2678
Sök

Crossförare ??

346 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
ja själv ska man köra lite race på söndag på eksjö´s bana blir väl några motions heat så man får väl se om man tar sig runt..eller om man dammar i första varvet tongue

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

165 Inlägg
3 maj 2006
När jag bodde i Stockholm så körde jag mycket motocross, mest på Arlanda crossbana.
Någon som vet om den finns kvar längre?
Nu tävlar jag i snöskoter-enduro i Finland. Tävlar mest för att det är det enda säkra sättet att köra fort på... och för att det är så förbannat roligt!!

_________
Audi Coupe
2.3 '92

Lastbilschaufför
186 Inlägg
3 maj 2006
Tenacious_Dboy skrev:
Volvo_Elin skrev:
Ska köpa en cross i sommar.
Annars har jag kört en ktm 360 -97 2t wink killens smile!

ja men det är ju kul att det kommer lite mer flickor på banorna smile...vad blir det för nåt då tro?

Mja vet inte än men nån 250 4t,ska dock inte tävla,bara nöjesköra...

Ride Hard-Die Free!

412 Inlägg
4 maj 2006
Har haft ett par cross, dock har alla rasat.
Blir att köpa en i sommar, är ute efter en nyare 250 2takt..

346 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
Volvo_Elin skrev:
Tenacious_Dboy skrev:
Volvo_Elin skrev:
Ska köpa en cross i sommar.
Annars har jag kört en ktm 360 -97 2t wink killens smile!

ja men det är ju kul att det kommer lite mer flickor på banorna smile...vad blir det för nåt då tro?

jo jag nöjeskör jag med just nu iaf..sen får man se om det blir några små tävlingar som Klubbmästerskap och sånt..och eventuellt att man ska köra Ränneslättsloppet detta året om man komer iform ordentligt för de smile *lycka till* vad det än blir för hoj iaf

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

Addicted
14 Inlägg
4 maj 2006
Jag kör kx250 och fiddy. Jag kör för nöjes- och motionens skull big_smile

//MVH

Bmw- och Saabfreak

Lastbilschaufför
186 Inlägg
4 maj 2006
Tenacious_Dboy skrev:
Volvo_Elin skrev:
Tenacious_Dboy skrev:

jo jag nöjeskör jag med just nu iaf..sen får man se om det blir några små tävlingar som Klubbmästerskap och sånt..och eventuellt att man ska köra Ränneslättsloppet detta året om man komer iform ordentligt för de smile *lycka till* vad det än blir för hoj iaf

Okej lät skoj big_smile! Men först ska jag sälja min volvo 360 och min quad innan jag köper cross. ska även köpa en golf turbodiesel av nyare modell smile.Mycke på gång nu big_smile

Ride Hard-Die Free!

RushRacing.tk
278 Inlägg
6 maj 2006
Har kört ross sen jag var 3 år.. men la ner de för något år sen... fan va allt ska kosta pengar...
Senast redigerat av Gislekillen (6 maj 2006)

346 Inlägg
8 maj 2006
Trådstartare
Gislekillen skrev:
Har kört ross sen jag var 3 år.. men la ner de för något år sen... fan va allt ska kosta pengar...

jo du det kostar inte gratis precis..men som sagt man lever väl bara en gång och då kan man ju försöka ha kul medans man gör det

358 Inlägg
8 maj 2006
kör inte cross men är med ganska ofta ute på sm-tävlingarna eftersom pappa äger det svenska suzuki teamet, promo suzuki.. körde cross när jag var mindre smile

200sx Driver
366 Inlägg
8 maj 2006
Var å körde ktm 450 sx idag, fick suget tillbaka å börja köra igen ! smile
Är sugen på både skaffa en fiddy och en 250 fyrtakts wink
Kört sen jag var 5år å la ner för 5 år sen, men det sitter i blodet smile

-=Nissan 200sx s13 =-

RushRacing.tk
278 Inlägg
8 maj 2006
Tenacious_Dboy skrev:
Gislekillen skrev:

jo du det kostar inte gratis precis..men som sagt man lever väl bara en gång och då kan man ju försöka ha kul medans man gör det

jo de e ju sant men 70 000 per säsong e lite väl i häftigt.. så ja sadlade om till speedway istället...

48 Inlägg
8 maj 2006
har me kört cross i 2 år men la av efter att ja skadade mej i höstas:(, men man tar sej en sväng på farsans hoj lite dådå:)

346 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
Gislekillen skrev:
Tenacious_Dboy skrev:
Gislekillen skrev:

jo de e ju sant men 70 000 per säsong e lite väl i häftigt.. så ja sadlade om till speedway istället...

ja det kanske är lite överdrivet pris för en säsong?..man behöver ju inte vara med och slåss med dom största killarna på pallarna..då kostar det lite onödigt mycket..man behöver inte slänga på nya däck varje gång man åker ut och kör osv. det spar man några kronor på med åren..men visst jag önskar dig lycka till i Speedway karriären smile

RushRacing.tk
278 Inlägg
9 maj 2006
Tenacious_Dboy skrev:
Gislekillen skrev:
Tenacious_Dboy skrev:

ja det kanske är lite överdrivet pris för en säsong?..man behöver ju inte vara med och slåss med dom största killarna på pallarna..då kostar det lite onödigt mycket..man behöver inte slänga på nya däck varje gång man åker ut och kör osv. det spar man några kronor på med åren..men visst jag önskar dig lycka till i Speedway karriären smile

jovisst.. men de var inte så hårt satsande faktiskt... speedway karriären e över också.. för dyrt de me... sista säsongen kostade knappt 90 000 kr... men men.. roligt var de iaf....

Lång & Smal!
462 Inlägg
10 maj 2006
jimbo_83 skrev:
Tenacious_Dboy skrev:
jimbo_83 skrev:
åk tilll örebro dom har ju en fin bana där dom kör dråpslaget.... den är kul...

ja det kanske man skulle ta och testa då smile tack ska du ha

ja det tycker ja sen har dom ju en i grums riktig sand bana svin rolig den med...

ja kan bara hålla med här.. Banan i Grums är den bästa banan ja har kört på häromkring!!!

körde Honda Cr 125cc -96 med 250 grejjer på tongue sålde den pga en olycka i skogen

//Henrik Johansson

10 Inlägg
10 maj 2006
det var många som körde här på garaget ..

själv kör jag en yamaha 426f -02 och det blir här på västkusten , sotenäs och glimmingen (uddevalla)

346 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
ja nu har jag nog nästan fastnat för att köra i skogen nästan lite roligare än det är på crossbana..och jag som alltid hatat skog innan men där se man..men visst lite omväxling skadar ju aldrig så att säga smile..

342 Inlägg
14 maj 2006
själv funderar jag med på att skaffa mig en sommarleksak.. man har ju skoter på vintern men inget på sommaren.. en yz 250 -00 eller nyare är jag grymt sugen på!
å då blir det bara lite nöjeskörning.. finns mycket fina slingor på militärens gamla övningsområden här nu!

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

V8 Twin Turbo
123 Inlägg
16 maj 2006
Har kört sedan -96 och har med åren hunnit med att köra lite olika maskiner. Det absolut roligaste var en Yamaha yz 426f !

Sök