3436
Sök

Eplamojjes Ford Focus "Whitecandy" R.I.P Se film....

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
#741
RaggeNo1 skrev:
badder_ skrev:
kan ju rekommendera dig att skippa skarvhylssor och sockerbitar, löda skiten istället, det gjorde jag med alla mina 35 kablar hehe... du vill inte riva ner allt för att fixa en kabel mitt i sommaren som glappar...
bara en rekommendation.
Måste hålla med honom Morgan, hade varit fett tråkigt om det började krångla. MEN jag tror nog inte att du hade tänkt ha det så här heller, kan tänka mig att det bara är i "kolla så att det funkar-stadiet" fortfarande. Jag kanske kollar inom i mellandagarna om jag ska till Osby.
Blir inga skarvhylsor, dom har redan börjat lossna så det blir att löda och sen krympslang..
Brädan sitter bara provisoriskt så ja kan köra den till jobbet, ska ha anpassa lacken på utsidan så den passar ihop med insidan oxå...

backspegeln ska bort

Å ja kan erkänna att ja är dålig på att säga tack till folk, har alltid varit och kommer förmodligen alltid att vara....
Men det beror på att ja har svårt för att säga nej till folk så ja hjälper alltid folk fast ja egentligen inte vill, å det ringer folk för jämnan med ljudproblem och dylikt å vill ja ska bygga å laga, å ja säger ju sällan nej så ja har hjälpt till men ja får sällan ett Tack när jag hjälpt till, har flera "vänner" som bara ringer när dom har problem och ja är alltid lika snäll å hjälper dom...förut, innan ja började bygga "showbilar" va det mer åt det hållet att ja aldrig fick hjälp, ännu mindre av dom som jag hjälpt tidigare så ja är inte van vid att få hjälp utan har fått klara mig själv. Så när jag väl får hjälp är ja dålig på att tacka för den fast jag uppskattar det oerhört mkt!...denna gången skriver ja ner alla timmar ja bygger och hur mkt hjälp ja fått för att kunna va mer rättvis när ja ska ge credd åt dom som hjälpt mig..

För ta mig inte fel nu men om någon är hos mig 2 timmar en kväll under hela byggets gång får lika mkt credd som dom som hjälper mig 30 timmar blir det ju inte rättvist...


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
#742
Alla som hjälp mig med focusen:
13 kvällar:
Charlie och Zenobia, tack för alla kvällar ni hjälpt mig! Guld värt smile

1 kväll:
Johan Nilsson ( Nosslin) Höger framskärm är fin nu tack vare dig, thanx!

1 slipkväll:
jeppe ( _jeppe_)
Micke (_micke_)
Charlie
Zenobia                       Tack allihopa för en trevligkväll där det blev mkt gjort smile
Macke (Hochland)
Alex (CarbonLoader)
Sebastian Wenström

2 kvällar:
Micke (_micke_)
Macke (Hochland)  Tack så hemskt mkt för att ni tog er tid att köra från stan till mig för att hälpa till!


oj höll på att glömma!  Tack Bengan för att du köpte dörrlåset till mig i hbg smile
lika bra att skriva tack till Bilverkstaden i Osby me för lånet av tech 2:an Å där ger ja credd till Andreas (andreas_740)


R1 driver!
5 128 Inlägg
23 december 2009
#743
Så det ska se ut! smile Kul att se alla som är med och hjälper till vid bygget med smile


407 Inlägg
23 december 2009
#744
alltså det är ett jäävla lipande om att folk ska ha tack för allt dom gör...kan man inte bjuda på något längre utan att ha "betalt" för det eller vad är det frågan om?jag tror knappast att han tvingar dit er för att slipa och hålla på eller? visst hade jag hjälpt honom 4-5 dagar i veckan och slitit som ett djur och lackat hans bil och krängt däck på hans fälgar och dylikt och inte fått ett tack så hade det väl varit en annan sak men allt annat lipande tycker jag bara är totalt värdelöst..

och kan ju säga att instrumentpanelen är mer mandarin än vit om man räknar på dina schak ruter heheheh

tummen upp för en blivande pokal plockare i sommar...

