2967
Sök

Parkeringsbot... Hjälp!

9 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
god kväll.

för vecka sen fick jag en parkeringsbot av den oerhört omtyckta firman "EUROPARK".
tänkte att jag skulle betala den idag över internet, tittar lite extra noga på datumet, och får se att det stämmer inte! jag stog parkerad 090616, men på parkeringsboten står det 090607. i övrigt stämmer allt på boten (reg nr, klockslag, orsak, bilmärke, p-område.. mm, mm..)
så min fråga: kan man helt sonika skita i att betala in avgiften då?

finns mycket skoj..

4 005 Inlägg
24 juni 2009
Klart att du kan skita i att betala boten, men europark kommer att inte att skita i dig. Räkna med påminnelse + inkasso.

Ett förslag kan ju vara att ringa europark?

9 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
aa får väl ta å ringa de där mupparna imorn

finns mycket skoj..

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
24 juni 2009
Man ska väl inte behöva betala för ett datum man inte parkerat? Visst har Gilberg felparkerat en dag, men har dom klantat sig så hårt med datum så skulle i alla fall jag ringt och sagt att du inte har stått där den dagen och därför vägrar betala. För att vara på den säkra sidan så kanske du ska betala först för att undvika inkasso, och sen kräva tillbaks pengarna och hoppas att du får rätt.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

2 911 Inlägg
24 juni 2009
Har för mig att felaktig tidsangivelse eller datum inte uppfyller kriterierna för ogiltig parkeringsbot.

Ska se om jag hittar källa till detta, har sett det i en rättslig prövning.

164 Inlägg
24 juni 2009
Tycker du ska ringa Europark o berätta att det inte kan stämma, dom måste väl ha någon koll på när botarna srivs förutom datumet på boten... har du någon som kan intya att du inte parkerat det angivna datumet så är det ju ett +....

Lycka Till

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
24 juni 2009
Ring till dom! men säg inte vilken dag det var, så får du se hur dom löser det, sen brukar dom ju ta fotografier på fel parkeringar så det kan säkert vara svårt att komma undan!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

9 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
aa.. på boten står det även:
"Bild tagen:  Nej"

kanske är lika bra att pröjsa å se glad ut, handlar trots allt om ynka 300 spänn...
eller ska man chansa på att dom skickar ut en påminnelse? för gör dom det kan man ju blåneka till att man var parkerad där då. 090607 var jag nämligen i Boden (datumet som står på boten)

finns mycket skoj..

Fattig student
1 282 Inlägg
24 juni 2009
Gilberg skrev:

kanske är lika bra att pröjsa å se glad ut, handlar trots allt om ynka 300 spänn...
eller ska man chansa på att dom skickar ut en påminnelse? för gör dom det kan man ju blåneka till att man var parkerad där då. 090607 var jag nämligen i Boden (datumet som står på boten)

Var din bil med i Boden? Kan du bevisa det på nått sätt? I så fall är det ju läge att överklaga annars är det nog bara att betala och se glad ut

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

642 Inlägg
24 juni 2009
Har du någon som kan styrka att du var där i Boden på det datumet de angivit eller något annat bevis så känns det ju dumt att skänka pengar till dem. Har de gjort ett misstag så har de. Om man kan ange fel tid och datum och ändå få rätt i domstol så tycker jag det är helt åt h*lvete.

9 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
ja nog kan jag bevisa att jag var i Boden, var där med Lumpen så ca 10 man kan då intyga att jag sov i min säng alla nätter och att jag inte körde min bil till Barkarby bara för att få en P-bot xD

men vad tror ni? skickar dom ut en påminnelse?

finns mycket skoj..

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 juni 2009
ända gången man ska skita i och betala är när de skrivit fel reg nr;) annars har man inte så mkt val

831 Inlägg
24 juni 2009
Hehe gör som min kompis. Betala in nått öre varje dag så dom får massa administrativt arbete. Dom ringde till polarn och sa "snälla kan du inte sluta upp med det där". Hehe! Helvete heller sa han och la på.
Senast redigerat av CrilleD (24 juni 2009)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
24 juni 2009
Gilberg skrev:

Du måste fortfarande pröjsa boten, sen får du överklaga. Annars åker man på massa annat skit och det suger. Det står t.om på baksidan av boten tror jag.

denkz
323 Inlägg
24 juni 2009
Fick en bot på min jobbil (lastbil) förra veckan. Kör en renault med regnr WYJ ***. Lapplisan hade skrivit Mercedes med regnr WUJ ***. Stod en mercedeslastbil framför big_smile .

hmmm
28 Inlägg
24 juni 2009
har dom glömt o skriva under så e det också en ogiltig bot:)

.... ....

645 Inlägg
24 juni 2009
Jag råkade ut för exakt samma sak förra året med min S60, datumet va helt fel. Varken år, månad eller dag va rätt. Dom hade tagit bild o allt möjligt. Jag ringde bara upp parkeringsbolaget o förklarade detta. Dom avskrev boten på en gång i telefon. Så ja det går att häva den.

8 156 Inlägg
24 juni 2009
Ring och kolla med dom. Att bara skita i att betala ger dig bara problem.
Säg att du omöjligen kan ha parkerat fel den dagen, pga att du var i Boden.
Har du bilen ståendes i Boden när du är där?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Kanon..
1 473 Inlägg
25 juni 2009
Man får väl först en påminnelse när det gäller p-bot?
Iom att de bara sätter den på rutan, kan ju försvinna hur som.
Så då kan man ju vänta på en eventuell påminnelse o då ringa o förklara att man fått en påminnelse på en p-bot man omöjligt kan ha fått.

Eller har jag fel?

528 Inlägg
25 juni 2009
Missförstå mig inte nu - det är klart jag förstår att du vill undvika att betala - men,   bilen har likväl stått olovligt parkerad?  Jag är för trött för att säga hurivida det är bra eller dåligt om det fungerar så att en teknikalitet kan riva en sådan bot -  men säg att jag beställer vara X från företag Y och på räkningen får att betala för vara Z, när jag beställt och erhållit vara X; inte känns det då rimligt att kunna undkomma att betala för vara X.  Såvida inte instrumenten är helknasiga den dagen borde det väl likväl gå att få fram datum etc för felparkering?  Precis som det trots felaktig angivelse på papper för vara X är rimligt att betala för vara X?    Dvs,  vi andra betalar våra räkningar och böter så bör inte du det med?

Sök