Crossförare ??

GurraG INGET ANNAT!!
16 maj 2006 · 1 725 Inlägg

jag kör en honda cr 125 årsmodell 96 trimmad.. villstad banan är rätt bra faktiskt

linkan lindgren
18 maj 2006 · 494 Inlägg

Tenacious_Dboy skrev:
ja jag tänkte bara höra mig för om det finns nån mer här inne som kör cross på allvar eller lek det spelar ingen roll..kul att höra vad ni har för maskiner och om det finns några sköna banor som man kanske skulle ta och testa i sommar?

Själv kör jag Yamaha 250cc yz -04:a(2-taktare långt in i själen ) *ler*

ja själv kör jag en tiger 200 cc 4 taktare och en yamaha yz 125 som är trimad  match power

jag är hård som sten
Tenacious_Dboy Eksjö
24 maj 2006 · 346 Inlägg

ja nu när man är lång ledig och allt så får det nog bli lite crossåkande kanske rent av idag en sväng..men ha det toppen alla crazy people där ute smile

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
sluggo666 Maskinförare
24 maj 2006 · 64 Inlägg

fr3drik skrev:
själv funderar jag med på att skaffa mig en sommarleksak.. man har ju skoter på vintern men inget på sommaren.. en yz 250 -00 eller nyare är jag grymt sugen på!
å då blir det bara lite nöjeskörning.. finns mycket fina slingor på militärens gamla övningsområden här nu!

ja dom har jäkligt fina slingor på gammla I5 Övnings området...även gammla pansarvagns banor som dom med 4*4 leksaker kan leka påtongue

dr_weber Senator
24 maj 2006 · 323 Inlägg

Att du inte kommer å åker i vimmerby?smile

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
Tenacious_Dboy Eksjö
22 juni 2006 · 346 Inlägg

Jo då man kanske skulle ta och testa vimseby banan när man inte bor så långt där ifrån jue smile..riktig tsugen på att köra nu..kansk blir lite idag för efter midsommar är man nog lite sleten smile *Skål på er*

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
gemini78 Jägermeister
22 juni 2006 · 909 Inlägg

Jag kör oxå cross, är bara en hobbykörare.
Kör mest på skogsväg, provat köra på bara men tyckte inte det var speciellt kul.
Finns nästan inget lika skönt som att känna axet och friheten när man gasar på.

Fast mina grannar är nog inte lika glada när ja kör iväg från gården, fast det skiter jag i för deras ungar kör med sina trimmade moppar som låter minst lika illa + att dom går i minst 100 knyck så man vågar knappt ens släppa ut dottern på gården...sad

Riktigt adrenalinkick får man av att köra cross, speciellt när fabror blå jagar en...smile

Hade en bild uppe på crossen under bilbilder men antar att nån inte gillade att jag satte ut en bild på crossen här.smile

Senast redigerat av gemini78 (22 juni 2006)

En gång är ingen gång...
AdamOpel DraMinBil.nu
22 juni 2006 · 1 016 Inlägg

Skövde-Tibro-Hjo-Tidaholm-Hallsberg-Örebro håller man till smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
smurfen_88
22 juni 2006 · 39 Inlägg

det va många crossåkare! här har ni en brud till på hoj, kör cross på somrarna å enduro året runt. Hoj: gas gas 125cc -01 just nu men förhoppningsvis blir det en 250 4t efter sommaren nu när jag klarat mc-kortet big_smile. Såg att nån skulle köra Ränneslättsloppet i år, då kanske vi ses där. Va där förra året å tävla men det gick inge vidare... Fler som ska dit??
Ett tips på rolig crossbana är Johill-banan,sen har vi riktigt fina endurospår på Mölleröd å Hovdala alla tre banorna ligger i/runt Hässleholm i Skåne.

Gör jag detta så göra jag inget annat dumt
AdamOpel DraMinBil.nu
22 juni 2006 · 1 016 Inlägg

måste vart ja.. körde inte förra året pga skada, körde förr förra året. regna konstant.. smile redigt sköj smile inte fel med fler tjejer som kör.. var ett träningsläger för tjejer i enduro förra helgen i hallsberg. Du körde inte där? Finns reportage på:

http://www.tibromk-enduro.nu

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
smurfen_88
22 juni 2006 · 39 Inlägg

tråkigt med skador som stoppar körandet,har det läkt nu då så att du kan köra igen? ska du köra i år med? då förr förra året när du va med skulle jag varit med men då hade jag krockat med hojen å skadat ryggen så då fick jag bara titta på..... visst e det kul med hal bana men så mkt som det regnade då såg det bara odrägligt ut tongue hur gick det för dig?
nej jag va inte med på lägret,jag tävlade här hemma i stället.

