3223
Sök

Eplamojjes Ford Focus "Whitecandy" R.I.P Se film....

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
#701
det va bra skrivit Eberlund!
å kanske dags för mig å berätta vad ja menar med top notch.... en viss person byggde en bil förra året med top notch som mål och ja hade super höga förväntningar men va inte riktigt så top notch som jag trodde..
så dom som hjälpt mig med bilen fattar precis vad jag menar med top nosch som vi säger..
det är inget mål för mig, mer en nisch och ironi för inga bilar är felfria.. min corsa va det massor med slarv och missar på men den byggde ja helt själv och tiden räckte inte till så det blev för många kompromisser...
Så nu när ja bygger focusen har ja lovat mig själv att inte fuska som på corsan för ja skämdes var gång ja ställde ut corsan å det ska ja inte behöva göra med focusen...

Min focus kommer inte bli perfekt, för lyckas ja med det så är ja först i sverige med det..men den ska va välbyggd och hålla bra finish...denna gången kommer ja satsa extra mkt på lacken för corsans lack va under all kritik för att va byggd av en lackerare..

nog om detta...nu ska ja ta ett kort på brädan i ljuse med system kameran så ni kan få bättre kort på den så ni kan hitta alla missar wink


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
#702
https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/822074_qufzq6.jpg
svårt att fånga djupet färgen.. men ni som vet hur candy ser ut vet att det går inte jämföra med vanlig lack för det är 100 gånger finare smile helt annan lyster! ja har valt mandarin candy och som botten tog ja en extra grov silver metallic, ren mix utan tillsatser så den kommer glittra fint i solen smile


85 Inlägg
19 december 2009
#703
ser riktigt bra ut.. bara höra av dig när du ska ha hjälp du vet att jag ställer upp


21 Inlägg
19 december 2009
#704
Ser riktigt läckert ut!! Ser fram emot att se hela bilen klar!! Du gör ett snyggt jobb!!


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
#705
nosslin skrev:
ser riktigt bra ut.. bara höra av dig när du ska ha hjälp du vet att jag ställer upp
du kan va lugn! ja kommer höra av mig! nästa lördag är det dags igen för slipkväll så då kan du komma och fila lite på bilen wink

blir inte bilen klar för lack på lördag så slipar ja klart den i mellandagarn för ja är ledig då.. för efter nyår tar ja den till jobbet och förbereder den för lack...har ett par timmars maskering framför mig med alla rutor, men det är det värt!


1 804 Inlägg
19 december 2009
#706
Hela bilen kommer ju bil underbar! smile snyggt jobbat!

Meguiars_sverige

Team Carkings
2 300 Inlägg
19 december 2009
#707
Tycker också att du har lyckats hittills så häng inte mig wink
Varför lackerade du "fläkthålen" eller vad man nu kallar dem svarta?


Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
19 december 2009
#708
Den färgen ser bara så rysligt läcker ut så det är inte klokt!

Fortsätt såhär, så kommer det att bli riktigt bra!
Lycka till!/Nicklas

Allt för den där jävla hatten!

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
#709
CarbonLoader skrev:
Tycker också att du har lyckats hittills så häng inte mig wink
Varför lackerade du "fläkthålen" eller vad man nu kallar dem svarta?
det ser mer proffsigt ut då...det va lackat först men såg billigt ut, för det går inte måla i hål för de blir en "vind" utåt igen så färgen når inte ända ner..så tittade man noga så va det fortfarande svart i hålet längst ner å så vill ja inte ha det, så ja löste det genom att spraya det med strukturfärg på sprayburk efteråt för den kan tränga längre ner än lacksprutan..

i verkligheten blev det mkt bättre, ser mer "original" ut


Team Carkings
2 300 Inlägg
19 december 2009
#710
eplamojje skrev:
CarbonLoader skrev:
Tycker också att du har lyckats hittills så häng inte mig wink
Varför lackerade du "fläkthålen" eller vad man nu kallar dem svarta?
det ser mer proffsigt ut då...det va lackat först men såg billigt ut, för det går inte måla i hål för de blir en "vind" utåt igen så färgen når inte ända ner..så tittade man noga så va det fortfarande svart i hålet längst ner å så vill ja inte ha det, så ja löste det genom att spraya det med strukturfärg på sprayburk efteråt för den kan tränga längre ner än lacksprutan..

i verkligheten blev det mkt bättre, ser mer "original" ut
Ok, då förstår jag.


Hamster
817 Inlägg
19 december 2009
#711
Ser bra ut med ventialtions hålen i svart. Ser som du säger mer original ut smile


569 Inlägg
19 december 2009
#712
Det bröt av snyggt med svarta luftkanaler. Har aldrig gillad lackade inredningsdetaljer men den där brädan var toksnygg!

Björn J - Projekttråd V40

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
#713
tack tack! ja ni ska få se sen att det gör sig mkt bra med den svarta luftkanalen smile


Bärs!
3 456 Inlägg
20 december 2009
#714
Jävlar vilken skön röd kulör! yikes "Tjuuusigt" sa Vargen. smile

Garaget.org peakade 2008.

