2635
Sök

Eplamojjes Ford Focus "Whitecandy" R.I.P Se film....

815 Inlägg
11 december 2009
#621
Detta ser grymt bra ut måste jag säga. Ska bli mycket skoj att se denna färdig smile

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
#622
hmm fick en idé, kan ju sätta i bältena i bilen och ha en filmkamera på dom..så kan ja visa polisen att bältena finns där smile

instrumenbrädan är lackad idag, ska torka ordentligt till måndag..sen ska den maskas upp och få mer färg smile håll utkik efter bilder nästa vecka


Ford fantast
1 607 Inlägg
Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
#624
Bilen kommer inte lackas innan jul, kommer inte hinna det. bilens utsida är nästan klar för lack men ha för mkt kvar på insidan..å allt måste bli hundra så det får ta den tid det tar...
men ja ska lacka klart instrumentbrädan i veckan så då kommer ni få se vilka färger och vilket tema bilen kommer få så håll utkik i slutet av veckan smile


Gladen Audio
2 388 Inlägg
13 december 2009
#625
eplamojje skrev:
det jag plastat är bara paneler som ja ska ta bort och lacka utanför bilen..så alla kablar kan dras utan problem..ska ha diverse kopplings anordningar mellan baslådorna

Evilaudio: Ja polisen är en sak, dom kan ju utan vidare sätta ombesikting.. men med rätt musik i bilen så kanske dom kan se det lite mellan fingrarna...har lyckats bra i kontroller förr smile
Jag la dem 1200kr det kostade att regga om beetlen till 2-sitsig istället och slipper bry mig om va polis/besiktning skulle säga big_smile

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
#626
Frippe_L skrev:
eplamojje skrev:
det jag plastat är bara paneler som ja ska ta bort och lacka utanför bilen..så alla kablar kan dras utan problem..ska ha diverse kopplings anordningar mellan baslådorna

Evilaudio: Ja polisen är en sak, dom kan ju utan vidare sätta ombesikting.. men med rätt musik i bilen så kanske dom kan se det lite mellan fingrarna...har lyckats bra i kontroller förr smile
Jag la dem 1200kr det kostade att regga om beetlen till 2-sitsig istället och slipper bry mig om va polis/besiktning skulle säga big_smile
Hur gammal är din beetle?
för när ja frågade på besiktningen i älmhult sa dom att ja inte kunde regga om min som 2 sitsig för den va helbilsgodkänd (-98 och framåt) så det kunde ja glömma....det va därför ja hängde ihop bilen provisoriskt och besiktigade den med baksätet


3 466 Inlägg
13 december 2009
#627
eplamojje skrev:
Frippe_L skrev:
eplamojje skrev:
det jag plastat är bara paneler som ja ska ta bort och lacka utanför bilen..så alla kablar kan dras utan problem..ska ha diverse kopplings anordningar mellan baslådorna

Evilaudio: Ja polisen är en sak, dom kan ju utan vidare sätta ombesikting.. men med rätt musik i bilen så kanske dom kan se det lite mellan fingrarna...har lyckats bra i kontroller förr smile
Jag la dem 1200kr det kostade att regga om beetlen till 2-sitsig istället och slipper bry mig om va polis/besiktning skulle säga big_smile
Hur gammal är din beetle?
för när ja frågade på besiktningen i älmhult sa dom att ja inte kunde regga om min som 2 sitsig för den va helbilsgodkänd (-98 och framåt) så det kunde ja glömma....det va därför ja hängde ihop bilen provisoriskt och besiktigade den med baksätet
Jag tycker att det är onödiga pengar att lägga när man bara kan spara bältena där bak.

Baslådan räknas ju bara som last hur snyggt den än är installerad, alltså har polisen inget att säga om den!

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

142 Inlägg
13 december 2009
#628
Det är inga problem att regga om en bil som e heltypsgodkänd till två sittsig.. Min e laglig tvåsittsig.. Har till och med den reggad med kjolpaket o fälgar.. Fixk ett tilläggs papper När ja gjorde om regning.. smile

Våga göra något nytt o Annorlunda Inte vara som alla andra..

1 804 Inlägg
13 december 2009
#629
AUBLITZZ skrev:
Det är inga problem att regga om en bil som e heltypsgodkänd till två sittsig.. Min e laglig tvåsittsig.. Har till och med den reggad med kjolpaket o fälgar.. Fixk ett tilläggs papper När ja gjorde om regning.. smile
Det låter ju perfekt! big_smile

Meguiars_sverige

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
#630
synd ja inte visste det...men nu är den iaf besiktigad men ska ja bygga om den igen så reggar ja om den..


VW Ägare
1 011 Inlägg
13 december 2009
#631
Dumt bara att regga den när den är ombyggd för då åker du upp på en annan skatteklass.

Besiktigar och väger den tom så kan man säga att baslådan är last så länge du inte går över maxlasten.

Henrik Eberlund

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
13 december 2009
#632
M_icke_ skrev:
eplamojje skrev:
Frippe_L skrev:

Jag la dem 1200kr det kostade att regga om beetlen till 2-sitsig istället och slipper bry mig om va polis/besiktning skulle säga big_smile
Hur gammal är din beetle?
för när ja frågade på besiktningen i älmhult sa dom att ja inte kunde regga om min som 2 sitsig för den va helbilsgodkänd (-98 och framåt) så det kunde ja glömma....det va därför ja hängde ihop bilen provisoriskt och besiktigade den med baksätet
Jag tycker att det är onödiga pengar att lägga när man bara kan spara bältena där bak.

