3696
Sök

Lådförslag re mt bas

69 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
lådförslag på en re audio mt bas?

skall sitta i en passat kombi 98

365 Inlägg
12 juli 2009
15" bör tilläggas :p

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

2 914 Inlägg
12 juli 2009

365 Inlägg
12 juli 2009
kalle_kalle skrev:
är det re0154 på http://www.blekingebilradio.se/default.aspx ??

Jupp

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

21 761 Inlägg
12 juli 2009
Inte lätt att ge förslag när man inte får tag på parametrarna. Jimmy får väl ge lämpligt förslag, eller någon annan som har testat basen i olika lådor. smile

69 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
ne jag märker ju minsann de.. känns ju lite som de gör nu efteråt att man skulle köpt något annat att grejja med som folk testat mer av.. men men alla förslag är välkommna

och basen är en re mt 15" q0.7

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 juli 2009
Drönirettab skrev:
Inte lätt att ge förslag när man inte får tag på parametrarna. Jimmy får väl ge lämpligt förslag, eller någon annan som har testat basen i olika lådor. smile

http://www.reaudio.com/specs.html#sp_mt

Eh ja......spec. som det är FRÅGETECKEN på all data *asg*

MR CALLE! Kan du lägga upp t/s för MT 15" eller ge lådförslag? wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

69 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
fått  lådörslag av han redan men jag har testat den lådan men tyvärr funkar den inge vidare i min bil

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 juli 2009
snigel skrev:
fått  lådörslag av han redan men jag har testat den lådan men tyvärr funkar den inge vidare i min bil

Då får han väl räkna ut en ny låda wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Team Autohifi!
865 Inlägg
12 juli 2009
1. Jag tror nog att du skall labba lite med denna låda trotts allt...... ingen blir perfect direkt.
Ändra port , staga osv.... Du kan ha en anna avstämning i din bil!

2. MT basarna är renodlade SPL basar och det finns inga paramterar att tillgå eftersom de är helt ointressanta på en bas som inte skall spela musik.

3. För att kunna spela högt så är det bara att labba och åter igen labba, det är A & O i att få ett bra resultat.

Eftersom det är en DYR SPL bas så är det ingen bas som finns i var mans skuff, Och de som har en som de leker med tror jag inte sitter på detta forum och de brukar vara lite "tysta" om sina resultat.
De vill sällan dela med sig av resultat och erfarenheter eftersom de har lagt mycket tid för att labba fram deras resultat.

69 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
jo som sagt verkar bli några lådor igen då.. tur man har vanan inne att göra dom

21 761 Inlägg
12 juli 2009
Jag har räknat ut en del lådor till folk som vill ha "spela högt-lådor", men det praktiska resultatet blir inte som programmet visar i teorin (därför undviker jag helst uträkningar till den lådtypen). Jag håller med MrCalle, den typen av lådor måste labbas fram. "Vanliga" lådor kan bli hyfsade som grundlådor i beräkningsprogrammen, men även såna lådor kan man få justera litegrann för att få det som man vill. smile

69 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
jo jag vet ju de.. men själva grunden verkar inte riktigt fungera den heller

spelar varken högt lr bra. tyvärr.. men bara göra några fler och se olika resultat

560 Inlägg
13 juli 2009
Hur stor låda har du idag?

snigel skrev:

spelar varken högt lr bra. tyvärr.. men bara göra några fler och se olika resultat

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

69 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
jimmyostrom skrev:
Hur stor låda har du idag?

snigel skrev:

jag har 127 liter låda. basen spelar utåt och har testat både en och 2 portar (6")

men de ger knappt någon skilnad

även testat 65 liter men de blir alldeles för lite

2 914 Inlägg
13 juli 2009
pröva vända på ena basen  (om du har 2 st) och se om du har för liten låda? (kanske dum ide men alltid nåt)

69 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
pröva vända på ena basen  (om du har 2 st) och se om du har för liten låda? (kanske dum ide men alltid nåt)

tyvärr endast en bas..

2 914 Inlägg
13 juli 2009
snigel skrev:
kalle_kalle skrev:

tyvärr endast en bas..

vänd den då wink

69 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
ska ju inte göra någon skilnad om magneten är ut lr in.. och vill ha den utåt för kylningens skull

2 914 Inlägg
13 juli 2009
snigel skrev:
ska ju inte göra någon skilnad om magneten är ut lr in.. och vill ha den utåt för kylningens skull

tänkte så om du hade för liten låda så är det bara att ha den utåt. och därför att du lyckas få i lite mera liter

Sök