Har en MB E320, år 05. Köpte nya fälgar, däck ( 18-tumm), och vid hastighet 90-110, ratten skakar så att det börjar gå mig på nerverna....Har balanserat( igen), kollat centrerings ringarna, men felet är kvar...Kan någon hjälpa mig, vad blir nästa steg???Mvh
Har en MB E320, år 05. Köpte nya fälgar, däck ( 18-tumm), och vid hastighet 90-110, ratten skakar så att det börjar gå mig på nerverna....Har balanserat( igen), kollat centrerings ringarna, men felet är kvar...Kan någon hjälpa mig, vad blir nästa steg???Mvh
För att förklara att jag ville hjälpa dig, utan att du idiot förklarar mig!
Att det skakar i bilen vi dessa farter är oftast obalans, vilket kan bero på att ett hjul kanske har ett centrumhål som inte är korrekt borrat, ett däck som kanske inte är 100% (även fast det är nytt), en centrerinsring som är skadad osv...
Är anläggningsytorna för hjulen rena? Har ni momentdragit hjulen? Har ni kollat glapp i hjullager? Var balanseringsmaskinen ok?
Vad är det för däck/fälgar? Man får nämligen vad man betalar för. De billigare paketen som man kan köpa på internet för 5-6k är sämre, och inte så ovanligt att fälgarna är o-runda.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.