3879
Sök

Har polisen skaffat Porsche GT3 som polisbil??? *BILDER!!!!!* (Nej det har de inte)

69 Inlägg
31 juli 2009
ShaddeN skrev:
cobra1 skrev:
spelar ingen roll om polisen har skaffat sig en porche/ferrari/lamborghini det är bara köra över 160km då får dom inte följa efter så jag tror inte polisen  är så dumma att dom köper en porche för att ha den för biljakter

Mvh Cobra1

Det där stämmer ju inte riktigt... Blev nämligen själv klockad (hade en civil mc polis bakom mig) på 169km/h. Han sa även att när han låg i 200 efter mig så letade han efter en växel till för att hinna ifatt roll

cobra1 skrev:
joo det finns en bestämd hastighet som säger att dom inte får följa efter om det blir för farligt för andra trafikanter  dom måste avbryta jakten om det blir för farligt allså om föraren är galen så måste dom avbryta o det bedömer dom på hans körning stor skillnad på polisen i usa o här samma sak kör du båge eller cross o slänger av dig hjälmen då måste dom avbryta eller hålla minst 10 meters avstånd för skulle du ramla eller skada dig under en biljakt av polisen så kan du stämma dom om du nu så klart kan bevisa det dåå

Precis som FireTraXX säger så verkar du gått på varenda skröna och även jag råder dit till att ringa och prata med någon kunnig person smile

Sen 10 meter... Har du en aning om hur kort bit det är? Förstår du hur långsamt det är om dom ska hålla den lagstadga 3 sekunders regeln.. Bättre att dom kliver ur bilen och går fram till dig och ställer sig framför isf wink

Men visst du har rätt i att dom inte får följa efter ifall det utgör "för mycket" fara för andra trafikanter så att det är rent av livsfarligt och vansinneskörning..

det jag menar me 10 meter är att dom aldrig får hetsa upp dig om du kör cross eller nån mc o du inte har nån hjälm jaja dom följde efter dig i 200 km men som sakt hade  skadat dig i säg en bilolycka(du skulle förmodligen inte ha levt då i den hastigheten) men vi säger att du klarade dig men du fick nån sorts skada o du hade kunnat bevisa det så skulle du ha kunnat stämma dom men du valde o stanna nu snackar jag om biljakt jag själv har blivit av me 4 kort på grund av fortkörningar...tänk oxå på att så fort en polis sätter på sirenerna o drar iväg på nåt uppdrag så allt som händer under den färden är deras fel

OUTLAW1
2 augusti 2009
jaja sluta fantisera nu...

polisen får jaga bilar till vilken hastighet dom vill så länge det inte utgör fara för övriga liv.
Polisen brukar dock sällan få lov att överskrida 200km/h av sitt beslutande befäl.
Polisen ser till situationen också,vem som kör bilen/mc,varför personen flyr mm finns mååånga parametrar att räkna in...
Men det därmed att dom helt sluta jaga dig vid 160km/h är ren bullshit...

Kan även intyga att polisen ibland använder helikoptern som stopp....effektivt är det också...tro mig:-)

cobra1 skrev:
ShaddeN skrev:
cobra1 skrev:
spelar ingen roll om polisen har skaffat sig en porche/ferrari/lamborghini det är bara köra över 160km då får dom inte följa efter så jag tror inte polisen  är så dumma att dom köper en porche för att ha den för biljakter

Mvh Cobra1

Det där stämmer ju inte riktigt... Blev nämligen själv klockad (hade en civil mc polis bakom mig) på 169km/h. Han sa även att när han låg i 200 efter mig så letade han efter en växel till för att hinna ifatt roll

cobra1 skrev:
joo det finns en bestämd hastighet som säger att dom inte får följa efter om det blir för farligt för andra trafikanter  dom måste avbryta jakten om det blir för farligt allså om föraren är galen så måste dom avbryta o det bedömer dom på hans körning stor skillnad på polisen i usa o här samma sak kör du båge eller cross o slänger av dig hjälmen då måste dom avbryta eller hålla minst 10 meters avstånd för skulle du ramla eller skada dig under en biljakt av polisen så kan du stämma dom om du nu så klart kan bevisa det dåå

Precis som FireTraXX säger så verkar du gått på varenda skröna och även jag råder dit till att ringa och prata med någon kunnig person smile

Sen 10 meter... Har du en aning om hur kort bit det är? Förstår du hur långsamt det är om dom ska hålla den lagstadga 3 sekunders regeln.. Bättre att dom kliver ur bilen och går fram till dig och ställer sig framför isf wink

Men visst du har rätt i att dom inte får följa efter ifall det utgör "för mycket" fara för andra trafikanter så att det är rent av livsfarligt och vansinneskörning..

det jag menar me 10 meter är att dom aldrig får hetsa upp dig om du kör cross eller nån mc o du inte har nån hjälm jaja dom följde efter dig i 200 km men som sakt hade  skadat dig i säg en bilolycka(du skulle förmodligen inte ha levt då i den hastigheten) men vi säger att du klarade dig men du fick nån sorts skada o du hade kunnat bevisa det så skulle du ha kunnat stämma dom men du valde o stanna nu snackar jag om biljakt jag själv har blivit av me 4 kort på grund av fortkörningar...tänk oxå på att så fort en polis sätter på sirenerna o drar iväg på nåt uppdrag så allt som händer under den färden är deras fel

17 Inlägg
2 augusti 2009
dumt att slänga ut pengarna på en polis-porsche..

Bilbyggare och medmänniska
100 Inlägg
3 augusti 2009
Har man pengar så WHY NOT?????? Pengar ska rulla!!

