2724
Sök

Eplamojjes Ford Focus "Whitecandy" R.I.P Se film....

Volkswagen nörd
121 Inlägg
31 januari 2010
#1101
eplamojje skrev:
kenny_crx skrev:
Elmia e inte dom perfekta bilarnas paradis många av bilar slängs rent ut sagt ihop för att hinnas färdiga till det datum som utställningen börjar...och för att göra ett sånt här enormt bygge perfekt så skulle nog trenderna som finns "idag" hinna försvinna innan man blir klar...och känner samma sak som många andra, att klaga på en bil som byggs och speciellt på detta viset när man inte ens har byggt en bil själv tycker jag e ganska korkat då man inte har en aning om tid och energi som det kräver.

Sen att vw mannen har arbetat ihop pengarna till rusty e väl inte mycket att hurra för då den såldes av min vän för 13 tusen eller något sånt...

Jag tycker du har gjort ett fantastiskt jobb på bilen mojje! blir snuskigt impad när jag såg filmen när du drog och slog på breddningen!!! big_smile jag ska gå fram och beröma dej på elmia!
Det va fint skrivet, mkt sanning bakom det smile

Men ja vill inte skapa ovänner i min tråd utan ska faktiskt försvara vw mannen oxå.

Han har byggt bilar han me, dock inga som synts på utställningar förutom rusty då som redan sågats att han inte byggt men det är inget ja tänker dra upp för ja gillar inte att kritisera folk, då är ja hellre tyst.

Vad ja vill komma till är att han hjälpte mig med ljudbygget bak i corsan, så han har varit med om den här typen av byggen oxå så han är inte "rookie" om man säger så.
tack mogge för dom orden....jag vill itne klaga på dig så utan vill pusha dig för känner sj när jag gör fel så ser man inte alltid d utan behövs någon annan som ser d för man blir blind på allt slipande...så förlåt om du har blivit sårad men ville bara hjälpa inte själpa.....

o jo jag bygger faktiskt en bil tongue kolla vinterprojekt saab 9000 2.3 något sånt står d så får ni se som säger att jag inte bygger eller kan.....

nu låter jag din tråd va mogge fortsätt bygg nu

hlmkdrifting.nu DNbilradio.se

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
#1102
*vewemannen* Jag har inte blivit sårad, inte ett dugg..behövs lite ris me, än så länge har ja bara fått ris av typ 4 personer och alla är vänner till mig så ja tycker ja har lyckats bra med min bil..Man har ju läst hur mkt ris andra får i sina trådar så ja ska va glad att ja bara fått så lite kritik..

*straend* Tackar för bilden! Så kommer det bli smile blir orange fälgkant på vita sidan och vit på oranga sidan..

I fredags kom bagagelucke låset så på måndag ska bagageluckan förhoppningsvis bli helt klar smile


WooDMaN´s Buller golf :)
1 834 Inlägg
31 januari 2010
#1103
Riktigt trevligt bygge du håller på med. Har presis tagit mig igenom alla sidor big_smile big_smile.
Ska bli bra najs att få se denna bil på ELMIA.

Bilder från träffar. WooDMaNś foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |

4 Inlägg
31 januari 2010
#1104
Riktigt jävla coolt bygge!!! Älskar stuket på Focusen. Kommer fram och gratulerar dig på Elmia

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
31 januari 2010
#1105
Har kollat lite i tråden nu..

Jag tycker faktist skärmbreddningen ser riktigt bra ut. Passar bra till resten av karossens former!

Sen att en bil i plåt byggs om i mkt spackel tycker jag inte om. Men vi som inte gillar det, får helt enkelt acceptera att det i stort sett endast är amerikanarägare som kan bygga bilar i plåt.

Tycker bilen i helhet ser riktigt bra ut på utsidan! Insidan är på tok för mkt fast and furious-plastbygge dock.
Men den trenden försvinner inom kort förhoppningsvis cool

Ser lacken sen lika bra ut som på bilderna är det väldigt bra jobbat smile

Jag får erkänna att jag tillhör den lilla skaran som kan gå runt och bli förbannad när man ser bilar som ser ut som skit i finishen. Va fan har man där att göra då, kan man tycka. Sen får man läsa att en bil med dålig finish vinner pokal yikes VA FAN!!?
Minns förra Elmia, då vann en bil pokal för styling, med både väldigt synliga rinningar och ganska mycket dammkorn. Hur tittat folk när man röstar egentligen???

Nog om det i din tråd. Stort lycka till med resten som är kvar smile

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

3 466 Inlägg
31 januari 2010
#1106
Speedman skrev:
Har kollat lite i tråden nu..

Jag tycker faktist skärmbreddningen ser riktigt bra ut. Passar bra till resten av karossens former!

Sen att en bil i plåt byggs om i mkt spackel tycker jag inte om. Men vi som inte gillar det, får helt enkelt acceptera att det i stort sett endast är amerikanarägare som kan bygga bilar i plåt.

Tycker bilen i helhet ser riktigt bra ut på utsidan! Insidan är på tok för mkt fast and furious-plastbygge dock.
Men den trenden försvinner inom kort förhoppningsvis cool

Ser lacken sen lika bra ut som på bilderna är det väldigt bra jobbat smile

Jag får erkänna att jag tillhör den lilla skaran som kan gå runt och bli förbannad när man ser bilar som ser ut som skit i finishen. Va fan har man där att göra då, kan man tycka. Sen får man läsa att en bil med dålig finish vinner pokal yikes VA FAN!!?
Minns förra Elmia, då vann en bil pokal för styling, med både väldigt synliga rinningar och ganska mycket dammkorn. Hur tittat folk när man röstar egentligen???

Nog om det i din tråd. Stort lycka till med resten som är kvar smile
På Elmia röstar man på bilen som ger bäst helhetsintryck, dom som bara åker dit en dag har en massa bilar som man ska hinna kolla på, dessutom vill man ju ha tid att gå o handla lite så man hinner helt enkelt inte leta fel på alla bilar.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Volkswagen nörd
121 Inlägg
31 januari 2010
#1107
eplamojje skrev:
*vewemannen* Jag har inte blivit sårad, inte ett dugg..behövs lite ris me, än så länge har ja bara fått ris av typ 4 personer och alla är vänner till mig så ja tycker ja har lyckats bra med min bil..Man har ju läst hur mkt ris andra får i sina trådar så ja ska va glad att ja bara fått så lite kritik..

*straend* Tackar för bilden! Så kommer det bli smile blir orange fälgkant på vita sidan och vit på oranga sidan..

I fredags kom bagagelucke låset så på måndag ska bagageluckan förhoppningsvis bli helt klar smile
Det är ju d jag menar vi känner varandra så ville bara som vän säga till så du kanske tog d på ett bra sätt men iome d är lackat redan o nerlakt tid på d så är d ju försent men skit samma kommer säkert se bra ut sen i helhet...

hlmkdrifting.nu DNbilradio.se

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
31 januari 2010
#1108
Kan jag förstå. Men.. Behöver man leta fel på en bil så tycker jag att bilbyggaren lyckats bra med sitt bygge smile Fel finns det alltid, även nya bilar. Hänt ofta när jag polerat nya bilar, att man hittar dammkorn.

Ex. rinningar, dammkorn, torrsprut, dåliga yta, stora och/ eller ojämna springor ser man däremot på en gång.

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Fotograf
316 Inlägg
31 januari 2010
#1109
AlvereZ skrev:
RaggeNo1 skrev:
Tangentbord-kritiker finns det gott om.
Ööh ja detta är väl ett forum?

Och gömma sig bakom tangentbordet? Vi är väl på internet eller? Vill man inte bli bedömd över internet så startar man väl inte en projekt tråd där det kommer att bli tangentbords bedömning?

Så jo det är nog ganska OK att ge lite tangentbord kritik när vi är på internet och tittar på utlagda bilder?

Så är jag nog lite för trevlig/snäll för att gå fram till en utställare på tex elmia och påpeka alla fel och vad jag inte gillar på bilen. Men det är ju bra att ni är trevliga nog att ge kritik på plats face to face tongue
Det är skillnad på att gnälla och att kritisera.

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

3 466 Inlägg
31 januari 2010
#1110
Speedman skrev:
Kan jag förstå. Men.. Behöver man leta fel på en bil så tycker jag att bilbyggaren lyckats bra med sitt bygge smile Fel finns det alltid, även nya bilar. Hänt ofta när jag polerat nya bilar, att man hittar dammkorn.

Ex. rinningar, dammkorn, torrsprut, dåliga yta, stora och/ eller ojämna springor ser man däremot på en gång.

Mvh Tobbe
Nej det vill jag påstå att man inte alls hinner göra. Dom flesta bilarna står med dörrar öppna och men har någon minut på sig att kolla igenom den innan man går vidare till nästa bil, då hinner man helt enkelt inte lägga märke till att bilen har en rinning på frontspoilern eller att där finns ngn liten skavank, då kollar man hellre på det som verkligen är intressant, hur den är byggd!
Att man sedan ska behöva brottas med en hel folksamling som tittar på samma bil gör inte saken lättare.