Gör jag detta så göra jag inget annat dumt
AlvereZ
22 juni 2006 · 787 Inlägg

Eksjö - Ränneslätt är givet, har dock inte kört där sen det året det var snö där!
Varit skadat sen dess sad
Har börjat lite smått igen, kör suzuki 125 04:a
By the way, Vimmerbys crossbana är nog den sämsta banan i sverige!!!

Tycker vi skulle ha en Garaget crosstävling för att kröna den bästa crossföraren på garaget smile
Så kan vi visa upp våra bilar sammtidigt, perfa ju....

AdamOpel DraMinBil.nu
23 juni 2006 · 1 016 Inlägg

smurfen_88 .

Haha, jo jag är hel nu. Efter 3 nyckelbensbrott på 8 månader. ( Otur?,nej vad pratar ni om?).

Jo självklart ska jag köra i år. Det gick riktigt bra det året. Inga som helst problem, men jag körde honda 125 -04:a det året. tankade inför sissta varvet när det regnade som mest, och fick bensinstopp ca 2km från mål.7 liter på vad är det, 2,5-3mil? lagom förbrukning. Fick skuva hojjen själv tillbaka. Värsta jag vart med om i mitt liv.Men hoppas på att slippa det problemet i och med 4t nu iaf smile

Senast redigerat av n0ll (23 juni 2006)

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Tenacious_Dboy Eksjö
3 juli 2006 · 346 Inlägg

AlvereZ skrev:
Eksjö - Ränneslätt är givet, har dock inte kört där sen det året det var snö där!
Varit skadat sen dess sad
Har börjat lite smått igen, kör suzuki 125 04:a
By the way, Vimmerbys crossbana är nog den sämsta banan i sverige!!!

Tycker vi skulle ha en Garaget crosstävling för att kröna den bästa crossföraren på garaget smile
Så kan vi visa upp våra bilar sammtidigt, perfa ju....

jo det skulle vara kul att mötas upp vi som kör cross ifrån detta forumet ju smile jag ställer absolut.. även att jag inte hamnar ibland dom bästa så är det alltid skoj att latja lite

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
Tenacious_Dboy Eksjö
3 juli 2006 · 346 Inlägg

Jah var det många utav er här som var på Vm motocross i Uddevalla i helgen då? det var det grymmaste jag sett iaf..Stefan Everts vet ju vad har gör iaf om man säger så tongue men så klart många andra duktiga förare med

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
2jzinside Fartygsingenjör
3 juli 2006 · 550 Inlägg

Detta med tävlingen tycker jag låter riktigt gött AlvereZ, ett förslag är att vi kör den på ripa banan i kristianstad som helt klart är en av Sveriges finaste banor smile


Tenacious_Dboy: klart man var i Uddevalla smile, är ju utan tvekan årets höjdpunkt. Stefan Everts körning i Uddevalla detta år går nog till historien iaf sista heatet ; D

Senast redigerat av wrapman (3 juli 2006)

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
Tenacious_Dboy Eksjö
3 juli 2006 · 346 Inlägg

wrapman skrev:
Detta med tävlingen tycker jag låter riktigt gött AlvereZ, ett förslag är att vi kör den på ripa banan i kristianstad som helt klart är en av Sveriges finaste banor smile


Tenacious_Dboy: klart man var i Uddevalla smile, är ju utan tvekan årets höjdpunkt. Stefan Everts körning i Uddevalla detta år går nog till historien iaf sista heatet ; D

jag stannde tyvärr inte kvar dom sista varven för vi var rädda att vi aldrig skulle komma därifrån om vi stannade tills slutet men Everts låg två när vi drog och det var väl skapligt upp kämpat ifrån 6:e plats han fixade sig när han trillade

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
2jzinside Fartygsingenjör
3 juli 2006 · 550 Inlägg

Okej men kan säga att han körde ifatt Steve Ramon sen och passerade han på sista varvet wink

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
Tenacious_Dboy Eksjö
3 juli 2006 · 346 Inlägg

wrapman skrev:
Okej men kan säga att han körde ifatt Steve Ramon sen och passerade han på sista varvet wink

ja du det var han nog värd så som han låg på för att kämpa sig upp smile jo det är väl nåt som kommer till världshistorien om nåt ska göra det smile

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
2jzinside Fartygsingenjör
3 juli 2006 · 550 Inlägg

Ja definitivt det råder ju ingen tvivel om vem som kommer ta hem guldet i år.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang