4238
Sök

Galna utlänningar skall ha min bil till varje pris. Vad är det frågan om?

78 Inlägg
21 juli 2009
Och varför kan du inte säga vad det är för bil för?

FreddeK
21 juli 2009
SebastianAMG skrev:
Och varför kan du inte säga vad det är för bil för?

hade ju faktiskt underlättat för oss andra än att sitta här och gissa till oss svar...säg mer info om bilen så ska vi reda ut varför folk är galna!

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
21 juli 2009
vill inte låta elakt nu eller så..

men du skriver inte vad det är för bil? vf?

sen,  du skall vara glad om du får 3x priset. säg " KOM O HÄMTA SKIT BILEN ".

då sparar du dig, och oss här på  garaget besväret ^^.

jag har sålt massor med bilar, och aldrig upplevt detta.. ( 80% av köparna va utläningar)

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

465 Inlägg
21 juli 2009
låt dom komma & kolla på bilen.. ger dom inte pengar i handen så äre ju bara säga att det inte blir ngn affär.. har jag helt fel?

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
21 juli 2009
men sälj den ist för skriva här ?  och du får gärna säga va de är för bil ..

170 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Nu har det varit en först till min morsa, sen hem till mig. UTAN att ha ringt och pratat med mig. Bilen är en Corolla, risig. Nöjda?

Edit. Mod kan väl ändra trådnamn. Jag var bara så förvirrad, därav trådtitel.
Senast redigerat av Budadi (21 juli 2009)

4 001 Inlägg
21 juli 2009
Det är inget ovanligt, jag sålde en krockskadad Corolla -89 för 11k, dom satte in pengarna på mitt konto och hämtade bilen 10 dagar senare.
Men som sagt, se till att få pengarna med en gång och se även till att inte bli trängd i ett hörn... ibland kommer dom många som ska "hjälpa till" hålla priset långt nere under det dom bjöd.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 juli 2009

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

945 Inlägg
21 juli 2009
emijl skrev:
http://www.blocket.se/pitea/Toyota_Corolla_Kombi_22670053.htm?ca=2&w=3

Misstänker att det e din bil?

Såfall tycker jag inte den är värd hälften.

1 749 Inlägg
21 juli 2009
Jag antar att de vill betala med check??
Du löser in checken får pengarna, san ringer banken och säger att checken är falsk och du får betala banken och du har ingen bil heller.
Så funkar det.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

LillNaisarn
21 juli 2009
Det är inte svårare än så att du låter dom komma och se på bilen och ifall dom är så pass intresserade är det bara att betala kontant annars tacka och bocka för att dom kom och kikade på bilen, svårare än så är det inte.

53 Inlägg
21 juli 2009
Tycker att den annonsen bör hamna på bestofblocket.se big_smile...

956 Inlägg
21 juli 2009
Har vart med om samma sak när jag var 15 år och skulle sälja min toyota camry v6. Ringde 35 gånger under dom 8 timmarna annonsen var uppe. Den bilen såldes utomlands senare.

eldus veldus

Reservdansk
6 271 Inlägg
21 juli 2009
Budadi skrev:
Nu har det varit en först till min morsa, sen hem till mig. UTAN att ha ringt och pratat med mig. Bilen är en Corolla, risig. Nöjda?

Edit. Mod kan väl ändra trådnamn. Jag var bara så förvirrad, därav trådtitel.

Varför ändrar du inte titel själv?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Diktator
968 Inlägg
21 juli 2009
farsan va "alltid" jagad av afrikaner som ville köpa hans toyota minibuss från 92, fräsh som fan va den, dom bjöd runt 40 000 för den, och han hade köpt den för 20 000, det vart deal och dom skickade ner den till afrika och där lever den sina lyckliga dagar numera.

53 Inlägg
21 juli 2009
Kan ju vara så att de som ringt dig har planer på att sälja bilen till anhöriga i utlandet.
Där de kan få bra betalt för bilen och där det inte spelar någon roll ifall bilen gick igenom bes. här i sverige. Vet faktiskt inte dock.. hmm

528 Inlägg
21 juli 2009
Att du får mer betalt än vad marknadsvärdet rimligtvis ligger på - det är ju bara ett plus, sälj sälj sälj. Du är bara dum om du inte vill sälja för mer pengar enbart för att köparen är av okänt etniskt ursprung. Det har inte med saken att göra (såvida du inte starkt misstänker att personen är smart nog att lura dig, men denna egenskap är ju olika för person till person, och du bör kanske då skaffa hjälp med försäljning)
Ta med köparen till din lokala bank där du har ett bokat möte med bankpersonal. Be dem verifiera att du fått pengarna, skriv sedan på alla papper och be köparen legitimera sig inför bankpersonalen så att alla signaturer stämmer,  sedan går ni tillsammans och postar ägarbytet.  Bulletproof?

170 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Rensvinf skrev:
Att du får mer betalt än vad marknadsvärdet rimligtvis ligger på - det är ju bara ett plus, sälj sälj sälj. Du är bara dum om du inte vill sälja för mer pengar enbart för att köparen är av okänt etniskt ursprung. Det har inte med saken att göra (såvida du inte starkt misstänker att personen är smart nog att lura dig, men denna egenskap är ju olika för person till person, och du bör kanske då skaffa hjälp med försäljning)
Ta med köparen till din lokala bank där du har ett bokat möte med bankpersonal. Be dem verifiera att du fått pengarna, skriv sedan på alla papper och be köparen legitimera sig inför bankpersonalen så att alla signaturer stämmer,  sedan går ni tillsammans och postar ägarbytet.  Bulletproof?

Det där lät väldigt omständigt för att sälja en skitbil.. Räcker det inte med vittne på plats osv? Självklart blev jag inte misstänksam pga etniskt ursprung, jag blev misstänksam då det ringde 30ggr inom loppet av 15minuter. Hade det varit svenskar (ringde en svensk som sa samma sak, la på direkt) så hade jag självklart blivit lika misstänksam. Jag ska ge detta en chans iom att jag fått svar på HUR dom kan vilja lägga mera pengar än begärt, dom säljer alltså vidare bilarna och tjänar på det, inte mitt problem alltså. Ska bara hämta ägarbytes papper osv sen ändra annons.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 juli 2009
Står att du säljer bilen i brist på ork. Varför inte se till att bli av med den istället för att tjafsa om folk som vill köpa den. smile

Får du kontant så är de väl bara att sälja så är du av med den.

MVH.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

465 Inlägg
21 juli 2009
haha sicken kille...! låt dom komma & kolla på bilen! vill dom ge 10k för din bil äre la inget att klaga över.. sälj! haha herregud..

Sök