Elmia är till för att man ska dela med sig av olika lösningar och visa upp sina unika byggen, gå och leta skavanker kan du göra på vilken parkering som helst.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

16 197 Inlägg
31 januari 2010
#1111
M_icke_ skrev:
Speedman skrev:
Kan jag förstå. Men.. Behöver man leta fel på en bil så tycker jag att bilbyggaren lyckats bra med sitt bygge smile Fel finns det alltid, även nya bilar. Hänt ofta när jag polerat nya bilar, att man hittar dammkorn.

Ex. rinningar, dammkorn, torrsprut, dåliga yta, stora och/ eller ojämna springor ser man däremot på en gång.

Mvh Tobbe
Nej det vill jag påstå att man inte alls hinner göra. Dom flesta bilarna står med dörrar öppna och men har någon minut på sig att kolla igenom den innan man går vidare till nästa bil, då hinner man helt enkelt inte lägga märke till att bilen har en rinning på frontspoilern eller att där finns ngn liten skavank, då kollar man hellre på det som verkligen är intressant, hur den är byggd!
Att man sedan ska behöva brottas med en hel folksamling som tittar på samma bil gör inte saken lättare.

Elmia är till för att man ska dela med sig av olika lösningar och visa upp sina unika byggen, gå och leta skavanker kan du göra på vilken parkering som helst.
kan då inte hålla me dig... har man byggt ett antal bilar själv så vet man EXAKT vart man ska kolla för att hitta fel.. å vissa byggen e ju fulla av fel.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 466 Inlägg
31 januari 2010
#1112
evilaudio skrev:
M_icke_ skrev:
Speedman skrev:
Kan jag förstå. Men.. Behöver man leta fel på en bil så tycker jag att bilbyggaren lyckats bra med sitt bygge smile Fel finns det alltid, även nya bilar. Hänt ofta när jag polerat nya bilar, att man hittar dammkorn.

Ex. rinningar, dammkorn, torrsprut, dåliga yta, stora och/ eller ojämna springor ser man däremot på en gång.

Mvh Tobbe
Nej det vill jag påstå att man inte alls hinner göra. Dom flesta bilarna står med dörrar öppna och men har någon minut på sig att kolla igenom den innan man går vidare till nästa bil, då hinner man helt enkelt inte lägga märke till att bilen har en rinning på frontspoilern eller att där finns ngn liten skavank, då kollar man hellre på det som verkligen är intressant, hur den är byggd!
Att man sedan ska behöva brottas med en hel folksamling som tittar på samma bil gör inte saken lättare.

Elmia är till för att man ska dela med sig av olika lösningar och visa upp sina unika byggen, gå och leta skavanker kan du göra på vilken parkering som helst.
kan då inte hålla me dig... har man byggt ett antal bilar själv så vet man EXAKT vart man ska kolla för att hitta fel.. å vissa byggen e ju fulla av fel.
Ja men hur många av alla besökare på elmia är bilbyggare som vet vad dom ska kolla efter? Hur många åker dit för att leta fel? Jag tror att dom flesta åker dit för att få inspiration eller bara kolla på snygga byggen.
Senast redigerat av M_icke_ (31 januari 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Team Carkings
2 300 Inlägg
31 januari 2010
#1113
Av egen erfarenhet vet jag att man inte kan beskylla Elmias arrangör för dåligt byggda bilar. Bilarna blir ju antagna till Elmia genom bilder. Har själv visat upp min bil på Elmia för några år sedan med ett skrämmande dåligt byggresultat, men vad gör man....man lär sig av sina misstag och går vidare. Det som är synd är att Elmias arrangörer inte lämnar besked på vilka bilar som får visa upp sig tidigare & därmed stressbyggs många bilar in i det sista inför Elmia vilket lämnar sina spår i form av slarv.
Ofta ser man de snyggaste bilarna senare under säsongens utställningar.
Själv skulle jag personligen inte klara av att visa upp min bil i slarvigt byggt skick fler gånger både för att folks kritik kan få en att spy & för att jag ALDRIG mer tänker skämmas för ett medvetet slarvbygge.
Mojjes byggstil är att ge ett grymt helhetsintryck på sina bilar = passar utmärkt på Elmia, vilket jag tycker han lyckas bra med.
Kör hårt Mojje...ledsen att behöva smutsa ner din tråd med massa skitsnack =/


Team Carkings
2 300 Inlägg
31 januari 2010
#1114
BTW, PS-bilden såg för jäklig ut...snett & dant smile Däcket ska nog fram en bit hoppas jag wink