85 Inlägg
23 december 2009
#745
jag har faktiskt varit där 2 kvällar;) men fler lär det väll bli


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
#746
nosslin skrev:
jag har faktiskt varit där 2 kvällar;) men fler lär det väll bli
Okej, ber om ursäkt för det då wink, det va så länge sedan..det va typ det först ja gjorde på bilen som du hjälpte mig med...

Å att det blir fler kvällar tror ja säkert smile Ska ha ny slipkväll på Lördag,
Hochland och _micke_ kommer och hjälper mig då bl.a

Å ja ska ta många kort på er oxå så folket här på garaget får ett ansikte på vad som döljer sig bakom era användarnamn smile


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
#747
MrK skrev:
alltså det är ett jäävla lipande om att folk ska ha tack för allt dom gör...kan man inte bjuda på något längre utan att ha "betalt" för det eller vad är det frågan om?jag tror knappast att han tvingar dit er för att slipa och hålla på eller? visst hade jag hjälpt honom 4-5 dagar i veckan och slitit som ett djur och lackat hans bil och krängt däck på hans fälgar och dylikt och inte fått ett tack så hade det väl varit en annan sak men allt annat lipande tycker jag bara är totalt värdelöst..

och kan ju säga att instrumentpanelen är mer mandarin än vit om man räknar på dina schak ruter heheheh

tummen upp för en blivande pokal plockare i sommar...
Kunde inte sagt det bättre själv smile
Att man säger "tack för idag" varje kväll man fått hjälp räcker inte längre...
tydligen är det värt mer att säga tack offentligt i ett forum än att man säger det IRL...


Å som svar på vw-mannens inlägg:
du hjälpte mig med bygget där bak vi slipade å hade oss, men då hade ja ingen tråd att tacka dig i, men jag sa tack för ikväll å vi ses imorgon till dig varje gång ja släppte av dig...
När ja skapade en tråd om den bilen så va bilen nästan färdig, å det som va kvar då va du inte med om att bygga
Å ja hade redan planerat att skriva ditt namn å Nosslins å ge er credd om ja kommit med i bilsport men det gjorde ja inte....


16 197 Inlägg
23 december 2009
#748
därför e de ju mycke lättare att göra de mesta på sin bil själv.   självklart får ja oxå hjälp me mina byggen men rätt mycke gör ja ju själv.

å vet av egen erfarenhet att man får typ ingen kredd för att man bygger bilar åt andra.

har varit me å byggt på ett flertal "kändis byggen" å inte fått mycke till kredd för de.   de e ju ALLTID den person som äger bilen som får kredd.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
#749
evilaudio skrev:
därför e de ju mycke lättare att göra de mesta på sin bil själv.   självklart får ja oxå hjälp me mina byggen men rätt mycke gör ja ju själv.

å vet av egen erfarenhet att man får typ ingen kredd för att man bygger bilar åt andra.

har varit me å byggt på ett flertal "kändis byggen" å inte fått mycke till kredd för de.   de e ju ALLTID den person som äger bilen som får kredd.
Ja tänker med som du, ja bygger den själv men får hjälp i mellan åt...

Ja har spenderat 210 timmar i garaget nu med min focus, av dom 210 har ja haft sällskap 45 timmar...


Det ända på focusen som ja ger all kredd till charlie är diffusern bak, medan ja byggde bakluckan så satte jag honom på att bygga den, dock med min idé om design i huvudet (focus RS inspirerat)


Självlärd
3 083 Inlägg
24 december 2009
#750
Ser SJUKT bra ut. O brädan vart ju redigt fräck. Det här måste man ju följa big_smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Volkswagen nörd
121 Inlägg
24 december 2009
#751
eplamojje skrev:
MrK skrev:
alltså det är ett jäävla lipande om att folk ska ha tack för allt dom gör...kan man inte bjuda på något längre utan att ha "betalt" för det eller vad är det frågan om?jag tror knappast att han tvingar dit er för att slipa och hålla på eller? visst hade jag hjälpt honom 4-5 dagar i veckan och slitit som ett djur och lackat hans bil och krängt däck på hans fälgar och dylikt och inte fått ett tack så hade det väl varit en annan sak men allt annat lipande tycker jag bara är totalt värdelöst..

och kan ju säga att instrumentpanelen är mer mandarin än vit om man räknar på dina schak ruter heheheh

tummen upp för en blivande pokal plockare i sommar...
Kunde inte sagt det bättre själv smile
Att man säger "tack för idag" varje kväll man fått hjälp räcker inte längre...
tydligen är det värt mer att säga tack offentligt i ett forum än att man säger det IRL...


