Sommaren har varit förhållandevis odramatisk, har pysslat lite till och från med den här men mest försökt åka när möjligheten finns bara.
Tyvärr har det väl inte blivit så många mil som jag tänkt mig i år men ligger nog runt 500mil ungefär..
Sammanfattar lite kort vad som hänt.
Lyckades hitta en Irmscher powercap istället i England, passade väldigt bra och huven kunde sänkas ner till normalhöjd igen
Började rensa lite i elen, som man ser på föregående bild på är det lite mycket kablar till pluspolen på batteriet.
Flytta in en säkringshållare i bilen och drog även grövre kabel till kompressorn.
Nu är det ju lite dåligt med bilder så jag har inte så mycket när saker är färdigt utan bara halvt påbörjat, men det ser ju bättre ut i motorutrymmet.
När jag skulle dra ny matning till kompressorn så insåg jag att det var dags att måla om golvet... Tyvärr har det stått blött då den inte är riktigt 100 tät på vissa ställen, så det försökte fixas och sen revs allt ut och golvet slipades och målades igen.
Fick lite proffshjälp också att måla och det var väl tur det
Golvet målat i bagaget också, verktygslåda fick flytta in för stundande resa.
Det blev en liten resa till Gardemoen den här sommaren, riktigt kul och konstaterat att norrmän är galna. Rekomenderas att åka dit för nästa Opelträff.
Att sova i tält var inte riktigt behagligt men det var det värt för den resan..
Och nu är det höst och snart vinter igen, tiden går för fort helt enkelt.
Har även hunnit shoppa på mig en till Manta, en okapad a-traktor som jag tänkte att döttrarna kunde ha om dom ville. Den äldsta är ju ändå snart 5 år så det var väl i god tid att investera
Och nu är dom undanställda för vintern. A-traktorn får väl sto i typ 8-9år till men den svarta borde komma ut nästa år igen.