2800
Sök

Skillnad på Saab 9-3 185hk 200hk

104 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
#1
Skulle gärna vilja veta vad det är för skillnad på Saab 900/9-3 185hk 2,0t t5 motor och den 200hästars 2,0t t5. undrar också om man kan byta Trionic boxen mellan motorerna:P


12 Inlägg
30 juli 2009
#2
Det är bara programvaran som är annorlunda så de e bara att byta om du tycker 15 hk e mycke skillnad wink Vad jag vet så är det samma turbo och spridare som sitter i 9-3 200hk som i 185hk modellerna, det enda du behöver oroa dig för om du har eller inte har startspärr på din, har du ska så ska du ha en box med startspärr o har du inte så ska du ha en utan .... de gjorde jag fel när jag bytte ut min box. fick tag i en utan startspärr o då ville den inte starta alls.

Frågan är inte OM det rasar, utan när och hur spektakulärt ?

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
30 juli 2009
#3
Det som skiljer B204R (200 hk) från B204L (185 hk) är membrandosa (wastegaten), intercooler och programvara.

12 Inlägg
31 juli 2009
#4
Är det verkligen en annan WG ? ja just de x-flow IC'n eller va den kallas är det ja. Men den som sitter orginal på dom andra klarar lätt av 200 pollar iaf.

Frågan är inte OM det rasar, utan när och hur spektakulärt ?

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
31 juli 2009
#5
z5x skrev:
Är det verkligen en annan WG ? ja just de x-flow IC'n eller va den kallas är det ja. Men den som sitter orginal på dom andra klarar lätt av 200 pollar iaf.

Vet att det är starkare WG klocka iaf.

12 Inlägg
31 juli 2009
#6
Okej! Kollade upp det just och det är samma klocka som sitter på mitsu agget TD04 som andvänds i 9-5 aero big_smile

Frågan är inte OM det rasar, utan när och hur spektakulärt ?

267 Inlägg
31 juli 2009
#7
Goppie skrev:
Skulle gärna vilja veta vad det är för skillnad på Saab 900/9-3 185hk 2,0t t5 motor och den 200hästars 2,0t t5. undrar också om man kan byta Trionic boxen mellan motorerna:P

kunde inte låta bli, med de som skiljer dom två är 15 hk tongue
Senast redigerat av Hua100 (31 juli 2009)


1 688 Inlägg
31 juli 2009
#8
z5x skrev:
Okej! Kollade upp det just och det är samma klocka som sitter på mitsu agget TD04 som andvänds i 9-5 aero big_smile

Det beror på att det är ett td04 15t aggregat i 200hk och ett t25 aggregat i 185 hk, dvs olika turbo.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
31 juli 2009
#9
Losgard skrev:
z5x skrev:
Okej! Kollade upp det just och det är samma klocka som sitter på mitsu agget TD04 som andvänds i 9-5 aero big_smile

Det beror på att det är ett td04 15t aggregat i 200hk och ett t25 aggregat i 185 hk, dvs olika turbo.

Fel. Är ett t25 agg i 200hk versionen också.

1 688 Inlägg
31 juli 2009
#10
brandt_ skrev:
Losgard skrev:
z5x skrev:
Okej! Kollade upp det just och det är samma klocka som sitter på mitsu agget TD04 som andvänds i 9-5 aero big_smile

Det beror på att det är ett td04 15t aggregat i 200hk och ett t25 aggregat i 185 hk, dvs olika turbo.

Fel. Är ett t25 agg i 200hk versionen också.

Oki, verkar vara mycket riktigt. Det är vist i 9-3 2.0t aero t7  det sitter 15t smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
31 juli 2009
#11
Losgard skrev:
brandt_ skrev:
Losgard skrev:

Det beror på att det är ett td04 15t aggregat i 200hk och ett t25 aggregat i 185 hk, dvs olika turbo.

Fel. Är ett t25 agg i 200hk versionen också.

Oki, verkar vara mycket riktigt. Det är vist i 9-3 2.0t aero t7  det sitter 15t smile

Mycket möjligt smile

1 062 Inlägg
31 juli 2009
#12
Många verkar inte kunna skilja på Wastegase och tryckdosa/membrandosa... inte ovanligt iof.

M.V.H.



Sök