Snyggast vetetusan, men bäst lär ju vara om du på nåt sätt kan montera filtret i lådan där röret till motorn kommer ut. Då behåller du samma kalluftintag som originalfiltret får osv . Men ser ju inte lika 'fränt' ut
om du ska ha de "snyggt" varför nu luftintaget måste va "snyggt" så lär man öppna luftburken ta ur de gammla filtret och i med 1 nytt vill man ha öppet filter sliter man bort burken och sätter de öppna efter lmm.
Nackdelen med att placera ett filter mitt under huven utan kalluftintag är att motorn kommer ta in varmare luft som innehåller mindre syre vilket borde leda till sämre prestanda Skillnad på turbomotorer som brukar ha laddluftkylare som ändå kyler insugsluften, då är det inte 'naturliga' kalluften lika viktig. Annat på sugismotor.
Edit: Moppen gick ju alltid bättre på kvällarna när det var kallare?
I ditt läge hade jag nog dragit ett långt rör från gasspjället ända fram till där kalluftintaget slutar och meckat in filter där som en kompromiss.