** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**
te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer
Har suttit och läst igenom din tråd i två dar nu och tycker det är väldigt intressant! Lite efter med kommentarer nu men
Hur gick det med den första audi 100:an??
Hej, kul att höra att intresse för tråden finns. Just nu händer här inget, Tsq står besiktad men avställd och fullt fungerande. Den första 100an står i ett garage och väntar på mig.
Har arbete på annan ort nu så alla projekt står still och den kommande semestern är bokad med annat.
Hej! Hade en 200 tq nyss som det var mycket jobb på. Och ja det blev lite för mycket för mig när vi sen fick ett barn hann jag inte med men nu är den hos en ung kille som har haft den modellen som dröm i många år. Kände mig jäkligt snäll och kul att nån annan tar över och räddar den. Fick lite pengar imellan och en audi 100 tq c3 88 som är grymt fräsh och där killen gjort mycket på där jag ska göra lite detaljer på. Har nu kollat igenom din projekttråd och hoppas det kommer igång igen om du har kvar bilarna? Ha det gott sålänge!
Hej! Hade en 200 tq nyss som det var mycket jobb på. Och ja det blev lite för mycket för mig när vi sen fick ett barn hann jag inte med men nu är den hos en ung kille som har haft den modellen som dröm i många år. Kände mig jäkligt snäll och kul att nån annan tar över och räddar den. Fick lite pengar imellan och en audi 100 tq c3 88 som är grymt fräsh och där killen gjort mycket på där jag ska göra lite detaljer på. Har nu kollat igenom din projekttråd och hoppas det kommer igång igen om du har kvar bilarna? Ha det gott sålänge!
Hej du! Roligt med lite fix, en 200 hade ju varit lite trevligt att ha förstås
Jodå jag har kvar bilarna, även skaffat några till men inte några aktuella projekt just nu utan det fixas lite då och då vid tillfälle. Cadillacen har blivit lite mer prio så den tar mest tid förstås
Har du frågor och funderingar eller behöver hjälp så kan du skicka ett pm åt mig, inte så aktiv på garaget längre då tidsbristen infunnit sig, men loggar in lite då och då.
Hej du! Roligt med lite fix, en 200 hade ju varit lite trevligt att ha förstås
Jodå jag har kvar bilarna, även skaffat några till men inte några aktuella projekt just nu utan det fixas lite då och då vid tillfälle. Cadillacen har blivit lite mer prio så den tar mest tid förstås
Har du frågor och funderingar eller behöver hjälp så kan du skicka ett pm åt mig, inte så aktiv på garaget längre då tidsbristen infunnit sig, men loggar in lite då och då.
Ja det hade det absolut men så mycket jobb och lite med tid och för mycket projekt redan sen en unge på de men nu har jag den andra som sagt och blir bra det med hehe jaså okej ja men du håller igång iallafall hehe japp absolut det gör jag om jag kommer på nåt hinder hehe
Oj, länge sen det uppdaterades här Men tq'n går och används just nu som daily driver, men håller på fixa lite äckligt ytrost. (bild några veckor gammal, a8an är dessutom numera såld..)
Bild från i somras, där även brukis #2 syns
Händer annars inte så mycket på projektfronten. Moderskeppet (som tråden ursprungligen handlade om) står fortfarande i ett garage i Kalix.. måste hämtas hem. Annars är det mest sommarbilen som tar upp den mesta tiden, finns alltid fix även om den också är fullt körbar när det är sässong.
Får se vad som händer här framöver. Ni som mailat frågor, ska försöka besvara dessa. Men kan ju vara försent såhär några år senare..
Kul att se att det händer nåt och att tq blir kvar :-)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Läst igenom hela tråden, tog ca hela dagen xD klart värt det även fast regeringen klagade att man haft telefonen i facet hela dan ^^ Alltid älskat dessa 80-90tals Audis och hoppas att denna tråden får leva kvar och du fortsätter med "original tråds bilen"
Läst igenom hela tråden, tog ca hela dagen xD klart värt det även fast regeringen klagade att man haft telefonen i facet hela dan ^^ Alltid älskat dessa 80-90tals Audis och hoppas att denna tråden får leva kvar och du fortsätter med "original tråds bilen"
Hahaha, lite roligt det jag ska göra klart moderskeppet, i sinom tid som det heter.
Men fungerar bilderna i början av tråden? Tyckte mig se att bilder upplagd via photobucket inte fungerar, samt bilder inlagda via Nordicaudi också försvunnit då siten lades ner
Hahaha, lite roligt det jag ska göra klart moderskeppet, i sinom tid som det heter.
Men fungerar bilderna i början av tråden? Tyckte mig se att bilder upplagd via photobucket inte fungerar, samt bilder inlagda via Nordicaudi också försvunnit då siten lades ner
Kul att du hittade hit
Mvh Tommy
Ja allt typ dom ca första 20 sidorna men sen började det avsaknas ibland och så ett u tre så kom dom tillbaks ^^ , vart lite hoppigt med info när bilder ej existerade tyvärr men allt var riktigt matnyttigt va jag kunde läsa iallafall
Kommer ihåg k-jet systemet från min gamla Saab dock så böt jag ut till en porsche pump för att få ut lite mer kräm i motorn å kommer ihåg vilket h-vete det var med spridarna xD
Snyggt, det är det sista som gör att det känns färdigt.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Efter ett antal år i förvar är hon ute. Idag uppstartad utan större problem, motorn gick ej runt först men visade sig vara generatorremmen som rostat fast i sin remskiva.
Provkörning 30m idag. Motor funkar, koppling funkar. Friläge samt 1ans växel funkar. Inte vågat trycka på den stumma bromspedalen än dock..