140 Inlägg
31 januari 2010
#1115
CarbonLoader skrev:
Av egen erfarenhet vet jag att man inte kan beskylla Elmias arrangör för dåligt byggda bilar. Bilarna blir ju antagna till Elmia genom bilder. Har själv visat upp min bil på Elmia för några år sedan med ett skrämmande dåligt byggresultat, men vad gör man....man lär sig av sina misstag och går vidare. Det som är synd är att Elmias arrangörer inte lämnar besked på vilka bilar som får visa upp sig tidigare & därmed stressbyggs många bilar in i det sista inför Elmia vilket lämnar sina spår i form av slarv.
Ofta ser man de snyggaste bilarna senare under säsongens utställningar.
Själv skulle jag personligen inte klara av att visa upp min bil i slarvigt byggt skick fler gånger både för att folks kritik kan få en att spy & för att jag ALDRIG mer tänker skämmas för ett medvetet slarvbygge.
Mojjes byggstil är att ge ett grymt helhetsintryck på sina bilar = passar utmärkt på Elmia, vilket jag tycker han lyckas bra med.
Kör hårt Mojje...ledsen att behöva smutsa ner din tråd med massa skitsnack =/
Håller med dig Alex. smile

Men nu kan vi berömma honom för hans bygge lite mer...
Jag tycker det ser kanon ut...Även i IRL så jag kan inte klaga.
Älskar lacken ser så ball ut.


stRaend
31 januari 2010
#1116
CarbonLoader skrev:
BTW, PS-bilden såg för jäklig ut...snett & dant smile Däcket ska nog fram en bit hoppas jag wink
har bara satt dit fälgen smile inte däcket, så det får vi väl hoppas ^^

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
#1117
lite kul att min tråd fått så här många inlägg på kort tid smile
Rätt skönt att rensa luften lite wink

Men för att klargöra för min läsare så kanske ja ska skriva vad jag har för ambitioner:

Ja vill bygga en ljudbil, utsidan är ja inte särskilt intresserad av men försöker piffa till den. För oavsett hur bra ljud man har så går ju folk först fram till dom coolaste bilarna..
Så om utsidan inte är perfekt, So What? den drar ju uppmärksamheten till sig och folk tittar in i bilen precis som ja vill smile
Å ljudet bygger ja inte för att tävla med, det är enbart show.
Men har ändå byggt riktiga separata lådor till basarna för ljudets skull.
Å ja vill göra så mkt nytt som möjligt därav alla mina knasiga ideér som tex slutsteg i dörrarna, har någon sett det tidigare? I corsan hade jag slutsteg i stolarna

Och som svar på frågan som startade det hela:
Det är lite ojämnt vid handtaget, och dörren är lackad så man kan tro att den är färdig men så ligger det inte till..Ska hända mer med dörren men det är inget ja kommer visa här, har fler saker på gång med bilen som inte kommer visas i min tråd för ja vill ha lite hemlisar till Elmia smile


16 197 Inlägg
31 januari 2010
#1118
M_icke_ skrev:
evilaudio skrev:
M_icke_ skrev:

Nej det vill jag påstå att man inte alls hinner göra. Dom flesta bilarna står med dörrar öppna och men har någon minut på sig att kolla igenom den innan man går vidare till nästa bil, då hinner man helt enkelt inte lägga märke till att bilen har en rinning på frontspoilern eller att där finns ngn liten skavank, då kollar man hellre på det som verkligen är intressant, hur den är byggd!
Att man sedan ska behöva brottas med en hel folksamling som tittar på samma bil gör inte saken lättare.

Elmia är till för att man ska dela med sig av olika lösningar och visa upp sina unika byggen, gå och leta skavanker kan du göra på vilken parkering som helst.
kan då inte hålla me dig... har man byggt ett antal bilar själv så vet man EXAKT vart man ska kolla för att hitta fel.. å vissa byggen e ju fulla av fel.
Ja men hur många av alla besökare på elmia är bilbyggare som vet vad dom ska kolla efter? Hur många åker dit för att leta fel? Jag tror att dom flesta åker dit för att få inspiration eller bara kolla på snygga byggen.
de e ju de som e den tråkiga delen av "sagan".. att man kan slänga ihop en bil som ser ut som ett rymdskepp å ha fel ÖVERALLT men ändå vinna priser.. medans de finns en del bilar som ser nästan orginal ut där allt 100% men dom vinner inte ett skit,.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

PM Competition Team
711 Inlägg
31 januari 2010
#1119
eplamojje skrev:
Å ja vill göra så mkt nytt som möjligt därav alla mina knasiga ideér som tex slutsteg i dörrarna, har någon sett det tidigare?
Slutsteg i dörrarna i en riktigt vass välljudsbil: http://www.garaget.org/?car=68017

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#1120
En liten update idag.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/851123_8d53y6.jpg
bagageluckan klar smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/851125_z3bko8.jpg
innertaket lackat. ska monteras in imorgon



Sök