2936
Sök

Volvo 855 T5 laddtrycksproblem

40 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Har en volvo 855 T5 -94. Laddar inte så mkt som den gjort förrut. Bilen är chippad med ett chipp från S.A.M. Går riktigt bra. Men laddar inte som den ska längre. Endel säger att det är nog magnetventilen. Även min laddtrycksmätare visar inget inni bilen längre.

Någon som är bra inom detta ?

40 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Nja inte jag, men han jag köpte bilen av hade gjort. Han hade inte hittat någon. Laddtrycksmätaren i bilen fungerar inrte, men dne slangen kankse har åkt av där ute. Vet inte men. Men var sitter den i så fall

40 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
oki, får kolla d. Den laddar nog säkert 0.7 eller något. Men han som jag köpte den av, sa att laddtrycket ska ligga på 1.1 bar. Har gjort d förrut. Men mätaren i bilen har lagt av. Eller så kanske den slangen har hoppat ur. Jag vet inte..

40 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Mmm nä d är sant. Jag vet inte. Mänga som tror det ät magnetventilen

2 911 Inlägg
7 juli 2009
Har du någonsin haft mer än 0.7 i tryck när du ägt bilen ?

402 Inlägg
7 juli 2009
Hur vet du vilket laddtryck du har om inte mätaren funkar??hmm
Följ slangarna så ser du vart dom tar vägen.smile

4 823 Inlägg
7 juli 2009
Det är med största sanolikhet skarven som är vid vänster strålkastare som slangen till laddtrycksmätaren har åkt isär då det är där den brukar göra det.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

40 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Nu fungerar allt igen, nu laddar den ca 1 bar skulle jag tro. Vet ju inte riktigt har ju originalet i. Å den drar nästan hela vägen ut. var lite slangar som hade hoppad isär

Sök