finns det inte en "sök" funktion för att hitta gamla trådar om dessa "Dumpar"... finns jävligt många iaf!! men svar på frågan det funkar men det är inte säkert att det blir rätt med tomgång osv...
klart det funkar om han har lmm.. men det är rekommenderat att ha återcirkulerande. jag har lmm och öppen dump. funkar riktigt bra. men fungerar bättre om jag kopplar den som återcirkulerande.
bara ljudet du är ute efter så kommer det att funka.. den kommer få lite för fet blandning då den precis dumpat men vad gör det? den kanske inte drar helt lika bra men iofs.. den får ju ut trycket lättare så. är nog en + - 0 situation..
Av vissa outgrundliga anledningar funkar det bra på t.ex. Volvo och VW med LMM, men inte på Saab...Jävligt lustigt tycker man, men ingen verkar ju veta varför, inte för att det skulle göra ngn skillnad, men det kunde va kul att veta..
Däremot så ska man börja dra näsan åt sig när bilen inte går bra med öppen dump, då kan katten ta skada på grund av den där kortvariga feta blandningen som fattar eld i katten i värsta fall och överhettar den, vilket kan komma att kosta en slant..
ok förlåt på den punkten som sagt inte så insatt på volvo.. jag vet bara att det är inte att föredra på saab 9-5 med lmm! lmm beräknar luften som kommer in och när dumpen då dumpar atmosfäriskt så går motorn fett! kanske inte så bra!
den får ju ut trycket lättare så. är nog en + - 0 situation..
Är det svårare att dumpa in i ett rör där du har undrertryck (sug) än att dumpa ut i det fria?.....knappast...
Att dumpa luften rakt ut i ett luftmassemätarbaserat styrsystem är fel.....om/att det fungerar spelar ingen roll...det behöver inte vara ett bevis på att det är BRA för det.
Helt öppen dump fungerar kanon. Men satsa på en dump av ett känt märke som hks eller forge eller JBraceparts. Finns vad folk kallar spacerdump. Det är ingen höjdare, håller inte tätt och man måste lägga mkt tid på att justera in den.
Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
okej tack för allt..... ska medela min polare att det går att sätta öppen dump..
men så täkte jag också fråga jag hr nämligen köpt en ny bil 740 tic med V70t5 turbo och den har inte öppen dump utan återc... kan jag sätta öppen på den med?????
it's not the FART that kills, it's the SMÄLL!!
Vadå kör försiktigt?? Gaspedalen uppfanns väl inte för att tittas på!?