Sitter lilla ljudpaketet i bilen och igår så rasslade det till i högtalarna och nu så är ljudet borta helt om man har radion igång. Sätter du igång cd så bara sprakar det och händer inte mer än så.. Sen så ibland så kommer där ljud från 1 högtalare i bakdörrarna.
Ngn som vet vad det kan vara eller som har haft samma problem? Tacksam för hjälp snarast..
Låter som om det e din STEREO som har gett upp. Har du det lilla packetet så (om jag kommer ihåg rätt) har du inga steg utan allt drivs med HU´n. Kan vara så att det har blivit kortslutning i ngn av högtalarna med då kan det bli liknande fenomen.
Låter som om det e din STEREO som har gett upp. Har du det lilla packetet så (om jag kommer ihåg rätt) har du inga steg utan allt drivs med HU´n. Kan vara så att det har blivit kortslutning i ngn av högtalarna med då kan det bli liknande fenomen.
Nu har jag varit inne med bilen på saab och dom ska ta in den på onsdag... Dom kunde inte säga vad det var för fel för det var längesen dom pillade med en original sterio på en saab.. Så jag hoppas bara att dom löser det så fort som möjligt... Tråkigt som fasiken att köra utan radio.. så förbannat tyst.
Då kan du mäta om nån högtalarkabel ligger och jordar eller om nån högtalare är trasig (om nåt av dessa kortsluter alltså), samt om det är avbrott i kablage eller talspole.
saababenni skrev:
Swedenrockers skrev:
Äger du en multimeter?
Nopp det gör jag inte men jag har en på jobbet som ja kan låna om ja vill.. Vad skulle jag göra med den i så fall?
Okej.. Ja men nu har jag precis lämnat in bilen ikväll så nu får ja hoppas på att dom fixar det. Är ju en garanti sak så ja behöver inte betala en krona.
Okej, bekvämt. Då behöver man inte spekulera längre.
saababenni skrev:
Swedenrockers skrev:
Då kan du mäta om nån högtalarkabel ligger och jordar eller om nån högtalare är trasig (om nåt av dessa kortsluter alltså), samt om det är avbrott i kablage eller talspole.
Okej.. Ja men nu har jag precis lämnat in bilen ikväll så nu får ja hoppas på att dom fixar det. Är ju en garanti sak så ja behöver inte betala en krona.
skönt att ha svensk bilgaranti på 12 månader när man köper en bil... det innefattar ju allt möjligt som kan hända med bilen.. sen fick ja en liten lånebil gratis under tiden.