Å som svar på vw-mannens inlägg:
du hjälpte mig med bygget där bak vi slipade å hade oss, men då hade ja ingen tråd att tacka dig i, men jag sa tack för ikväll å vi ses imorgon till dig varje gång ja släppte av dig...
När ja skapade en tråd om den bilen så va bilen nästan färdig, å det som va kvar då va du inte med om att bygga
Å ja hade redan planerat att skriva ditt namn å Nosslins å ge er credd om ja kommit med i bilsport men det gjorde ja inte....
Ok ska sluta lipa som MrK sa....men det handlar inte om pengar skiter mest i vilket har aldrig fått betalt för något jag gjort så...kul o hjälpa om man får hjälp tillbaka o då tack som d diskuteras här....

ok ja du sa kanske tack mogge kommer inte ihåg d men alltså roligt när bilen ändå blev tex uttagen till elmia där kunde du gjort en tack skylt me nosslin o mig på då tex som du skrev....jag menar jag tackar alla som hjälpt mig me rusty denna sommar o då är d bara tex spännt ett spännband...nää vänner ska man va rädd om....o all hjälp man kan få....för allt klarar man inte alltid sj

men skit samma orka diskutera detta ville bara säga va jag tyckte om man har rätt till d....bygg nu din bil så den blir klar till sommar

hlmkdrifting.nu DNbilradio.se

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
#752
min bil kommer vara klar i slutet februari är det tänkt...kommer att få hjälp med lite slipning till, sen blir det inte mer hjälp...sen fixar ja allt själv efter det...ska sy mina stolar själv oxå, och lacka bilen


GOD JUL PÅ ER ALLA!!


113 Inlägg
24 december 2009
#753
ser bra ut mojje smile

lite synd att det ska bli lite bråk med vilka som hjälpt och inte hjälpt hmm bara tacka alla dom som hjälpt till och dom som känner sig träffade tar åt sig, ingen nämnd då blire ingen glömd för den delen heller smile

men fortsätt nu med bygget och God jul på dig smile

1 964 Inlägg
24 december 2009
#754
God Jul nu länktar ja efter mer bilder efter julstöket wink

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 december 2009
#755
Det finns ju faktiskt en anledning till varför jag inte låter vem som helst sätta händerna på mitt bygge & den anledningen märks ju här med allt tjafs. För att undvika missade tack & besvikna människor så vet jag vilka jag kan be om hjälp. Oftast är det samma återkommande personer för att slippa en jäkla massa tacksamhets visande hela tiden. Som gammal avdankad boxare har jag svårt att hålla reda på för mycket saker & därför håller jag bilbygget så mycket som möjligt för mig själv. De som hjälpt mig nämns alltid i "Tack till:" i reportage osv.
Jag är kanske konstig men jag är jäkligt noga med att tacka & visa tacksamhet mot de som på något sätt hjälpt mig....på så sätt vet personerna att de kan räkna med mig vid senare tillfälle smile

Overall bra jobbat Mojje!

God Jul allihop!!!


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
#756
Hoppas ni haft en god jul!


10 Inlägg
25 december 2009
#757
det har jag haft, hoppas du med haft det mogge:)  nu vill jag se en billbyggartråd och inte någon jäkla dagistråd där folk bara gnäller på varandra....


Fotograf
316 Inlägg
25 december 2009
#758
Tyvärr kan jag inte komma i morgon och hjälpa till Mogge, hittar ingen hundvakt sad Annars hade jag mer än gärna titta in.

God fortsättning!

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

Team Carkings
2 300 Inlägg
25 december 2009
#759
Vill du ha lite sällskap i garaget imorgon? Tänkte fixa mina splitters & eftersom det är relativt små grejor så kan jag ta med det till dig smile Om ni är hemma förstås & om jag får lov för regeringen wink


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
#760
CarbonLoader skrev:
Vill du ha lite sällskap i garaget imorgon? Tänkte fixa mina splitters & eftersom det är relativt små grejor så kan jag ta med det till dig smile Om ni är hemma förstås & om jag får lov för regeringen wink
ja du är välkommen smile vi drar igång runt 5...



Sök