Rostskadad
194 Inlägg
14 december 2009
Håller med, tycker tom att det är mer stake att göra om bilen till en polisbil istället för att pimpa ihjäl den med massa andra saker smile

1 758 Inlägg
14 december 2009
cobra1: Tror du verkligen på det där själv?lol

volvoraggare
4 776 Inlägg
14 december 2009
det där är ingen äkta snutporsche   den har ju även stått på utsälltningar också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

241 Inlägg
14 december 2009
Läs tidigare i tråden.

OEM <3
6 957 Inlägg
15 december 2009
rallykid skrev:
jaja sluta fantisera nu...

polisen får jaga bilar till vilken hastighet dom vill så länge det inte utgör fara för övriga liv.
Polisen brukar dock sällan få lov att överskrida 200km/h av sitt beslutande befäl.
Polisen ser till situationen också,vem som kör bilen/mc,varför personen flyr mm finns mååånga parametrar att räkna in...
Men det därmed att dom helt sluta jaga dig vid 160km/h är ren bullshit...

Kan även intyga att polisen ibland använder helikoptern som stopp....effektivt är det också...tro mig:-)

Stämmer väldigt bra dedär.

Min käre farbror är polis och vid ett butiksrån i stan där dom körde genom en bil in genom fönstret
och sedan stack så haka han på, vid 230km/h (efter några mils åkning mot Jönköping) släppte han av då bilen framför bara försvann mer och mer..sen kom helikoptern cool

OEM <3

44 Inlägg
16 december 2009
en civil polis bil har ju inte polis färger de e nog en som vill skoja lite

5 198 Inlägg
16 december 2009
Tråden är sen i somras och  det är nog redan klart att den inte är äkta (står lite varstans) Ändå tror folk ff att den är riktig.. läser inte folk hela trådarna ?

111 Inlägg
18 december 2009
Polis dekalerna var till en bil träff med lyxbilar i polen, varje år tävlar man om vem som kan strippa sin bil fräckast, och polis porschen vann iår! Dekalerna va inte så popis bland polisen själva men de tog foto med den!

Har snackat me killen som äger porschen därifrån kommer info

MVH
M2

24 Inlägg
6 januari 2010
Hej..
Det är ingen polis bil utan det är en privat bil han har bara gjort så för skoj skull..
jag jobbar med en av hans kompisar han sa det till mig dem mekar med bilar nånstans vid Örkeljunga..
Polisen kör Volvo i Sverige dem skulle aldrig köpa nått sånt fönedring mott Volvo

1 801 Inlägg
6 januari 2010
Disel-Boy skrev:
Hej..
Det är ingen polis bil utan det är en privat bil han har bara gjort så för skoj skull..
jag jobbar med en av hans kompisar han sa det till mig dem mekar med bilar nånstans vid Örkeljunga..
Polisen kör Volvo i Sverige dem skulle aldrig köpa nått sånt fönedring mott Volvo

Är du skön eller?

Hur är det med alla cadillac civilare och saabs. Stockholms polisen har även en lexus och en BMW X.

Finns tydligen någon civil porsche som polisen har och så har malmöpolisen en patrullbil.

716 Inlägg
6 januari 2010
Disel-Boy skrev:
Hej..

Jag har blivit stoppad av, saab, passat, vw bussar, opel vectra,  skoda octavia. Var är förnedringen? Har de skrivit kontrakt om att de bara ska ha volvo's? Njae, civil är som ordet betyder, ingen ska veta vem dom är tills det behövs.

Jag har nog blivit stoppad av alla poliser i södertälje, inte alla på en gng såklart :p
både stripade och civila...

i min gamla 242 blev jag stoppad snitt 2 ggr per dag.

@tråden. Porschen e falsk.

5 198 Inlägg
6 januari 2010
BlauMes skrev:
http://www.facebook.com/photo.php?pid=3524609&id=157991041405

Där varsågoda tongue

Inget bevis på att den är riktig  bara en polis som vill styla lite

5 198 Inlägg
6 januari 2010
gamlingen skrev:
BlauMes skrev:

Där varsågoda tongue

Inget bevis på att den är riktig  bara en polis som vill styla lite

EDIT: jag kan bli knäppt vid en civilpolisbil.. inte gör det mej till civilare

DFFL
9 020 Inlägg
7 januari 2010
BlauMes skrev:

Där varsågoda tongue

Så om någon fotar en polis vid min bil när jag blir stannad så är min bil automatiskt en polisbil då alltså?

Ska be någon kompis fota nästa gång det händer, måste testa.
Kommer klistermärkena och blåljusen med posten eller de lämnas över direkt?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 801 Inlägg
7 januari 2010
FireTraXX skrev:
BlauMes skrev:

Där varsågoda tongue

Så om någon fotar en polis vid min bil när jag blir stannad så är min bil automatiskt en polisbil då alltså?

Ska be någon kompis fota nästa gång det händer, måste testa.
Kommer klistermärkena och blåljusen med posten eller de lämnas över direkt?

Men herregud vad folk ska skrika! Jag ANTOG att det var en patrullbil eftersom det är olagligt att skriva POLIS på en vanlig bil.

Sen att den har sådana klistermärken, bilnummer och saftblandare på taket precis som polisen har spelar antagligen ingen roll. Eftersom ingen kommit med konkreta bevis förutom "Min kompis säger att det är en fake bil!" så kan jag fortfarande tänka mig att det är en patrull bil.

Bilden var inte riktad som ett bevis för att det skulle vara en polisbil men jag ANTOG det!

Jävla liv det blir av skit saker på detta forumet!

Sök