Om lådans bruttovolym är 167 liter så blir nettovolymen ca 145 liter när alla basar och båda 26 cm rören sitter i lådan, avstämningen hamnar på ca 43 Hz. Vill du försöka ha kvar 40 Hz avstämning så får du göra båda rören 33 cm långa.
33 cm, inte illa Jag KANSKE sätter portarna på framsidan, men vet inte än. Men om jag nu gör det så måste rören sticka ut en bit iaf för lådan är bara 38 cm djup, yttermått.
Om jag sätter dom på åvansidan så kan jag inte sätta dom på mitten då dom kommer att ta i basarna, därför har jag inte bestämmt mig än vilket av altenativen det blir.
Måste bara fråga om jag skulle kunna använda 1 st 4" rör? Har nämligen en aeroport med 2 tillhörande trattar. Själva röret är 36,5 cm långt + trattarna. Gör jag med gjutrör så får den inga trattar.
Sugen på att få reda på hur dom spelar i portat? Jag också, hade helst provspelat igår, men jag kunde låta bli som tur är. Ska sätta dit tyget när jag kommer hem från jobbet, sen ska limmet torka, SEN ska det provspelas
Blev så där Inte alls vad jag hade hoppats på... Spelar nog inte högre, det kan jag aldrig tänka mig. Snarare lägre och det blev konstigt ljud om man öppnar skuffen och lyssnar på basarna. Låter som jag driver dom med mer än vad dom tål.