Baslådan räknas ju bara som last hur snyggt den än är installerad, alltså har polisen inget att säga om den!
Tyvärr funkar det ej så! Bara för att bältena sitter kvar kan man ej göra hur man vill. Är lådan fast monterad och baksätet borta ryker man dit så det stänker om det. Har själv gjort det 2 gånger med min Peugeot 106. Senast var på Vallåkra i år. Detta gör att min bil nu måste reggas och böterna var ganska saftiga dom med. Bättre att regga bilen som 2-sittsig om den nu ska vara det så blir det inga problem.... Och det går att göra med alla bilar....


Ford fantast
1 607 Inlägg
14 december 2009
#634
fattar inte varför man ska riva ut baksätet och bygga en stor låda där? då är det ju enklare att skaffa en skåpbil i stället. själv gillar jag att det finns.

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Gladen Audio
2 388 Inlägg
14 december 2009
#635
Eberlund skrev:
Dumt bara att regga den när den är ombyggd för då åker du upp på en annan skatteklass.

Besiktigar och väger den tom så kan man säga att baslådan är last så länge du inte går över maxlasten.
Annan skatteklass? bara om den väger mer, vilket min gjorde då det råkade va ca 150kg dämpmaterial o batterier i bilen. så det gick på 150kr mer i skatt.....
Men anledningen till att jag reggade om min var att jag inte fick med varken bälten eller baksäte då ja köpte den, för det hade förra ägarna (ganska stor bilstereofirma från borås) kastat, men så sas det inte utan det skulle kommas ner med till min sponsorns butik nån vekca senare.....

Bälte o säten osv är inte det lättaste o hitta på skoten o på bildelsbasen kostade det flera tusen för det så ja sket i det o reggade den osm den är. förutom ja får ta ut baslådan vid bes för chassinummer sitter under baksätet :-(

Men skit i det nu o tebax te molles Ford, den ser skitfet ut iaf,
behöver man nästa bygge omlackat vet ja en som ska få ett samtal big_smilebig_smile
Senast redigerat av Frippe_L (14 december 2009)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

3 466 Inlägg
14 december 2009
#636
Fiesta_Racing skrev:
fattar inte varför man ska riva ut baksätet och bygga en stor låda där? då är det ju enklare att skaffa en skåpbil i stället. själv gillar jag att det finns.
Om man ser det såhär:
Hur han än bygger den innebär det att baksätet måste bort, annars får han aldrig in 8 basar!
Att bygga en vägg är det snyggaste sättet att sätta dom (enligt mej iaf) om man ändå ska slänga ut baksätet.
Eftersom detta ska vara ett showbygge har han inte mycket nytta av ett baksäte och en skåpbil blir aldrig i närheten lika snygg som en coupe.
Bakom väggen blir också ett perfekt utrymme för att gömma batterier mm.

Behöver du fler anledningar?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

16 197 Inlägg
14 december 2009
#637
M_icke_ skrev:
eplamojje skrev:
Frippe_L skrev:

Jag la dem 1200kr det kostade att regga om beetlen till 2-sitsig istället och slipper bry mig om va polis/besiktning skulle säga big_smile
Hur gammal är din beetle?
för när ja frågade på besiktningen i älmhult sa dom att ja inte kunde regga om min som 2 sitsig för den va helbilsgodkänd (-98 och framåt) så det kunde ja glömma....det va därför ja hängde ihop bilen provisoriskt och besiktigade den med baksätet
Jag tycker att det är onödiga pengar att lägga när man bara kan spara bältena där bak.

Baslådan räknas ju bara som last hur snyggt den än är installerad, alltså har polisen inget att säga om den!
nej de gör de inte då man måste ha tillgång till bälten bak vid besiktning.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gladen Audio
2 388 Inlägg
14 december 2009
#638
evilaudio skrev:
M_icke_ skrev:
eplamojje skrev:

Hur gammal är din beetle?
för när ja frågade på besiktningen i älmhult sa dom att ja inte kunde regga om min som 2 sitsig för den va helbilsgodkänd (-98 och framåt) så det kunde ja glömma....det va därför ja hängde ihop bilen provisoriskt och besiktigade den med baksätet
Jag tycker att det är onödiga pengar att lägga när man bara kan spara bältena där bak.

Baslådan räknas ju bara som last hur snyggt den än är installerad, alltså har polisen inget att säga om den!
nej de gör de inte då man måste ha tillgång till bälten bak vid besiktning.
Många har hört från folk som säger att dem vet?

Min -99 Gick att regga om men att regga tebax ska vara svårare då tror ja bälten osv måste monteras av VW-verkstad eller nåt för det ska bli helbilsgodkänt, dem sa inget om min 19" fälgar 6cm sänkning o klarglaslampor heller.

OT: Molle jag besade min i Älmhult senast nu i November big_smile

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
#639
Älmhult besiktigar om dom redan är typade för dom gör inga omregistreringar till 2 sits...ja frågade dom när ja va där å fick då även svaret att min bil inte gick regga om pga av årsmodellen...men finns ju hur många som helst som reggat om så här nya bilar så det måste gå...får se hur ja gör när bilen är klar..

Men nu blir det en snabb update innan ja drar ut i garaget och plastar innertak smile


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
#640
https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/819289_uolgv4.jpg
brädan lackad vit solid


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/819290_harnsx.jpg
maskat upp för nästa färg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/819291_il0mpc.jpg
svart solid


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/819292_a66cx8.jpg
tada! men detta är bara en cliffhanger! brädan är inte klar, ska på en färg till och ett mönster till...färgen ja ska ha blev försenad men kommer på torsdag så då blir det mer lack bilder



Sök