2897
Sök

** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer

Försöker iaf
868 683 Visningar
Uppdaterades senast 11 november
2 373 Inlägg
5 mars 2010
Jaha ok det var synd...tro fan att hon är sur när du inte har möjlighet att starta henne wink

Häls. Hervas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
audienergy skrev:
Jaha ok det var synd...tro fan att hon är sur när du inte har möjlighet att starta henne wink

Men sommaren närmar sig, så då kanske man kommer vidare med projektet.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 373 Inlägg
5 mars 2010
Låter bra det!

Häls. Hervas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare

Skrev tidigare att jag beställt original verkstadshandbok till audin. Dock så avbokade jag den beställningen då det blev andra utgifter den månaden. Men idag har jag beställt den igen samt ett insats sportluftfilter.
Lite skönare insugsljud blir det ju smile

Annars då? Jo våren närmar sig sakta men säkert (?). Snart kan man väl ta ut audin och börja fixa utomhus om jag inte får tag i ett garage.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 373 Inlägg
11 mars 2010
Ja hoppas på bättre väder så att du kan meka med pärlan smile

Häls. Hervas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
audienergy skrev:

Hoppas kan man ju alltid.. hepp hepp.

Mvh Tommy

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 mars 2010
te_wik skrev:
audienergy skrev:

Mvh Tommy

Bättre väder? Kan man få bättre väder just nu? 9+grader och solen som ligger på?
Sköönt som attan här hos mej iaf cool

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
LeafBox skrev:
te_wik skrev:
audienergy skrev:

Mvh Tommy

Bättre väder? Kan man få bättre väder just nu? 9+grader och solen som ligger på?
Sköönt som attan här hos mej iaf cool

Snöat hela dagen och nu är det på väg att bli kallare igen.. -11c. Så jaa, det kan bli bättre väder.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Våren närmar sig smile Hoppas alla har haft en trevlig påsk! Avundas alla som var till Elmia, blev inget detta året heller för min del.. sad

Nåja, har idag varit och kikat på ett garage. Det var helt OK så nu får man se ifall projektet tar fart igen. smile

Mvh Tommy

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
5 april 2010
te_wik skrev:
Våren närmar sig smile Hoppas alla har haft en trevlig påsk! Avundas alla som var till Elmia, blev inget detta året heller för min del.. sad

Nåja, har idag varit och kikat på ett garage. Det var helt OK så nu får man se ifall projektet tar fart igen. smile

Mvh Tommy

du missa inget  va inte mkt och se iår

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
5 april 2010
Bilderna folk tagit är bättre än mässan var. smile På bilderna slipper man se små och stora fel och "leken" efteråt stoppade polisen, så du missade inte mycket. smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
sirmiro skrev:
Bilderna folk tagit är bättre än mässan var. smile På bilderna slipper man se små och stora fel och "leken" efteråt stoppade polisen, så du missade inte mycket. smile

Säkert sant eftersom många skrivit det, men hade ändå varit roligt att vara där och känna gemenskapen med andra motorintresserade. smile

Mvh Tommy

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
5 april 2010
te_wik skrev:
sirmiro skrev:

Säkert sant eftersom många skrivit det, men hade ändå varit roligt att vara där och känna gemenskapen med andra motorintresserade. smile

Mvh Tommy

Jo, det är ju helt riktigt, men det kommer fler tillfällen. big_smile
Folket gjorde det värt att åka 40mil tor, det hade inte varit värt att åka 240 mil. hmm
Senast redigerat av sirmiro (5 april 2010)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
sirmiro skrev:
te_wik skrev:
sirmiro skrev:

Mvh Tommy

Folket gjorde det värt att åka 40mil tor, det hade inte varit värt att åka 240 mil. hmm

Nää det är klart att det är ju en bit att åka för mig, jobbigt om man inte tycker det var värt det sen. Men det är så ont om träffar här uppe, tyvärr.

Mvh Tommy

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
5 april 2010
te_wik skrev:
sirmiro skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Nää det är klart att det är ju en bit att åka för mig, jobbigt om man inte tycker det var värt det sen. Men det är så ont om träffar här uppe, tyvärr.

Mvh Tommy

Vet exakt vad du menar. hmm Bodde i Arvidsjaur och det blir lite smådött till och från. Men det finns mer tid att få bilen som man vill. wink
Ska bli kul att se ditt projekt få lite fart igen. big_smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
sirmiro skrev:
Vet exakt vad du menar. hmm Bodde i Arvidsjaur och det blir lite smådött till och från. Men det finns mer tid att få bilen som man vill. wink
Ska bli kul att se ditt projekt få lite fart igen. big_smile

Hehe ja då vet du ju hur det är.

Japp, jag ska bestämma mig inom några dagar om jag ska ha garaget eller inte. Var kanske just på gränsen till för litet men skulle absolut fungera, samtidigt är det i princip cykelavstånd så det är ju en grym fördel.
Blir det av blir flytten av bilen i månadsskiftet.

Mvh Tommy

2 373 Inlägg
5 april 2010
Hoppas det går vägen för dig Tommy så du kan meka lite smile, jag var själv på Elmia och jag tyckte det var kul.

Häls. Hervas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
audienergy skrev:
Hoppas det går vägen för dig Tommy så du kan meka lite smile, jag var själv på Elmia och jag tyckte det var kul.

Tackar smile

Aha, vad tyckte du?

Mvh Tommy

876 Inlägg
5 april 2010
nice med lite audi projekt kolla gärna in mitt med http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2202247 brs jobbat.

2 373 Inlägg
5 april 2010
te_wik skrev:
audienergy skrev:

Tackar smile

Aha, vad tyckte du?

Mvh Tommy

Jo, jag tyckte det var kul att få se en massa härliga bilar samt snacka med en massa folk smile. Sen var det extra kul att kunna åka dit med Audin då jag hade tagit ut den ur vinterdvalan dagarna innan, den gick så himla bra, härligt att få lufta den ordentligt smile

Häls. Hervas

Sök