3700
Sök

Toyota Celica 90 vitryker

66 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder så har min Celica Gti börjat att ryka vitt, har kollat om den drar i sig nån olja och det gör det men inte i några mängder. Det är även en gråaktig beläggning i toppen av oljelocket, vilken jag har för mig betyder att den drar i sig vatten, min gissning är att topplockspackningen är på väg att gå, men jag är ingen expert, och att ventiltätningarna är dåliga.

Min fråga är vad som behövs göras (lär väl vara packningar, tätningar och en planing kan jag tänka mig) och vad det kan kosta, och vilken firma i Östersunds området som kan fixa det.

Alla svar uppskattas.

Det är aldrig för sent för att att ge upp

7 juli 2009
Yes, låter väldigt mycket som topplockspackningen. Om röken är vit så är det kylarvätskan som läcker in i cylindrarna. Åk till en verkstad och be dom trycktersta kylarsystemet.  Kostnaden varierar om du behöver plana topplocket eller bara ersätta packningen, men hursomhelst så blir det inte billigt tyvärr hmm

66 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Ok, ju hade inte några förhoppningar på att komma undan billigt heller. Någon som vet om meca kan provtrycka kylsystemet??

När jag ändå skriver, är det någon som vet några starka och svaga sidor med 2.0 gti (150hk) i celican?? Motor koden är 3S-GE.

Tack för svar.

Det är aldrig för sent för att att ge upp

Sök