3776
Sök

Vad Bänkpresar du ?

12 086 Inlägg
17 juli 2009
falloutboy skrev:
jag pressar som JapMax. smile

kan inte köra bänkpress. min teknik suger och jag får ont i axeln. så jag satsar på djupa och många dips istället som bröstträning. smile

Dip är riktigt sköna tycker jag, fast jag till skillnad från dig får ont i skuldrorna om jag går för djupt, ist för axeln i bänken tongue

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
17 juli 2009
linuslinje skrev:
ExXtr3me skrev:
linuslinje skrev:
Intressant att det är bara dem under 22 som känner att de måste "stoltsera" att de klarar av x antal kg.

smile

Är det så viktigt hur mycket man "bänkar"?

Det är grymt viktigt! Det är nått man måste tala om för polarna! roll

Jasså? smile

Jämföra hästkrafter och vridmoment kan jag förstå, men bröstmuskler?

Haha, allvarligt så fattar jag inte heller det. Status-pryl kanske, inte fan vet jag tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Avstängd
1 714 Inlägg
17 juli 2009
ja just nu är jag 19 men jag va 17 sist jag maxade i bänk och då tog jag 75kg.

(jag har byggt till och från sen 16 års ålder)

-visst ja, då vägde jag 65kg.
Senast redigerat av Emilius (17 juli 2009)

Putsnisse
265 Inlägg
17 juli 2009
Bänkade faktiskt 200 förra sommaren, men efter lite sjukdom så tappade jag formen helt..är väl uppe i 150 nu..är sakta på G igen..och jag är 50+...smile

461 Inlägg
17 juli 2009
122.5kg är de mesta, med röven i bänken och fötterna i backen. Vissa kör ju fusktekniker... En fast bänk räknas ju inte heller.

Är 1.74m lång och vägde då (1.5 år sen) ca 77kg.

Får se om de blir något nytt rekord till vintern smile

BMW - Better Make Way

429 Inlägg
17 juli 2009
Farsan bänkade 2x 110 kg som 14 åring hmm Två falldig SM mästare i -90kg bodybuilding nu dock så det ska börjas tidigt för vissa.
Själv tror jag inte jag klarar mer än 1x 90 nu (18 år), testar sällan maxet.

// Pontus

1 723 Inlägg
17 juli 2009
JapMax skrev:
falloutboy skrev:
jag pressar som JapMax. smile

kan inte köra bänkpress. min teknik suger och jag får ont i axeln. så jag satsar på djupa och många dips istället som bröstträning. smile

Dip är riktigt sköna tycker jag, fast jag till skillnad från dig får ont i skuldrorna om jag går för djupt, ist för axeln i bänken tongue

värm upp ordentligt och gå inte för djupt det första du gör smile Låt det ta några pass, man måste va hyfsat smidig.

156 Inlägg
17 juli 2009
jag tränade med 60kg för ett år sedan när ja va 16 vilket e ganska normalt, kanske lite över för de som inte tränar alls. har inte klört sen dess.

annars måste jag säga till trådskaparen att om dedär e sant så e du ruskigt stark för åldern (och även riktigt fet lol) tongue

12 086 Inlägg
17 juli 2009
Bara så folk får lite perspektiv,

För att bli polis krävs det att man tar 50kgx10

281 Inlägg
17 juli 2009
MagnuC skrev:
Ni ligger så i leee killar. Killen är världsmästare i bänkpress på 337,5kg
Killen bor 70km från mig och är Finlandssvensk som många andra här i trakten därav namnet "superhurri".

Ta av han bänkpress-tröjan så får vi se vad han tar då!(jäkligt mycket iaf;))

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

281 Inlägg
17 juli 2009
Axor skrev:
jag bänkpressar nada, men jag känner mig jävligt pressad att gå till diskbänken däremot....

lollollollollol

kan åka med Viggen !

281 Inlägg
17 juli 2009
biber skrev:
Farsan bänkade 2x 110 kg som 14 åring hmm Två falldig SM mästare i -90kg bodybuilding nu dock så det ska börjas tidigt för vissa.
Själv tror jag inte jag klarar mer än 1x 90 nu (18 år), testar sällan maxet.

Vad heter han?

kan åka med Viggen !

281 Inlägg
17 juli 2009
Blev många inlägg för mig här smile men det var intressant läsning.

Bänkar 110kg, 32år, 78kg.

kan åka med Viggen !

246 Inlägg
19 juli 2009
Jag tog 75 kilo för många år sen när vi var i gymmet me skolan. sen dess har jag aldrig mer vart i ett gym tongue men jag orkar säkert inte lika mycket nu

Kanon..
1 473 Inlägg
1 814 Inlägg
19 juli 2009
Vad har ni för tips ni som tränar mycket och speciellt teknik för att bli starkare i denna gren?

Kanon..
1 473 Inlägg
19 juli 2009
expect1991 skrev:
Vad har ni för tips ni som tränar mycket och speciellt teknik för att bli starkare i denna gren?

Ge fan i att lägga på för tungt.

Putsnisse
265 Inlägg
19 juli 2009
expect1991 skrev:

Träning, träning och åter träning..det blir ett jäkla nötande på bänken..smile..börja med lätta vikter sen när du känner för det lägger du på en tia till..osv.. osv...se bara till att du har en kompis som står bakom om det skulle bli nåt så han kan ta stången...en dag så sitter tekniken där som smäck...eller också kan du fråga nån på gymet som håller på med just bänk om han (heller hon) har lust att visa hur det går till..att ni kan träna ihop..brukar inte vara omöjligt att det finns nån som vill visa..

FreddeK
19 juli 2009
Haha ja jösses...roligt att läsa dessa trådar, den ena är mer homo än den andra,,,att jämföra bröstmuskler på gorg? haha så patetiskt.

Putsnisse
265 Inlägg
19 juli 2009
Freddeponken skrev:
Haha ja jösses...roligt att läsa dessa trådar, den ena är mer homo än den andra,,,att jämföra bröstmuskler på gorg? haha så patetiskt.

Visste inte att man måste va homo för att träna..wink

Sök