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
#715
https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/822449_gzzjog.jpg
en MDS 10" takskärm slaktas smile ska ha displayen från den


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/822450_gwy602.jpg
monterad i min bräda! blev hur bra som helst å bilden va riktigt bra smile så nu förstår ja varför dom kostar 6000kr


16 197 Inlägg
20 december 2009
#716
eplamojje skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/822449_gzzjog.jpg
en MDS 10" takskärm slaktas smile ska ha displayen från den


http://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/822450_gwy602.jpg
monterad i min bräda! blev hur bra som helst å bilden va riktigt bra smile så nu förstår ja varför dom kostar 6000kr
riktigt najs måste ja säga smile   dock kommmer inte den panelen va så kul att åka me.   kommer bli massor me reflexer i vindrutan..sad

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
#717
hade lackad bräda i min corsa me så ja vet hur det kommer bli. men det är smällar man får ta..det ska ju bli en showcar smile blir det för illa så lägger ja en handduk över brädan...


Ford fantast
1 607 Inlägg
20 december 2009
#718
eplamojje skrev:
det va bra skrivit Eberlund!
å kanske dags för mig å berätta vad ja menar med top notch.... en viss person byggde en bil förra året med top notch som mål och ja hade super höga förväntningar men va inte riktigt så top notch som jag trodde..
så dom som hjälpt mig med bilen fattar precis vad jag menar med top nosch som vi säger..
det är inget mål för mig, mer en nisch och ironi för inga bilar är felfria.. min corsa va det massor med slarv och missar på men den byggde ja helt själv och tiden räckte inte till så det blev för många kompromisser...
Så nu när ja bygger focusen har ja lovat mig själv att inte fuska som på corsan för ja skämdes var gång ja ställde ut corsan å det ska ja inte behöva göra med focusen...

Min focus kommer inte bli perfekt, för lyckas ja med det så är ja först i sverige med det..men den ska va välbyggd och hålla bra finish...denna gången kommer ja satsa extra mkt på lacken för corsans lack va under all kritik för att va byggd av en lackerare..

nog om detta...nu ska ja ta ett kort på brädan i ljuse med system kameran så ni kan få bättre kort på den så ni kan hitta alla missar wink
när ma är på "bilutställning" så kollar man inte på små detaljer utan bilen i helhet. din corsa var snygg i helhet. och du bygger ju inte åt någon annan ju så allt måste vara perfekt. Det som inte syns finns inte eller hur? det är därför man sopar under damm under mattan för det är ingen som ser det. Enough!!!

instrument brädan ble ju as snygg med svart luftkanal eller vad det heter. big_smilebig_smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

16 197 Inlägg
20 december 2009
#719
Fiesta_Racing skrev:
eplamojje skrev:
det va bra skrivit Eberlund!
å kanske dags för mig å berätta vad ja menar med top notch.... en viss person byggde en bil förra året med top notch som mål och ja hade super höga förväntningar men va inte riktigt så top notch som jag trodde..
så dom som hjälpt mig med bilen fattar precis vad jag menar med top nosch som vi säger..
det är inget mål för mig, mer en nisch och ironi för inga bilar är felfria.. min corsa va det massor med slarv och missar på men den byggde ja helt själv och tiden räckte inte till så det blev för många kompromisser...
Så nu när ja bygger focusen har ja lovat mig själv att inte fuska som på corsan för ja skämdes var gång ja ställde ut corsan å det ska ja inte behöva göra med focusen...

Min focus kommer inte bli perfekt, för lyckas ja med det så är ja först i sverige med det..men den ska va välbyggd och hålla bra finish...denna gången kommer ja satsa extra mkt på lacken för corsans lack va under all kritik för att va byggd av en lackerare..

nog om detta...nu ska ja ta ett kort på brädan i ljuse med system kameran så ni kan få bättre kort på den så ni kan hitta alla missar wink
när ma är på "bilutställning" så kollar man inte på små detaljer utan bilen i helhet. din corsa var snygg i helhet. och du bygger ju inte åt någon annan ju så allt måste vara perfekt. Det som inte syns finns inte eller hur? det är därför man sopar under damm under mattan för det är ingen som ser det. Enough!!!

instrument brädan ble ju as snygg med svart luftkanal eller vad det heter. big_smilebig_smile
själv gör ja tvärtom..  går alltid å kollar efter småfel på showbilar.. å ofta e de MYCKE fel på dom.   kanske inte just mojjes bil men andra.  även mina bilar har en massa småfel.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

247 Inlägg
20 december 2009
#720
eplamojje skrev:
hade lackad bräda i min corsa me så ja vet hur det kommer bli. men det är smällar man får ta..det ska ju bli en showcar smile blir det för illa så lägger ja en handduk över brädan...
Solfilm i framrutan??lol

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat


Sök