Farsan bänkade 2x 110 kg som 14 åring Två falldig SM mästare i -90kg bodybuilding nu dock så det ska börjas tidigt för vissa. Själv tror jag inte jag klarar mer än 1x 90 nu (18 år), testar sällan maxet.
Ni ligger så i leee killar. Killen är världsmästare i bänkpress på 337,5kg Killen bor 70km från mig och är Finlandssvensk som många andra här i trakten därav namnet "superhurri".
Ta av han bänkpress-tröjan så får vi se vad han tar då!(jäkligt mycket iaf;))
Farsan bänkade 2x 110 kg som 14 åring Två falldig SM mästare i -90kg bodybuilding nu dock så det ska börjas tidigt för vissa. Själv tror jag inte jag klarar mer än 1x 90 nu (18 år), testar sällan maxet.
Vad har ni för tips ni som tränar mycket och speciellt teknik för att bli starkare i denna gren?
Träning, träning och åter träning..det blir ett jäkla nötande på bänken....börja med lätta vikter sen när du känner för det lägger du på en tia till..osv.. osv...se bara till att du har en kompis som står bakom om det skulle bli nåt så han kan ta stången...en dag så sitter tekniken där som smäck...eller också kan du fråga nån på gymet som håller på med just bänk om han (heller hon) har lust att visa hur det går till..att ni kan träna ihop..brukar inte vara omöjligt att det finns nån som vill visa..