/tändning,
kommer inte bilen gå många mil inna den säger *Poof* !

7 276 Inlägg
21 juni 2009
#12
Nazgul skrev:
Hehehe... ingen som läst min info motorn märker jag smile

Sprängde förra motorn(original skiten ) som inte palla de som lovades hahaha !
(OBS den var chippad av its fun idioterna,lämna aldrig bilen dit !)
sprillans ny 2,5 l motor nu med MYCKET godis inuti.. byggd för 800 hk

Tänkte mest prova för skojs skull, lär ju inte rasa pga lite pys...

/jimpa

Utan tillräckligt med soppa så rasar du varenda motor som finns, spelar ingen roll vad du har innuti den.


173 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
#13
Men gud va är det för påhopp ???? .. asså de finns idioter !! .. klart som fan att jag ställer på mer soppa om jag ska ladda mycket.. men i mitt fall handlar de om originalladd DVS 1,3 motorn ska väl för fan palla originalladd eller !!!??

Administrator: lås gärna denna tråd så man slipper kommentarer från alla idioter, kan man inte
tipsa kommentera utan personliga påhopp är det ingen ide att ens ha ett forum med frågor !!

Tack till er som inte kommenterar my state of mind wink


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 juni 2009
#14
haha verkar ha  björnkoll på motorer du.. motorn åker även om allt innuti är smitt om den börjar spika..

folk skriver inte som dom gör för att jävlas utan för att du inte ska blåsa stakarna igenom blocket och sen sitta och gnälla att min motor gick sönder jag har ingen anning om varför..

2slow

7 276 Inlägg
21 juni 2009
#15
Ja men om bilen inte laddar normalt ladd ens så är det ju något annat som är fel.
Sålänge som du inte har varit in i boxen och sänkt laddet...

Men visst, pysventilen monterer du på slangen som går till wastegaten.
Då kan du riva bort magnetventilen och köra med en riktig ventil som har en kula och fjäder istället.
Fungerar bättre än en pysventil.

Om du undrar varför det skulle fungera bättre än en pysventil så är det för att pysen släpper genom lite luft hela tiden så wastegaten öppnar sakta men säkert.
Den som har en kula och fjäder står helt stängd tills dess att ditt inställda ladd uppnås och då skickar den vidare så wg'n öppnas.
Alla som jag vet som har använt den istället för en pysventil är mycket nöjda.
Senast redigerat av Brains (21 juni 2009)


181 Inlägg
21 juni 2009
#16
Sälj bilen och köp en moppe,
Sen kan du pystrimma bäst fan du vill.

Med lem
1 127 Inlägg
21 juni 2009
#17
azid skrev:
folk skriver inte som dom gör för att jävlas utan för att du inte ska blåsa stakarna igenom blocket och sen sitta och gnälla att min motor gick sönder jag har ingen anning om varför..

Exakt..

Ställ du på din motor med pysventil, men kom inte hit och gnäll för att den spikat sönder sen.

Impreza har säkert elektronisk laddtrycksstyrning? Låt någon kunnig mappa den iställlet..


181 Inlägg
21 juni 2009
#18
Om du nu påstår att du kommer justera soppa/tändningen
varför justerar du då inte Laddtrycket elektroniskt genom mappen på bilen ?

förstår inte denna idiotin med att montera en pysventil som kommer döda din motor ?!?!

7 276 Inlägg
21 juni 2009
#19
Nu är jag osäker men är Dawes Device en sån med kula och fjäder?
Isåfall finns det en kille på blocket som säljer dessa.

Du kan lita på honom.

http://www.blocket.se/vastmanland/Stryp … amp;last=1
Senast redigerat av Brains (21 juni 2009)


173 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
#20
Men guuuud... jaja tack för tipsen som inte är sarkastiska...suprajonas: hur är det ställt egentligen ??
folk som du som bara måste hävda sig med diverse kommentarer har oftast personliga problem..
terapi kanske ?....ej riktat mot dig personligen bara ett tips wink



Sök