3844
Sök

Manual till en BMW 328 e36 från 95

72 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Hej jag har precis köpt en BMW 328 e36, som är inporterad från tysklad så manualen är på tysk, så jag skulle behöva en på svenska eller engelska, är det någon som vet vart jag kan få tag på en?

för det står nämligen i bilen nu. först lyser en lampa "chek" sen står det något som "breking light..." men inga parkerings ljus är trasiga.

Egenföretagare
999 Inlägg
6 juli 2009
Brukar gå att köpa på BMW ganska billigt.
Låter som det är bromsljuset den klagar på, inte p-ljus. Försvinner det när du bromsat första gången eller är det kvar?

72 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Hmm okej, det vet jag faktist inte, den började lysa nu när jag ställde dne i garaget så jag drog bara åt handbrmsen och kollade så det lös då och det gjorde de, men det kanske är när man trycker på bromsen som et inte lyser?

205 Inlägg
6 juli 2009
Hur kan du kolla om bromsljuset när du drar åt handbromsen?

Be någon kolla eller bromsa så ser du vilket bromsljus som är trasigt :>

72 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
tänkte på parkerings ljusen^^ ska kolla när jag åker i väg till gymmet om nåt är trasigt:D

72 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
de va inte dyrt, då ska jag åka å köpa en:) tack så mycket

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 juli 2009
Manualen kostar 2-300:- på Bmw, inte så farligt det heller och den är bra att ha. Det låter som färddatorn varnar för broms och inte parkeringsljuset. Obs, kom ihåg att med åren kan check kontrolls sensorer (till både lampor och annat) ärga och börja ge felvarningar.

Så funkar båda bromsljusen är det förmodligen detta fel, inga problem. Köp en burk elspray "2-26" eller liknande och spraya på alla kontakter du kommer åt där bak. Då brukar det fungera igen.

Föresten, man kan lika gärna gå över och spraya alla kontakter man ser runt om i bilen. Tar man bara "lagom" så det inte rinner osv är det ingen fara. Har du lite elspöken är det ett tips smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

72 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Tack för tipset rquired

Sök